וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרתי קבע בחיל הים נגד מהלך שעלול לקצץ בשכרם: "יפגע במוטיבציית הלוחמים"

11.1.2017 / 8:04

משרתי קבע ביחידות שונות של החיל העבירו ביקורת על האפשרות שבוחן צה"ל לשנות את אחד הנהלים - דבר שעשוי להוביל לקיצוץ בתוספת השכר שלה הם זכאים. קצין בכיר: "פועלים כדי להתייעל, נבדוק גם את הקורסים שעליהם מקבלים שכר נוסף"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: מתן חדד

קצינים ונגדים בחיל הים קיבלו בשבועות האחרונים הודעה, ולפיה אגף כוח האדם בצה"ל ומפקדת החיל החלו בבדיקת האפשרות לערוך שינוי באחד הנהלים - דבר שעלול להוביל לקיצוץ בתוספות השכר של לוחמי שייטת 13, שייטת הצוללות, ספינות הטילים ויחידות נוספות, הנמצאים בשלב בשירותם שבו הם מבצעים תפקידי מטה. המהלך עורר ביקורת בקרב אותם משרתי קבע, וקצינים בחיל הים אמרו למקורביהם כי הם חוששים מפגיעה במשכורתם, וכי הצעד עשוי אף לפגוע במוטיבציה של הלוחמים.

מדובר בבחינה של מנגנון הצבת החירום (הצ"ח) – שמירה על כוננות מבצעית לזמן חירום במהלך תפקיד המטה, על ידי תרגול משימות לחימה כל תקופת זמן קצובה, כך שבעת הצורך הם יוכלו להשתתף במבצע או במלחמה. הדבר מזכה את אותם אנשי הקבע בתוספת שכר קבועה.

קצינים בחיל הים אמרו למקורביהם כי ההודעה שנשלחה אליהם במייל הצבאי עוררה לא רק ביקורת על עצם הכוונה לשנות את המנגנון, אלא גם חשש, מאחר שמשרתי הקבע, בדגש על בעלי דרגות סרן ורב סרן, קיבלו התחייבויות כלכליות וזכאים להטבות שלא היו אמורות להיפגע. עוד טוענים אותם הקצינים כי קיימת כוונה לקצץ בהיקף הכוח שישמור על כשירות מבצעית לזמן חירום.

תרגיל השתלטות של שייטת 13 על ספינה. ספטמבר 2016. דובר צה"ל
חוששים מפגיעה בשכרם. לוחמי שייטת 13 במהלך תרגיל/דובר צה"ל

קצין בכיר בחיל הים אישר בשיחה עם וואלה! NEWS כי נבחן מנגנון ההצ"ח, והעריך כי תוך חודשיים תסתיים עבודת המטה בנושא, והודעה מסודרת תועבר למשרתי הקבע. "אנחנו מבצעים אחת לכמה שנים בדיקה מקיפה לכל ההוצאות באופן טבעי, ללא קשר לקיצוץ ועם קשר לרצון להתייעל", אמר. "אנחנו בוחנים את מנגנון ההצ"ח. שנים ארוכות לא עשו בדיקה בנושא והמיקוד התרחב לתחומים שונים".

לדברי הקצין הבכיר, מפקדי היחידות השונות, בהם מפקד שייטת 13, יידרשו להציג את מכסת ההצ"ח ביחידה ולנמק מדוע הם נדרשים להיקף שכזה. "יש לנו כוונה לבחון לא רק את היקף ההצ"ח, אלא גם את הקורסים שעליהם מקבלים נקודות ושכר נוסף. אולי הם ייצאו לקורסים ללא תוספת שכר. הכסף שייחסך בכוח האדם יועבר לתכניות לימודים".

מדובר צה"ל נמסר כי "בחיל הים נערכת בחינה של מנגנון הצבת חירום על מנת שהתשלום לקצינים בפועל יהיה בהתאם לרמת הפעילות של הקצין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully