וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על הרס בתים בקלנסווה: שביתה כללית במגזר הערבי

11.1.2017 / 10:29

מנהיגי הציבור הערבי הודיעו היום על שביתה כללית במגזר, שבמסגרתה לא יפעלו עסקים, בתי ספר ומוסדות ציבור. זאת, במחאה על הריסת 11 מבנים לא חוקיים בקלנסווה. הרשימה המשותפת: "זהו פשע, הקהילה הערבית לא תעמוד מנגד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלט המודיע על השביתה במועצה המקומית טורעאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהיגי המגזר הערבי בישראל הודיעו היום (רביעי) על שביתה בערים וביישובים הערביים בארץ במחאה על הריסת 11 בתים בקלנסווה שבמשולש על ידי הרשויות הישראליות. במסגרת השביתה לא יופעלו בתי עסק, בתי ספר וכל מקומות העבודה הציבוריים פרט לחינוך המיוחד ושירותי רפואת החירום.

ביום שלישי הרסו כוחות משטרה מבנים לא חוקיים שנבנו בשטח פתוח מחוץ לגבול התכנית המאושרת של עיריית קלנסווה. המהלך נעשה בשיתוף היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה של משרד האוצר בליווי פרקליטות המדינה. בעקבות הריסת הבתים הודיע ראש העיר עבד אל-בסט סלאמה על התפטרותו.

ברשימה המשותפת גינו את הריסת הבתים ומסרו: "המעשה של הריסת 11 הבתים שבעליהם בנו על אדמות פרטיות בקלנסווה הוא פשע והצהרה על מלחמה נגד תושבי קלנסווה. הקהילה הערבית לא תעמוד מנגד לנוכח מדיניות זו".

עוד בוואלה! NEWS:
המהלך המפתיע של שר האוצר: מתכוון להקים סיעה של "כולנו" בהסתדרות
אחרי הפרסום: סעיף "התנהגות רעה" של חייל שערק בגלל מצב כלכלי יימחק
"ארצח את הבנות ואתאבד": השיחה שבה אב מיואש גוזר מוות על ילדיו

כוחות משטרה בהריסת בתים בקלנסווה , ינואר 2017. חדשות בית לחם, מערכת וואלה! NEWS
"הכרזת מלחמה נגד תושבי קלנסווה". הריסת הבתים, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, חדשות בית לחם

בתל אביב-יפו יעבדו בתי הספר והעסקים כרגיל, והשלכות השביתה יורגשו בעיקר בגופים ובעמותות, שיצטרפו אליה. מיר בדראן, חבר מועצת עיריית תל אביב ותושב יפו, אמר כי "המצב הוא מאוד רגיל, אין היענות מאוד גדולה לעניין השביתה למרות שהרבה מהתושבים ביפו כואבים את הכאב של קלנסווה. גם אצלנו ביפו הנושא של תכנון ובנייה הוא לקוי, ולצערי עד היום אין שם תכניות בניין עיר שמאפשרת לתושבים לשפץ את בתיהם או לקבל היתרי בנייה חדשים".

עוד הוסיף בדראן: "אנחנו כואבים ומבינים לחלוטין את תושבי קלנסווה ואת המצוקה שהם חווים. זה מטעה להגדיר אנשים כפורעי חוק מבחינת תכנון ובנייה כשמלכתחילה אתה לא נותן להם את האפשרות להוצאת היתר בנייה". לדבריו, כאשר יש "הזנחה טוטאלית" של המגזר, וכאשר לא מאפשרים לערים להתרחב, "נוצר מצב בלתי-נמנע שבו הריבוי הטבעי של האנשים מביא לכך שבונים על קרקע פרטית וקרקע חקלאית שאינה מופשרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully