וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר מנגנוני הביטחון הפלסטיניים: "אין פעילי דאעש ברשות"

עדנאן א-דמירי דחה טענות בישראל שלפיהן המחבל שהוציא לפועל את הפיגוע בירושלים השתייך לארגון הקיצוני. "פלסטין לא סובלת מדאעש, אלא מהכיבוש", אמר. הוא אף דחה את הדיווחים על מעצר של פעילי הארגון בגדה. הלילה נערך גל מעצרים נוסף

צילום: רוני כנפו, רויטרס ומשטרת ישראל. עריכה: יוסי אלטר.

דובר מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, עדנאן א-דמירי, התייחס אתמול (שני) לטענות בישראל שלפיהן, המחבל שהוציא לפועל את פיגוע הדריסה בירושלים, שבו נהרגו ארבעה חיילים, תמך בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), ואמר כי אין אף גורם המשתייך לארגון הקיצוני ברחבי הרשות. במקביל, הוא דחה את הדיווחים על מעצר עשרות פעילי דאעש במסגרת פעילות של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בגדה. הלילה התקיים גל מעצרים נוסף בגדה, אך לא ידוע עדיין אם יש לו קשר למעצרי דאעש.

"אין בפלסטין אף גורם מדאעש, ואין הוכחות לכך שישנה נוכחות של אנשי הארגון ברשות", אמר א-דמירי לעיתון הפלסטיני אל-חדת'. "הניסיון להתחבא מאחורי דאעש הוא ניסיון פחדני. ישראל מנסה להשוות בין הפיגוע בברלין לירושלים, אך מה שמתרחש בירושלים בכל יום הוא תקיפת פלסטינים, הריסת בתיהם ופגיעה בחייהם".

לדברי א-דמירי, "ישראל רוצה לשלוח מסר לעולם שלפיו היא סובלת כמו שסובלות צרפת, גרמניה ובלגיה.עם זאת, ישנו הבדל, שכן מדינות אלה אינן כובשות".

עוד כתבות בנושא:
מקורות פלסטיניים: מנגנוני הביטחון עצרו עשרות אנשי דאעש אחרי הפיגוע בי-ם
ארבע הלוויות, אפס נציגי ממשלה: "כנראה שאנחנו לא מספיק אטרקטיביים"
הקצינה שהסתערה על המחבל בירושלים: "לא הרגשתי שמשפט אזריה השפיע"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פלסטין סובלת מהכיבוש ולא מדאעש". א-דמירי/מערכת וואלה!, צילום מסך

א-דמירי לא הכחיש כי אכן בוצעו מעצרים בגדה, אך אמר כי אין להם קשר להשתייכות לדאעש. "פלסטין לא סובלת מנוכחות דאעש, אלא מנוכחות הכיבוש הישראלי" הדגיש א-דמירי. "היא סובלת מעקשנות ימנית קיצונית שלא מובילה לשלום וליציבות באזור, אלא רק מלבה את האלימות ומביאה למלחמות דת". לדברי א-דמירי, "מדיניות הבנייה בהתנחלויות, התנהגות המתנחלים וחיסול התקווה לפתרון שתי המדינות הוא שמביא לאלימות, לשפיכות הדמים ולהרס".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר שלשום במהלך ביקורו בזירת הפיגוע בבירה כי לפי כל הסימנים המחבל היה תומך דאעש. אתמול מסרו מקורות פלסטיניים כי 37 אנשי דאעש נעצרו במסגרת פעילות מעצרים נרחבת של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ברחבי הגדה. זאת, על רקע החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני לעצור מנהלית את מי שמזדהה עם הארגון הקיצוני.

הלילה עצרו מנגנוני הביטחון חמישה מבוקשים נוספים בג'נין.
מקורות פלסטיניים בג'נין דיווחו שלאחר המעצרים פתחו חמושים באש על כוחות מנגנוני הביטחון. אך לא דווח על נפגעים. עדיין לא ברור אם מדובר בהמשך של גל מעצרי אנשי דאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully