וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לתעלומה: זו הסיבה שאימהות מחזיקות את התינוק על צד שמאל

מדענים רוסים טוענים כי מצאו תשובה לשאלה שהעסיקה חוקרים ואמהות רבות לאורך השנים. בעבר סברו כי בחירה לערסל בצד שמאל נועדה לאפשר לתינוק לשמוע את פעימות הלב של האם, אך החוקרים מסנט פטרסבורג גילו סיבה אחרת

אמא מחזיקה תינוק. ShutterStock
"המחקר יכול להשפיע על חקר בעיות התפתחותיות". אם ותינוקה/ShutterStock

מחקר של מדענים ברוסיה שפורסם לאחרונה גילה מדוע אימהות נוטות לערסל את תינוקן על צד שמאל. לפי המדענים, תנוחת הערסול על צד שמאל מפעילה את האונה הימנית במוח התינוק, אשר אחראית על התפקודים הקשורים לתקשורת והיקשרות.

החוקרים טענו עוד כי התנהגות מסוג זה אינה אופיינית רק לבני אדם, אלא קיים גם אצל בעלי חיים אחרים. יונקים הנוספים שנוהגים כך הם סוסים, קנגורואים ולווייתנים. לדבריו של ד"ר איגור מלשיצ'ב מאוניברסיטת סנט פטרסבורג, התנוחה תורמת להישרדות ולפיתוח קשרים חברתיים. "אם לא נוצר קשר עין, אין הפעלה של האונה הימנית של הילוד, האחראית על קשרים חברתיים. כל 11 המינים שנבדקו במחקר הראו הטיה דומה, ואנו משערים כי תופעה זו משותפת לכל היונקים", אמר החוקר לרשת BBC.

עוד בוואלה! NEWS:
"שינה את היחס למופעי לווייתנים": מת "טילי" הלווייתן שהרג 3 בני אדם
חיים על מאדים: המדען הישראלי שהולך לבלות על "הכוכב האדום"
שנת 2016 תהיה ארוכה מהרגיל: שנייה שלמה תתווסף לשעון העולמי

קנגרו עם גור. ShutterStock
גם בקנגורואים זוהתה ההתנהגות/ShutterStock

זה זמן רב ידעו החוקרים כי בני אדם וקופים נוטים לערסל את ילדיהם על צד שמאל בשבועות הראשונים לחייהם. הסברים שונים לתופעה הוצעו ברבות השנים, בין היתר כדי לאפשר לתינוק לשמוע את פעימות לבה של האם, ולאפשר לה להשתמש ביד ימין הדומיננטית בדרך כלל. לחלופין, הציעו חוקרים אחרים כי תנוחה זו מסייעת לשמירה על קשר עין, החיונית להתפתחות המוח.

החוקרים מאוניברסיטת סנט פטרסבורג פיתחו סברה זו וטענו כי כאשר האם מערסלת את התינוק בידיה על צד שמאל, עינה השמאלית מופנית לעבר עינו השמאלית של התינוק. לפיכך, המידע הוויזואלי עובר בעיקר דרך האונה הימנית של המוח. כאמור, בצד זה מתרחשות פעולות הזיכרון, תשומת הלב, פתרון הבעיות והתקשורת. "המחקר יכול להשפיע על חקר בעיות התפתחותיות שבהן יש קשר עין מועט בין אם לתינוק, דוגמת בעיות בתחום הסקפטרום האוטיסטי", ציין ד"ר מלשיצ'ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully