וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בעזה לוואלה! NEWS: "מו"מ על השבויים - רק אם אסירי שליט ישוחררו"

11.1.2017 / 13:34

גורם ברצועה אישר כי "יש מגעים" בין הצדדים בתיווך קטאר, אך "אין עוד פריצת דרך". עוד הוסיף: "אנו דורשים את שחרור 58 משוחררי עסקת שליט שנעצרו". היום דווח כי ישראל הסכימה לשחררם בתנאי שיגורשו לעזה או לקטאר, אך בחמאס סירבו

צילום: המכון למדיניות נגד טרור, עריכה: מתן חדד

(בחודש ספטמבר: "חמאס סירב להצעה לחילופי שבויים")

גורם בכיר ברצועת עזה אישר היום (רביעי) בשיחה עם וואלה! NEWS את הדיווח שלפיו קטאר מתווכת בין ישראל לארגון. זאת במסגרת המגעים לעסקה לחילופי שבויים, שתביא לשחרורם של שני הישראלים המוחזקים בידי הארגון ולהשבת גופות החיילים שנהרגו במבצע "צוק איתן". הבכיר הוסיף כי "יש מתווכים בין ישראל לחמאס בפרשה זו", אך הדגיש כי "אין עד כה פריצת דרך בסוגיה" וכי התנאי לתחילת המשא ומתן הוא שחרור כל עצורי עסקת שליט.

לדבריו, "מצרים וגורמים אחרים גם מעורבים בתיווך". בעבר פורסם בוואלה! NEWS כי השליח הקטארי לשיקום רצועת עזה, מוחמד אל-עמאדי, מתווך בין הצדדים במגעים להפסקת אש ארוכת טווח ולהעברת הנעדרים והגופות. מוקדם יותר היום צוטט בעיתון הפלסטיני "כל אל-ערב", היוצא לאור בנצרת, גורם בכיר בחמאס שמסר כי ישראל הציעה לשחרר את כל עצורי עסקת שליט בתנאי שאלה יגורשו לרצועת עזה או לקטאר, אולם בארגון סירבו.

חמאס מחזיק בשני אזרחים שחצו את גדר המערכת ונכנסו לרצועה, אברה מנגיסטו ותושב הפזורה הבדואית ששמו לא פורסם, ובגופותיהם של סמל ראשון אורון שאול ושל סרן הדר גולדין.

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר חמאס: "ישראל הציעה לשחרר את כל אסירי עסקת שליט שנעצרו"
הקבינט קבע: גופות מחבלים ייקברו ולא יוחזרו לחמאס
נתניהו בלבוש ליצן: חמאס פרסם סרטון ליום הולדתו של אורון שאול

גדר המערכת באזור בו אברה מנגיסטו עבר את הגבול לעזה, יולי 2015. AP
האזור בגדר הגבול שבו חצה מנגיסטו לרצועת עזה/AP

"עמדת חמאס ברורה", הוסיף. "אנו דורשים את שחרורם של 58 אסירים ממשוחררי עסקת שליט שנעצרו אחרי חטיפת שלושת הנערים, עוד לפני שתידון עסקה להחזרת הגופות והנעדרים". לטענתו, ישראל הביעה את הסכמתה לדון בשחרור אותם 58 אסירים, במסגרת עסקה כוללת הנוגעת גם לשתי הגופות ושני הנעדרים, אולם חמאס עומד בדרישתו כי לפני כל משא ומתן באשר לגופות ולנעדרים הישראלים, ישוחררו האסירים.

הוא הסביר, בהתייחסות לדיווח כי ישראל דרשה את גירוש האסירים לעזה או לקטאר: "לא נכנסנו כלל לדיון על גירושם או לא גירושם, מאחר שלא ייתכן שישראל תמשיך להחזיק בכלא אנשים ששחררה כבר במסגרת עסקה קודמת". לדברי הגורם, "האנשים האלה עצורים כבר יותר משנתיים וחצי מבלי שעשו עבירות או פיגועים. אף אחד לא יכול לערוב לכך שישראל לא תעצור אותם שוב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דובר חמאס אבו עוביידה מציג את השבויים שבידי הארגון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר החליט הקבינט המדיני-ביטחוני על תכנית פעולה לקידום השבתם של שני האזרחים וגופות שני חיילי צה"ל המוחזקים ברצועת עזה. במסגרת זו נקבע כי גופות מחבלים ייקברו ולא יוחזרו לחמאס. בתגובה מסר ארגון חמאס כי החלטה זו היא "נקמנית וברברית". הדיון בנושא היה הראשון מאז "צוק איתן" בשנת 2014, שזמן קצר לפניו נעצרו אסירי חמאס שעליהם דובר לכאורה במגעים בתיווך קטאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully