וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: עשרות הרוגים במתקפת טליבאן ברחבי המדינה

11.1.2017 / 0:02

שני מחבלים מתאבדים התפוצצו בלב עיר הבירה, ולפחות 30 איש נהרגו. בפיגוע במבנה של מושל מחוז קנדהאר שבדרום המדינה נפצע שגריר איחוד האמירויות. הנשיא הבטיח לרדוף את הארגון

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

עשרות בני אדם נהרגו אתמול (שלישי) בשורת מתקפות ברחבי אפגניסטן, רובם בפיגוע התאבדות כפול של טליבאן בבירה קאבול. בתקרית אחרת בקנדהאר שבדרום המדינה נפצע שגריר איחוד האמירויות הערביות. הנשיא אשרף ראני גינה את המתקפות והבטיח כי האחראים להן לא יהיו בטוחים, היכן שלא יהיו.

בקאבול, לפחות 30 איש נהרגו ועוד כ-80 נפצעו, כמחבל מתאבד התפוצץ בסמוך למבנה הפרלמנט ומיד לאחריו התפוצצה מכונית תופת. הייתה זו שעת השיא כשאנשים רבים יצאו מהמתחם. רוב הנפגעים היו אזרחים. זה היה אחד הפיגועים הקטלניים ביותר בקאבול בתקופה האחרונה. בנובמבר נהרגו כ-30 איש בפיגוע של דאעש במסגד שיעי בעיר.

טליבאן, שקיבל זמן קצר לאחר המתקפה בבירה אחריות, אמר כי הוא פגע במיניבוס שהסיע חברים במנהל הביטחון הכללי, סוכנות המודיעין המרכזית של אפגניסטן. בהודעה שפרסם נטען כי מניין ההרוגים הוא קרוב ל-70. "תכננו את המתקפה הזאת זמן רב", נמסר. הנשיא ראני אמר כי "טליבאן קיבל ללא בושה אחריות על תקיפת אזרחים והם גאים בכך".

לקריאה נוספת בנושא
אפגניסטן: 27 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע במסגד שיעי בקאבול
בית הדין הפלילי בהאג: "ייתכן שארה"ב ביצעה פשעי מלחמה באפגניסטן"

פצועים מפונים מזירת פיגוע בבירת אפגניסטן, קאבול, 10 בינואר 2017. רויטרס
פינוי פצועים מהזירה בקאבול, היום/רויטרס

בפיצוץ מטען שאירע לאחר מכן במתחם של מושל מחוז קנדהאר נהרגו 11 בני אדם ועוד 14 נפצעו, בהם המושל עצמו הומיון עזיזי, שנפגע באורח אנוש. השגריר של איחוד האמירויות, מוחמד עבדאללה אל-קאבי, ועוד כמה דיפלומטים מהנסיכות נפצעו מהמטען, שהוטמן ככל הנראה בתוך ספה במקום.

בתקרית נפרדת, נהרגו שבעה אנשים בפיגוע התאבדות של טליבאן במבנה בעיר לשקר גה, בירת מחוז הלמנד, ששימש את סוכנות המודיעין.

אלפי אזרחים נהרגו במדינה במהלך 15 השנים שחלפו מאז משטר טליבאן הופל בידי ארצות הברית, שפלשה לאפגניסטן ב-2001 בעקבות פיגועי 11 בספטמבר. ביולי האחרון, משימת האו"ם במדינה דיווחה כי 1,601 אזרחים נהרגו במחצית הראשונה של השנה, מספר שיא מאז החלו להיאסף הנתונים ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully