וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ט כפיר הציע לאביו של אזריה ייעוץ משפטי ופגישה עם בכירים

בחדשות 2 נחשפה הקלטת הפגישה בין צ'רלי אזריה ומפקד החטיבה בה משרת בנו, שהורשע בהריגה. "קו ההגנה לא היה מוצלח עד עכשיו", נשמע בהקלטה הקצין הבכיר. "הבן שלי לא עשה כלום", אומר אזריה האב. המח"ט הציע להפגיש בינו לבין הסנגור הצבאי הראשי

ראיון לאולפן וואלה עם עו"ד אייל בסרגליק על המכתב שכתב/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן.

(סנגורו של אלאור אזריה, עו"ד אייל בסרגליק, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, אתמול)

מפקד חטיבת כפיר הציע לאביו של אלאור אזריה לערוך שינויים בצוות ההגנה המשפטית של בנו - כך דווח אמש (רביעי) בחדשות ערוץ 2. על פי הידיעה שהביא הכתב ניר דבורי, מפקד החטיבה, אלוף-משנה גיא חזות, נפגש ביום שני עם צ'רלי אזריה בבסיס צבאי במרכז הארץ. את דבר קיומה של הפגישה חשף דבורי שלשום ואמש הביא את הקלטת חילופי הדברים בין אזריה וחזות.

במהלך השיחה ביניהם אמר חזות כי הוא מצטער שלא הצליח להיפגש עם אזריה עד לשלב זה. "הבן שלך אלאור הוא חייל שלי, אני מח"ט כפיר, אני לא שכחתי את זה אפילו פעם אחת", הוא נשמע אומר בהקלטה. "אבל עשרה חודשים אחי, עכשיו אתם אומרים 'הוא החייל שלי?!'", הגיב לו אזריה. בהמשך אמר חזות כי הוא מייצג בשיחה את הצבא כולו והציע מספר אפשרויות עבור אזריה. "מה שאני מציע לך זה את הדברים הבאים - אני יכול להפגיש אותך עם הסנגור הראשי של צה"ל שהוא ישמיע לך איזה אפשרויות אתה יכול להתקדם איתן דרך הסנגוריה של צה"ל. בין אם זה ייעוץ בנוסף, ובין אם זה לצרף מישהו לצוות של ההגנה".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ על הדיווח שלרוסיה מידע רגיש עליו: "זיוף של אנשים חולים"
לבד במרתף ובלי מקלחת: פרטים חדשים על סגנו של אייכמן
פרשת נתניהו-מוזס: השר יריב לוין מסר עדות במשרדי יאח"ה

הכרעת דין לחייל אלאור אזריה, קריה, תל אביב. ינואר 2017. AP
אזריה ומשפחתו ביום הכרעת הדין, בשבוע שעבר/AP

חזות אף נשמע מעביר ביקורת על צוות הסנגורים הנוכחי של בנו של אזריה: "אין לי השכלה משפטית, אני יודע רק ממה שקראתי וממה שלמדתי בסוף השבוע האחרון, הקו הגנה הזה שבו לפחות ממה שקראתי, הוא לא היה מוצלח עד עכשיו". אזריה אמר בתגובה כי אינו מעוניין לגרום נזק לצבא וכי הוא בעד לעודד צעירים להתגייס לצה"ל. "אני לא מוכן שהבן שלי בגיל 21 יהיה לו סעיף על הריגה בזמן ששירת את המדינה והוא לא עשה כלום", אומר אזריה בשיחה.

בהמשך השיחה התייחס אביו של החייל היורה לביקורת שהושמעה בתחילת השבוע כלפי החיילים בזירת פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים. "כשאני שומע חיילים שמתקשרים אלי ואומרים לי 'תשמע צ'רלי, אני לא יודע מתי מותר לירות ומתי אסור לירות. אם אני לא אירה, יגידו לי לא פעלת מבחינה מבצעית. אם אני אירה – אני אהיה במקום הבן שלך'. מה אני יכול להגיד להם?! אני לא רוצה את הנזק הזה, ההיפך. כשאני ראיתי אתמול את האירוע התביישתי, התביישתי, עד היום כואב לי הלב, אני צרוב לי בלב שאנחנו קוברים עכשיו ארבעה חיילים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל"מ חזות/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך השיחה העיר חזות כי קיים סיכוי נמוך שבית הדין יקבל ערעור על הרשעתו של אזריה: "אני יכול להגיד לך, עם חברים משפטנים ומה שקראתי ולאור פסק הדין הכול כך יצוק כמו שהוא ניתן, הסיכויים שערעור כזה יתקבל [...] הם קלושים".

פרקליטו של אזריה: "שיבוש הליכי משפט ברמה החמורה ביותר"

בתוך כך הודיע אתמול בית הדין הצבאי כי שלב הטיעונים לעונש במשפטו של אזריה יידחה ל-24 בינואר, במקום ה-15 בחודש. על פי ההודעה התביעה הצבאית לא התנגדה לבקשת הסנגורים לדחות את הדיון. במועד זה ישמעו כל העדים שהצדדים יזמנו וכן סיכומי הצדדים לעניין העונש. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS מוקדם יותר אתמול הביע פרקליטו של אזריה, עו"ד אייל בסרגליק זעזוע מהדיווח על הפגישה בין אביו של מרשו לבין מפקד החטיבה. "מה שנעשה פה הוא מהמשטרים החשוכים ביותר", אמר. "לפנות למשפחה ולהציע להם הצעות, להיפגש איתם באישון לילה זה שיבוש הליכי משפט ברמה החמורה ביותר. במונחים של בתי משפט זה כמו פרשת ווטרגייט", הוסיף.

דובר צה"ל הכחיש כי בפגישה בין חזות לאזריה עלתה הצעה להקלה בעונשו או ביחס לערעור. בנוסף נמסר כי: "דובר צה"ל מבקש להדגיש כי סמל אלאור אזריה זכאי להליך משפטי נקי וחף מלחצים ומטופל על ידי מפקדיו באופן שוטף כמו כל חיילי צה"ל. נציין כי סמל אלאור אזריה זכה לתנאים ראוים ואף מעבר לכך במהלך החודשים בהם שהה במעצר פתוח במחנה צבאי. מטרת הפגישה היתה לבחון האם נדרש סיוע כלשהו למשפחה".

(עדכון ראשון: 21:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully