וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: האקרים וסוכנים רוסים מחזיקים במידע רגיש על טראמפ

רשת CNN דיווחה כי ראשי סוכנויות המודיעין הציגו לאובמה ולטראמפ מסמכים מסווגים ולפיהם בידי סוכנים והאקרים רוסים ישנו מידע אישי ופיננסי אודות טראמפ היכול לשמש לסחיטה. ה-FBI חוקר את המידע שמבוסס בעיקר על גורמים רוסים. טראמפ: "ציד מכשפות פוליטי"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

סוכנויות המודיעין האמריקניות הציגו בשבוע שעבר לנשיא ברק אובמה ולנשיא הנבחר דונלד טראמפ מסמכים מסווגים ובהם טענות של סוכנים והאקרים רוסים כי הם מחזיקים מידע רגיש ומביך, אישי ופיננסי, אודות טראמפ, שיכול לשמש לסחיטה – כך דיווחה הלילה (רביעי) רשת CNN, שציטטה גורמים אמריקניים רשמיים. אתר "באזפיד" דיווח כי המידע כולל תיעוד מביך של טראמפ בעת ששהה במלון "ריץ קרלטון" במוסקבה עם נערות ליווי. טראמפ הגיב לדברים בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי אלה "חדשות מזויפות - ציד מכשפות פוליטי מוחלט".

לדברי הגורמים, הטענות הוצגו בתקציר של שני עמודים שצורף לדוח שהוגש על ידי גורמי המודיעין על התערבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות. ה-FBI חוקר את אמינות ודיוק המידע שנאסף על ידי סוכן לשעבר של סוכנות המודיעין של בריטניה, שמבוסס בעיקר על גורמים רוסים.

התדרוכים המסווגים הוצגו בשבוע שעבר על ידי ארבעה ראשי המודיעין הבכירים ביותר בארצות הברית – ראש המודיעין הלאומי ג'יימס קלאפר, ראש ה-FBI ג'יימס קומי, ראש ה-CIA ג'ון ברנן וראש ה-NSA מייק רוג'רס. בכירים אמריקנים סיפרו ל-CNN כי ראשי סוכנויות המודיעין החליטו להציג את המידע כדי ליידע את טראמפ על הטענות שאם יתבררו כנכונות עלולות לסבך אותו.

לקריאה נוספת:
הנקמה נמשכת: ארה"ב הטילה סנקציות על מקורב לפוטין ובכירים אחרים
רוסיה: התעייפנו מציד המכשפות של ארה"ב סביב מתקפות הסייבר
טראמפ: "רק טיפשים יחשבו שיחסים עם רוסיה זה דבר רע"

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ, 21 בדצמבר 2016. רויטרס
אם הטענות יתבררו כנכונות הן עלולות לסבך אותו. טראמפ/רויטרס

בסוף השבוע האחרון פורסם דוח מודיעין בנושא מתקפות הסייבר של רוסיה, זמן קצר לאחר שרשויות הביון של ארצות הברית תדרכו את טראמפ בנושא. הדוח חשף כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה על התקיפות בעצמו כדי להשפיע על תוצאות הבחירות בארצות הברית. "המטרה של רוסיה היה לחתור תחת אמון הציבור ותחת ההליך הדמוקרטי של הבחירות ולפגוע בקמפיין של הילרי קלינטון".

עם זאת, על פי הערכת המשרד לביטחון המולדת, "המערכות ששימשו לניסיונות המתקפה ומקורן מרוסיה לא תקפו מערכות לספירת קולות". עוד עולה מהדוח, כי במסמכים שעלו באתר ההדלפות "ויקיליקס" לא נמצאו ראיות לזיוף בבחירות, כפי שטענו גורמים במפלגה הרפובליקנית לפני הבחירות, בהם גם טראמפ. הדוח אף מזהיר כי מוסקבה יכולה להשפיע על בחירות במדינות שהן בעלות ברית של ארצות הברית.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
נשיא ארצות הברית ברק אובמה ובנות משפחתו יוצאים לנאום פרידה בשיקגו, הבית הלבן, 10 בינואר 2016. רויטרס
אובמה/רויטרס

לפני כשבועיים הורה ברק אובמה לגרש מהמדינה 35 אזרחים רוסים החשודים כמרגלים, ולהטיל סנקציות על שתי סוכנויות ביון רוסיות בשל מעורבותן לכאורה בפריצות לשרתי הדואר האלקטרוני ואתרי האינטרנט של מפלגות אמריקניות וארגונים מדיניים אחרים במהלך מערכת הבחירות האחרונה לנשיאות, שבסיומה נבחר טראמפ.

בעקבות כך הכריז שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב על כוונתו לגרש 35 דיפלומטים אמריקנים מהמדינה, ולמנוע מהסגל הדיפלומטי האמריקני במוסקבה להשתמש בבית נופש ובמחסן בעיר. הנשיא פוטין הגיב לכך והבהיר כי רוסיה לא תגרש דיפלומטים אמריקנים. הוא הוסיף יחליט על צעדים נוספים בנוגע ליחסים עם ארצות הברית רק לאחר כניסתו של טראמפ לבית הלבן.

(עדכון ראשון: 01:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully