וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המג"ד שהודח מצה"ל סיים עבודתו בתנובה: "הראו לו את הדרך החוצה"

11.1.2017 / 15:01

פרסום ראשון: לירן חג'בי, שהורשע בהתנהגות לא הולמת כלפי חיילות ופרש מהצבא, סיים לעבוד בחברה כחודש לאחר פרסום התחקיר בתכנית "המקור" בערוץ 10 על תקיפה מינית בגבעתי תחת פיקודו. גורם בחברה: "הופעלו על בכירי החברה לחצים רבים בעקבות התחקיר"

לירן חג'בי מגיע לבית הדין הצבאי להכרעה בעונשו, יוני 2015. מגד גוזני
לירן חג'בי, בשנה שעברה/מגד גוזני

מפקד גדוד צבר בחטיבת גבעתי לשעבר לירן חג'בי, שהורשע בחודש מאי 2015 בהתנהגות שאינה הולמת כלפי חיילת ונגדת ששירתו תחת פיקודו, סיים לאחרונה את עבודתו בחברת תנובה. זאת, בעקבות התחקיר בנוגע למקרים שאירעו בגדוד "צבר" של חטיבת גבעתי תחת פיקודו, ושודר בתכנית "המקור" בחודש שעבר – כך נודע לוואלה! NEWS. נציג עובדים בחברה הסביר כי "הופעלו לחצים על בכירי החברה לא לקדם אותו, ובמידת האפשר להראות לו את הדרך החוצה".

חג'בי, שהורשע במסגרת הסדר טיעון וסיים את שירותו הצבאי, עבד עד לפני שבוע וחצי כמנהל ערוץ רשתות פרטיות ארצי בתנובה, כשנה ושלושה חודשים לאחר שהתקבל לתפקיד בהתמודדות במכרז. "התזמון לא מקרי", הסביר גורם בחברה, "הופעלו על בכירי החברה לחצים רבים בעקבות התחקיר ומנעו ממנו את האפשרות להתקדם ולהתפתח".

עוד בוואלה! NEWS:
בית הדין הצבאי קבע: לירן חג'בי יורד לדרגת רב-סרן
"מתנצלים, הצבא כשל": עשרות קצינים חתמו על מכתב למאי פאטל
סא"ל חג'בי: "לא מסוגל להתנצל בפני מאי פאטל"

לירן חג'בי בבית הדין הצבאי בהכרעה בעונשו, יוני 2015. מגד גוזני
חג'בי/מגד גוזני
"התחקיר החזיר אותו שנתיים אחורה, הוא ניסה לשקם את עצמו"

לדברי הגורם, "הוא היה אמור להתפתח לתפקידי ניהול בכירים יותר, אך הובהר לו שזה לא יקרה, והראו לו את הדרך החוצה". נציג עובדים נוסף סיפר: "הדבר החזיר אותו שנתיים אחורה, הוא ניסה לשקם את עצמו בחברה ואז משדרים כתבה שבה הכול נחקר והופרך, ופשוט גורמים לנזק".

בתחקיר "המקור" הועלו טענות על כך שבגדוד, תחת המח"ט עופר וינטר והמג"ד חג'בי, אירעו כמה מקרים של תקיפה מינית לכאורה מצד מפקדים, שנסגרו בתוך החטיבה מבלי לפנות למשטרה הצבאית. מקרים אלה, לטענת עורך דינו של חג'בי, נחקרו והופרכו מיסודם, אולם בחברת תנובה החלו כבר עם פרסום התחקיר בלחצים נגדו.

בחודש שעבר נעשתה פנייה מטעם וואלה! NEWS אל החברה, שהכחישה את טענות העובדים בנוגע ללחצים שהופעלו להפסקת העסקתו של חג'בי, והמג"ד לשעבר, מצדו, סירב להתייחס לדברים. לפני כשנתיים פורסמה הפרשה, שבמסגרתה התלוננה החיילת מאי פאטל על הטרדה מינית מצדו של חג'בי, והסתיימה בהסדר הטיעון ובסיום הקריירה הצבאית שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מחברת "תנובה" נמסר בתגובה: "עוד בטרם פורסם התחקיר, ביקש לירן חג'בי לסיים את תפקידו. תנובה נענתה לבקשה".

לירן חג'בי לא הגיב לפניות וואלה! NEWS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully