וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משאית נגד הטרור" בזירת הפיגוע: "ממחיש את האמפתיה לישראל"

11.1.2017 / 13:38

דיפלומטים זרים ואנשי דת חלפו על פני זרי הפרחים שהונחו בזירה בארמון הנציב, שבה נרצחו ארבעת החיילים. שגריר איטליה: "כשטרור תוקף מדינה - כולנו מותקפים". שגריר האיחוד האירופי: "איש לא חסין בפני הטרור - לא בניס ובברלין ולא בירושלים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

שליח האו"ם במזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, הגיע הבוקר (רביעי) לזירת הפיגוע בארמון הנציב בירושלים, שם נהרגו ארבעה חיילים מדריסה. יחד עמו, הגיעו עשרות נוספים שהתכנסו סביב תמונות ההרוגים וזרי הפרחים שהונחו בטיילת. בהמשך הגיעה גם "משאית נגד הטרור", הנושאת את הכיתוב "מאוחדים נגד הטרור" ותמונות של המשאיות הדורסות מהפיגועים בברלין, ניס וירושלים.

"צריך להחזיר את התקווה שפתרון בדרכי שלום הוא אפשרי וראוי. הישראלים שולחים מסר חזק לעולם שטרור לא מתקבל על הדעת ולא משרת את השלום", אמר מלדנוב במהלך ביקורו. "צריך לגנות אותו בכל מקום שהוא קורה בעולם. אנחנו צריכים להישאר מאוחדים נגד העלייה של האלימות הקיצונית, שחוצה מדינות וקהילות".

עוד בוואלה! NEWS:
"לא מחזירים לכלוב": בג"ץ דן בעתירה נגד השבת אישה לעגינותה
השר כחלון על חקירות נתניהו: "אני מקבל מתנות רק בחתונה"
המחבל שביצע את הפיגוע בי-ם: תושב ג'בל מוכבר בעל תעודת זהות כחולה

משאית דיפלומטית נגד הטרור, זירת פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב, ירושלים. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
"צריכים להישאר מאוחדים". נרות נשמה שהונחו בטילת, היום/נועם מושקוביץ

"אנו עומדים פה כדי להפגין הזדהות עם משפחות הקורבנות באירוע הטרור המחריד שהתרחש לפני מספר ימים בירושלים, וקיפח את חייהם של ארבעה צעירים. אני מאמין, כפי שהמשאית שלכם מראה, שאף אחד לא חסין בפני הטרור, ללא קשר למיקומו וכי הטרור יכול לפגוע בכל מקום – בניס, בירושלים, בברלין", אמר לארס פארבורג-אנדרסון, שגריר האיחוד האירופי בישראל.

"זאת הסיבה שכל כך קריטי שנפגין הזדהות בינלאומית וחוצת גבולות במאבק נגד התופעה הנבזית הזאת ששוב אנחנו רואים בירושלים", הוסיף השגריר פארבורג-אנדרסון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
משאית דיפלומטית נגד הטרור, זירת פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב, ירושלים. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
"קוראים לעולם לעמוד לצידה של ישראל". "משאית נגד הטרור" בזירת הפיגוע, היום/נועם מושקוביץ

כמו כן, נציגי הדתות נשאו תפילה משותפת, ממנה נעדר הנציג המוסלמי. "המטרה הראשית היא לשכנע את כל הצעירים שהטרור הוא אויב של אלוהים. ביום שכולם יבינו שזה מה שכתוב בספרי הדת – יהיה שלום", אמר הרב יואל בן נון שהקריא במעמד את שיר המעלות.

"משאית השלום" המשיכה בדרכה לתל אביב, שם עברה בין מספר שגרירויות זרות. לדברי ליאור וינטרוב, סגן נשיא ארגון ההסברה TIP, שעומד מאחורי המיזם, "ישראל והעולם המערבי עומדים איתנים יחדיו נגד הטרור על כל סוגיו והיוזמה הנוכחית רק ממחישה את ההזדהות והאמפתיה הרבה לה זוכה ישראל בעולם לאור גל הטרור הנוכחי".

משאית דיפלומטית נגד הטרור, זירת פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב, ירושלים. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
"ממחיש את ההזדהות והאמפתיה". זירת הפיגוע בארמון הנציב, היום/נועם מושקוביץ

עם הגעתה לתל אביב, התכנסו דיפלומטים וגינו גם הם את הפיגוע. "הטרור פוגע בכולנו ולא ניתן להצדיק אותו תחת נסיבות מסוימות", אמר סגן שגריר בריטניה, טוני קיי. שגריר איטליה, פרנצ'סקו מריה טלו, הצטרף: "כשמדינה מותקפת על ידי טרור זה כאילו כולנו מותקפים. זה יכול לקרות בירושלים, ברלין, פריז - ואפילו באיטליה. אנחנו נעמוד מולם ביחד, הברברים לא ינצחו".

הפיגוע אירע בצהרי יום ראשון, אז עלה המחבל פאדי אל-קנבר עם משאיתו על טיילת ארמון הנציב בבירה ושעט לעבר קבוצה של צוערים מבה"ד 1 במגמת נחשון, שהייתה בשבוע השתלמויות בבירה וירדה מהאוטובוס. הוא דרס למוות את ארז אורבך, בן 20 מאלון שבות, סגן יעל יקותיאל, בת 20 מגבעתיים, סגן שיר חג'אג', בת 22 ממעלה אדומים וסגן-משנה שירה צור, בת 20 מחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully