וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנים למותו של אריאל שרון: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

11.1.2017 / 6:50

ראש הממשלה לשעבר הלך לעולמו ב-2014 אחרי שמונה שנות תרדמת. מזג האוויר ממשיך להתחמם, למרות שזהו חודש ינואר. במגזר הערבי ישבתו במחאה על הריסת בתים בקלנסווה ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

ממשיך להתחמם

קשת בענן בגוש דן ואזור השרון. ראובן קסטרו
השמיים יהיו בהירים. קשת בענן בגוש דן/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום צפויה להימשך מגמת ההתחממות שהתחילה כבר אתמול. הטמפרטורות יעלו במקצת אך לא צפוי שינוי של ממש במזג האוויר. כמו כן, השמיים יהיו בהירים. הימים הבאים צפויים להיות זהים.

שביתה במגזר הערבי

כוחות משטרה בהריסת בתים בקלנסווה , ינואר 2017. חדשות בית לחם, מערכת וואלה! NEWS
הריסת הבתים בקלנסווה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חדשות בית לחם

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים שביתה כללית בציבור הערבי במחאה על הריסת 11 מבנים לא חוקיים שנבנו בשטח פתוח מחוץ לגבול התכנית המאושרת של עיריית קלנסווה. ועדת המעקב של המגזר הערבי הודיעה על השביתה לאחר שהצעד הוביל להתפטרותו של ראש העיר עבד אל-בסט סלאמה. אמש הפגינו רבים נגד הריסת הבתים והרשימה המשותפת כינתה זאת כ"פשע חסר תקדים והכרזת מלחמה נגד התושבים".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

שלוש שנים למותו של אריאל שרון

אריאל שרון. GettyImages
ב-2003 נבחר לקדנציה נוספת שבמהלכה יזם את תכנית ההתנתקות. שרון/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום נציין שלוש שנים למותו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. שרון נבחר בשנת 2001 לכהונה הראשונה שלו בתור ראש הממשלה מטעם מפלגת הליכוד. בשנת 2003 נבחר לקדנציה נוספת שבמהלכה יזם את תכנית ההתנתקות - תכנית שנויה במחלוקת שמהותה נסיגה חד-צדדית מההתנחלויות שברצועת עזה. כמו כן, במהלך הקדנציה הוא הקים את מפלגת קדימה. בשנת 2006 לקה שרון באירוע מוחי חמור ושקע בתרדמת. סמכויותיו כראש ממשלה הועברו לאהוד אולמרט. שמונה שנים לאחר מכן חלה החמרה במצבו והוא הלך לעולמו בשנת 2014 כשהוא בן 85.

יום הולדת לרפאל איתן

הרמטכ"ל האחד עשר, רפאל רפול איתן. סער יעקב, לשכת העיתונות הממשלתית
בנובמבר 2004 הוא טבע למוות בנמל אשדוד. איתן/לשכת העיתונות הממשלתית, סער יעקב

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 88 שנה, בשנת 1929, נולד הרמטכ"ל ה-11 של צה"ל, השר וחבר הכנסת, רפאל (רפול) איתן. כהונתו של איתן כרמטכ"ל היא הארוכה ביותר .הוא ייזכר בעיקר בשל המשמעת הקפדנית שהנחיל בצה"ל והודות ליוזמתו לגייס לצבא נערים בעלי קשיי הסתגלות, מקא"ם (מרכז קידום אוכלוסיות מיוחדות), שזכו לכינוי "נערי רפול". אחרי שחרורו הקים איתן מפלגה חדשה בשם "צומת" שהפתיעה כשזכתה בשמונה מנדטים בבחירות 1992. איתן שימש כשר החקלאות ואיכות הסביבה בממשלתו הראשונה של בנימין נתניהו, אך לאחר שתנועתו לא עברה את אחוז החסימה בבחירות 1999 פרש מהחיים הפוליטיים. ב-23 בנובמבר 2004 הוא טבע למוות בעת ביקור בנמל אשדוד.

הקשר בין עישון למחלת הסרטן

סיגריות. ShutterStock
"מפגע בריאותי"/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 53 שנה, בשנת 1964, פורסם המסמך הרשמי הראשון של ארצות הברית שהציג קשר בין עישון סיגריות למחלת הסרטן. גם בשנים שקדמו לכך היו עדויות שונות לכך שהעישון מזיק לבריאות, אך תחילתו של עידן המאבק הרפואי בטבק היה עם פרסום הדוח "עישון ובריאות" של לות'ר טרי, ראש מנהל בריאות הציבור האמריקני, שפסק שישנו קשר סיבתי תלוי מינון ומשך בין עישון סיגריות לסרטן ריאה ומחלות קרדיווסקולריות. בעקבות המסקנות שמופיעות בדוח, החלו בנקיטת צעדים נגד עישון הסיגריות, בטענה כי זהו "מפגע בריאותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully