וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בכנסת על המחסור במיטות אשפוז: "מפקירים את תושבי הדרום"

עימות חריף פרץ בוועדה לצדק חלוקתי, מכיוון שעשרות מיטות עדיין לא הוצבו בבית החולים סורוקה בבאר שבע. "הכסף הועבר, ואם לא ייפתחו המיטות אקח אותן בחזרה", איים שר הבריאות ליצמן. ראש העיר באר שבע: "מכדררים את התושבים מהאחד לשני"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

סערה נרשמה הבוקר (שלישי) בוועדה לצדק חלוקתי של הכנסת, שדנה במחסור החמור במיטות אשפוז ובכוח האדם בבתי החולים ובמרפאות בדרום הארץ. שר הבריאות, יעקב ליצמן, טען כי הכסף למיטות בבית החולים סורוקה שבבאר שבע הועבר זה מכבר. "91 מיטות אשפוז ו-20 מיטות שיקום לא נפתחו על אף שהכסף הועבר. אני מודע לכך שבית החולים טוען שאין לו את הכסף לזה, צר לי על כך, אבל בית החולים צריך לפנות לקופת החולים כללית כי הכסף הועבר". לקופת החולים כללית ישנם 14 בתי חולים ומרכזי אשפוז ברחבי הארץ, וככל הנראה הכסף הושקע במרכז רפואי אחר של כללית.

עוד הוסיף השר כי "בית החולים סורוקה הוא בית החולים שמקבל הכי הרבה כסף מבין בתי החולים הממשלתיים. כ-30 מיטות פסיכיאטריות לא נפתחו. גם זו בעיה. אם לא יפתחו את 91 המיטות האלה – אני אקח אותן ואעביר אותן לבית חולים אחר שכן צריך אותן".

עוד בוואלה! NEWS:
חוסר הכשרה והמתנה ארוכה: פחות נפגעות תקיפה מינית פונות לטיפול
106 תרופות נכנסו, 600 נותרו בחוץ: המנצחים והמפסידים של סל הבריאות
מסתמן: מנכ"ל הדסה לשעבר יעמוד בראש משרד העבודה והרווחה

מרכז רפואי סורוקה, באר שבע. ראובן קסטרו
"מקבל הכי הרבה כסף". בית החולים סורוקה/ראובן קסטרו

ד"ר אהוד דוידסון, מנהל בית החולים סורוקה אמר בדיון כי החלה התקדמות בבית החולים ונפתחו מחלקות שיקום, מחלקת יולדות ומחלקה אורתופדית, וגם הושגה לבית החולים תרומה מארה"ב שהם גייסו בעצמם אך הכסף ממשרד הבריאות או קופת חולים כללית לא הגיע אליהם עד היום.

"אנחנו מחפשים 100 מיליון שקל עד היום, ועל זה נוסף אובדן 118 מיטות. אני יודע שיש הצהרה של ממשלת ישראל על אישור לפתוח 118 מיטות אבל זה לא הגיע עם צ'ק ואני לא יודע לבנות מיטות בלי כסף". עוד הוסיף דוידסון: "משרד הבריאות מעריך עלות של בניית מיטה בכמיליון שקל. מה יש ב 118 מיטות שחסרות לנו? זה מיטות לילדים, טיפול נמרץ לילדים, קרדיולוגיה. ואלו דברים מאד משמעותיים. יש פער תקציבי והמחסור גדל בגלל הגידול הטבעי בנגב. אנחנו חושבים שסורוקה צריכים עוד 200 מיטות. אנחנו זקוקים להגדלת חדר המיון שלנו".

לדבריו, "כבר בצוק איתן ראינו שהחדר לא מספיק. חדר הטראומה היכן שהדקות כל כך חשובות וטופלו הפצועים הקשים ביותר של צה"ל. הפער רק הולך וגדל, הפער בין הנגב למרכז עומד על בין שש לשמונה שנות חיים, אנחנו במסלול הקיים בדרך להרעה בתוחלת החיים של תושבי הנגב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מצוקת מרכזי הרפואה הדלילה לרווחת תושבי הדרום עולה באופן שיטתי זה מספר שנים בוועדות השונות בכנסת. מלבד החלטת הממשלה לתעדף תקציבים לטובת בית החולים המרכזי בדרום, תקציבים שלא הועברו כך עולה הבוקר, ישנו תכנון של בניית בית חולים ממשלתי באזור הדרום, אך תכנון זה עתיד לצאת לפועל בתוך שמונה השנים הבאות. ראשי ערים באזור הדרום שנכחו בדיון דברו נחרצות אודות מצבם העגום של רפואת תושבי הדרום.

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, אמר בתגובה לשר: "אנחנו פה בריטואל קבוע. כל כמה חודשים אנחנו נפגשים כאן ומקיימים דיון על הפערים הנוראיים, ויש תחושה שנמשיך הלאה. לא, לא יותר. אנחנו באנו היום לזעוק בדם לבנו. אנחנו דורשים פתרונות".

דנילוביץ' תקף את העובדה שמנכ"ל קופת חולים כללית לא הגיע לדיון, וכינה אותה "חמורה מאוד". לדבריו, "אנחנו מרגישים שמשחקים בנו כמו במשחק יו-יו, מכדררים את תושבי הדרום מאחד לשני. זה לא עוד מאבק, זו הזכות לחיות ולקבל שירות רפואי כמו שכל אזרח אחר במדינת ישראל מקבל".

"אני ראיתי איך לפני שבועיים הועברו מיליונים לקבוצות לחץ ואינטרס", הוסיף ראש העיר. "אנחנו לא קבוצת לחץ. אנחנו חלק ממדינת ישראל. אנחנו חלק מהמשימה הלאומית והמדינה מפקירה אותנו ומשחקת בנו. אומר לי בכיר במשרד הבריאות – זה לא כלכלי לפתוח עוד בית חולים בנגב. מה לעשות? אזרחים זה לא דבר כלכלי"

יו"ר השלטון המקומי: "ללא שינוי בחוק ההסדרים תוכרז שביתה כללית ב-31 באוגוסט". יותם רונן
"אנחנו לא קבוצת לחץ, אנחנו חלק ממדינת ישראל". דנילוביץ'/יותם רונן

דנילוביץ' פנה לחבר הכנסת מיקי זוהר, יו"ר הוועדה, ואמר לו: "נבחרת על ידי תושבי הדרום, יש לך את המחויבות לעשות סקנדל ולפנות לאוצר, לבריאות ולקופת החולים ולקדם את הנושא". דנילוביץ' סיכם ואמר: "ראו הוזהרתם, אם לא תטפלו בנושא אנחנו נגיע למצב מאוד לא טוב".

מיכאל ביטון, ראש מועצת ירוחם, תקף אף הוא את נציגי משרד הבריאות: "אתם חושבים שתושבי הנגב טיפשים? שנתיים אנחנו מדברים על 118 מיטות? אין משילות? מה קורה כאן?". ביטון פנה לליצמן ואמר: "כבוד השר, כשאתה רוצה 100 מיטות בסורוקה לא יהיו? אני לא קונה את זה. אם צריך להתעלל בכללית, תעשו את זה".

לקופת החולים כללית אמר ביטון: "אתם נותנים תשובות מבישות. עד כה היינו שותפים של הכללית ומהיום מועצת הנגב תהיה נגד הכללית. יש לכם תקן למיטה בסורוקה והיא לא ממומשת? בושה וחרפה. אנחנו נהפוך פה שולחנות ונמריד את תושבי הנגב לעבור קופה".

מקופת חולים הכללית נמסר בתגובה: "הכללית לא קיבלה תקציבים לפתיחת מיטות בבית החולים סורוקה. בתי החולים של כללית ממומנים מהקופה ללא תקצוב ייחודי משמעותי שיש בו כדי לכסות על גירעון בתי החולים או פתיחת מיטות ואפילו לא תחזוקה שוטפת. ראוי לציין שבתי חולים של המדינה מסובסדים ישירות על ידי אוצר המדינה. על פי נתונים שהוכנו לאחרונה על ידי מנכ"ל משרד הבריאות מדובר בהיקף העולה על שני מיליארד שקלים לשנה. עמדת הכללית אשר נתמכת על ידי שר הבריאות היא לתקצב בנפרד את בתי החולים (של כללית וממשלתיים) ובכך להגיע לשיווין, רצון זה של השר לא מומש על ידי דרגים מקצועיים במשרדו ובאוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully