וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיים בסיוט": איומים על משפחה דרוזית בשכונה דתית בנתניה

12.1.2017 / 14:18

"אני תושב נתניה לכל דבר", אומר יורם, שנמצא יחד עם אשתו חנה בהליכי גיור. המשפחה, הזכאית לדיור ציבורי, עברה לשכונת ותיקים בעיר לפני כמה חודשים ומאז סובלת מאיומים והשחתת רכושם

משפחה בה האם יהודייה והאב דרוזי שקיבלה איומים משכניה ושמכוניתה הושחתה, ינואר 2017. באדיבות המצולמים
"מה עשינו רע?". יורם וילדיו/באדיבות המצולמים

"החיים שלנו הפכו לסיוט, אין יום שלא עובר שלא מאיימים או פוגעים במישהו מבני המשפחה" – יורם, חנה ושבעת ילדיהם לא האמינו שכך יקבלו את פניהם שכניהם החדשים בשכונת ותיקים בנתניה, אליה עברו לאחר שנמצאה עבורם דירה בבניין של חברת "עמידר". מזה מספר חודשים שבני המשפחה, הזכאים לדיור ציבורי, סובלים מאיומים ומהשחתת רכושם – הכול בשביל שיעזבו את השכונה. בני הזוג הם דרוזים הנמצאים בהליך גיור. יורם נולד, גדל והתחנך בנתניה. את חנה הכיר דרך קרוביי משפחתו מהכפר מרר שבגליל. "מבחינתי אני נתניתי לכל דבר. לאבי היה שטח באזור התעשייה שם גדלנו, הלכתי לבתי ספר בעיר, ילדינו לומדים בבית הספר בעיר", סיפר.

"העבריינים האלה השחיתו לנו שתי מכוניות, ניפצו חלונות, שברו פנסים וריססו עליהם בגרפיטי", סיפר יורם. "השיא היה כשהתקשרו אליי גורמים אנונימיים ואיימו על החיים של הילדים שלי. מה עשו הילדים שלי, שרוצים לפגוע בהם? שיגיע אליי הגבר הזה שמגיע באישון לילה, משחית והורס לנו את המכוניות, מאיים על החיים שלנו, למה לא נותנים לנו לחיות בשקט בעיר הזאת. מה עשינו רע?", הוסיף. "אני לא מצליח להבין מאיפה הרוע והגזענות הזאת? לא רחוק היום שמישהו ינסה לפגוע בילדיי. אנחנו מפחדים לתת להם להסתובב לבד ברחוב, שלא יפגעו בהם. אז אני לא דתי ולא שומר מסורת. אני דרוזי, זה נותן לאותם גורמים עבריינים את הזכות להתעלל בנו?".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ על הדיווח שלרוסיה מידע רגיש עליו: "זיוף של אנשים חולים"
לבד במרתף ובלי מקלחת: פרטים חדשים על סגנו של אייכמן
פרשת נתניהו-מוזס: השר יריב לוין מסר עדות במשרדי יאח"ה

מכוניה של משפחה בה האם יהודייה והאב דרוזי הושחתה, ינואר 2017. באדיבות המצולמים
"מה עשו הילדים שלי שרוצים לפגוע בהם?". כתובת נאצה על רכבה של המשפחה/באדיבות המצולמים

בשבוע שעבר קיבל יורם טלפון ממספר חסוי. לדבריו, האדם בצד השני של השיחה אמר לו באופן ברור - "רוצים שנניח לכם? עזבו את השכונה שלנו, לא רוצים כאן ערבים". עוד סיפר יורם כי קיבל פניות מ"גורמים דתיים" שאף הציעו לו כסף תמורת עזיבת השכונה. "אמרו לי 'קח שי מאיתנו כדי שתוכלו להסתדר, עד שיעבור הבלגן'". יורם וחנה פנו בלית ברירה ל"עמידר" וביקשו שתימצא להם דירה אחרת בעיר. "בטוח שהדירה שתימצא תהיה קטנה ופחות נוחה, אבל זה או הביטחון של ילדיי או הנוחות שלנו. אז יהיה קשה בהתחלה, אבל לפחות כולנו נהיה בריאים ושלמים", אמר יורם.

מחברת "עמידר" נמסר: "אנו מצרים על מקרה ההתנכלות המתואר ומציעים למשפחה לפנות למשטרת ישראל האמונה על אכיפת התחום הפלילי. ללקוח הוצעה דירה בת ארבעה חדרים בגודל 107 מ"ר בשכונת ותיקים בידיעה מראש כי מדובר בשכונה בעלת אופי דתי. בנוסף, הוצעה לו דירה בשלבי בנייה סופיים ברחוב איינשטיין לצד סיוע מוגדל בתשלום שכר דירה עד קבלתה, אולם הוא בחר בדירה שבשכונת ותיקים שהייתה זמינה. נדגיש כי אנו מלווים את המשפחה ומתוך רגישות הנושא ורצון לסייע הוזמן אב המשפחה לבקר היום בדירה חלופית, בת שלושה חדרים, בשכונה אחרת, בתקווה כי ימצא בכך פתרון מתאים".

ממרחב שרון של המשטרה נמסר כי הוגשה תלונה ונפתחה חקירה, בשל האיומים נגד המשפחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מכוניה של משפחה בה האם יהודייה והאב דרוזי הושחתה, ינואר 2017. באדיבות המצולמים
הרכב השרוף/באדיבות המצולמים
מכוניה של משפחה בה האם יהודייה והאב דרוזי הושחתה, ינואר 2017. באדיבות המצולמים
הרכב השרוף/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully