וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה רומזת: "הצטיינותו של אזריה כחייל" תעמוד לזכותו בגזר הדין

10.1.2017 / 21:36

סנגוריו של החייל שהורשע בהריגה דרשו מבית הדין הצבאי לדחות את הדיון בטיעונים לעונש, בשל מספר העדים הרב שבכוונתם להביא. התביעה הצבאית, בתגובתה, לא הבעיה התנגדות וציינה כי "עד לעבירה, הנאשם הצטייר כצעיר חיובי"

צילום: מתוך דף הטוויטר של גל הירש וכנס חיפה למנהיגות, עריכה: שניר דבוש

סנגוריו החייל אלאור אזריה, שהורשע בשבוע שעבר בהריגה ובהתנהגות בלתי הולמת בגין ירי במחבל מנוטרל בחברון בחודש מרץ האחרון, פנו היום (שלישי) לבית הדין הצבאי בבסיס הקריה בבקשה לדחות את הדיון בטיעונים לעונש, שנקבעו ליום ראשון הקרוב. בתגובה התביעה הצבאית, נרמז כי איכות שירותו והצטיינותו של אזריה עשויות לעמוד לזכותו במכלול השיקולים לגזר הדין שיוטל עליו.

בתום הדיון בהכרעת הדין קבעו הצדדים כי הדיון בטיעונים לעונש יתקיים "כמה שיותר מהר", וכבר למחרת הוחלט המועד לדיון, ב-15 בינואר. בבקשתם טענו הסנגורים, עורכי הדין אייל בסרגליק ואילן כץ, כי הם זקוקים לזמן נוסף על מנת לאתר את עדי האופי ולהכינם. ממכתבם של הסנגורים עולה כי בניגוד לנהוג, הם מתכוונים להביא מספר גדול יחסית של עדים. לרוב, בית הדין מקפיד על קונקרטיות ולא מאפשר להגזים במספר רב של עדים שחוזרים על אותם הטיעונים.

עוד בוואלה! NEWS:
אלוף פיקוד דרום: "אזריה עבר עבירה פלילית, לא מתפשרים על ערכים"
עו"ד שפטל הצטרף לצוות ההגנה: "התביעה הייתה צמאה לדמו של אזריה"
"אלאור כעס כי דקרו את חברו": העדויות שהובילו להרשעת אזריה

הכרעת דין לחייל אלאור אזריה, קריה, תל אביב. ינואר 2017. AP
אזריה ובני משפחתו בבית הדין, בשבוע שעבר/AP

בתגובתה לבקשה, התביעה לא הביעה התנגדות לבקשת באי כוחו של אזריה, והבהירה כי היא משאירה זאת לשיקול דעת בית הדין. כמו כן, ככל הנראה במטרה להרגיע את הסנגוריה, כתב התובע הצבאי סגן-אלוף (במיל') נדב ויסמן כי "העדויות שהובאו בפני בית הדין", בין היתר של מפקדיו של אזריה, "מוכיחות שעד לביצוע העבירה הנאשם הצטייר כצעיר חיובי וכחייל קרבי מצטיין".

לאור חוסר ההתנגדות של התביעה לבקשת הסנגוריה, סביר להניח כי בית הדין ייעתר לבקשת עו"ד בסרגליק וכץ לפחות באופן חלקי. אם הבקשה תאושר במלואה, דיון הטיעונים לעונש צפוי להיערך ב-22 בינואר.

עד כה, טרם התברר אם תיערך פגישה בין הצדדים בניסיון להגיע להסכמה בנוגע לגזר הדין, כפי שניסתה התביעה ליזום. במקביל, בפרקליטות הצבאית עדיין בוחנים את הכרעת הדין ושוקלים את העונש שאותו יבקשו מבית הדין להטיל על אזריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב הסנגורים לבית הדין/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תגובת התביעה לבקשת הדחייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully