וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: "ישראל הציעה לשחרר את כל אסירי עסקת שליט שנעצרו"

11.1.2017 / 10:14

גורם בארגון מסר ל"כל אל-ערב" כי הצדדים היו במגעים בתיווך קטאר לעסקת שבויים, במסגרתם ישראל הציעה שחרור אסירי הארגון בתנאי שאלה יגורשו לעזה או לקטאר – ואילו חמאס סירב. "העסקה תושלם רק אם הכיבוש ייענה לכל דרישותינו"

צילום: המכון למדיניות נגד טרור, עריכה: מתן חדד

(בחודש ספטמבר: "חמאס סירב להצעה לחילופי שבויים")

ישראל הציעה לחמאס בתיווך קטאר לשחרר את כל עצורי עסקת שליט במסגרת המגעים להשבת האזרחים וגופות החיילים המוחזקים בידיו, בתנאי שהאסירים יגורשו לרצועת עזה או לקטאר, אולם בארגון סירבו – כך דיווח היום (רביעי) העיתון "כל אל-ערב", היוצא לאור בנצרת, שציטט גורם בכיר בחמאס. סלאח אל-ברדאווי, בכיר נוסף בארגון, מסר לעיתון: "לא ידוע לי על מעורבות של קטאר, אולם יש מגעים בין הצדדים סביב הנושא".

לדבריו, "ישראל מנסה למזער את הערך של מה שבידי חמאס, ולשכנע את העם ואת משפחות האסירים כי אם יעכבו את העסקה, חמאס ייאלץ להתפשר על עסקה גרועה יותר". אל-ברדאווי הבהיר כי העסקה תושלם, לטענתו, "רק אם הכיבוש ייענה לכל דרישותנו".

בידי חמאס גופותיהם של סמל ראשון אורון שאול ושל סרן הדר גולדין, שנפלו במהלך מבצע "צוק איתן", וכן הם מחזיקים בשני אזרחים שחצו את גדר המערכת ונכנסו לרצועה - אברה מנגיסטו ותושב הפזורה הבדואית ששמו לא פורסם.

עוד בוואלה! NEWS:
הקבינט קבע: גופות מחבלים ייקברו ולא יוחזרו לחמאס
נתניהו בלבוש ליצן: חמאס פרסם סרטון ליום הולדתו של אורון שאול
עם מאות חמושים ורקטות: חמאס ציין בעזה את יום השנה להקמתו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דובר הזרוע הצבאית של חמאס מציג את "ארבעת החיילים" שבידי הארגון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר החליט הקבינט המדיני-ביטחוני על תכנית פעולה לקידום השבתם של שני האזרחים וגופות שני חיילי צה"ל המוחזקים ברצועת עזה. במסגרת זו נקבע כי גופות מחבלים ייקברו ולא יוחזרו לחמאס. בתגובה מסר ארגון חמאס כי החלטה זו היא "נקמנית וברברית". הדיון בנושא היה הראשון מאז "צוק איתן" בשנת 2014, שזמן קצר לפניו נעצרו אסירי חמאס שעליהם דובר לכאורה במגעים בתיווך קטאר.

בסוף חודש דצמבר פרסמה הזרועה הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, שני סרטונים לציון יום הולדתו של שאול. הסרטון הראשון, שפורסם ברשת ארבעה ימים לאחר יום ההולדת של החלל ובערב השנה האזרחית, נראים אנשים לובשים מדי צה"ל סביב עוגה ועליה כתוב: "אורון שלוש שנים בשבי חמאס". בהמשך, נכתב על המסך בעברית: "שנה חדשה נוספת רחוק מהבית". מתחת לכותרת העברית, נכתב בערבית: "שנה חדשה והחייל אורון שאול רחוק ממשפחתו".

בסרטון השני נראה חייל קשור לכיסא, כשתמונת פניו של אורון שאול מודבקות על פני השחקן. מול החייל מונחת עוגה, והוא מנסה להשתחרר ולהגיע אליה, אך לשווא. בסוף הסרטון מגיחה מהדלת דמותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בלבוש ליצן. הדמות מתקרבת לעוגה, מכבה את הנרות ועל המסך נכתב בעברית ובערבית: "ההחלטה בידי הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully