וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לעומסים? מנהרות וגשר חדשים בכביש 1 ייחנכו בשבוע הבא

10.1.2017 / 21:22

הקטע החדש שייפתח לתנועה צפוי להקל משמעותית על הפקקים בכניסה וביציאה מירושלים. בעוד כחצי שנה צפוי להסתיים שדרוג הכביש, ובמשרד התחבורה מבהירים: "הדרך לבירה תהפוך מהירה, נוחה ובטוחה יותר"

מנהרות הראל כחלק מפרויקט שדרוג כביש 1 והרחבתו. ינואר 2017. אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה, חטיבת דובר המשטרה
שלושה נתיבים בכל כיוון. מנהרות הראל, אתמול/חטיבת דובר המשטרה, אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה

קטע נוסף ומרכזי בכביש 1, הכולל את מנהרות הראל וגשר מוצא, צפוי להיחנך בשבוע הבא ולהביא לסיומם של חודשים רבים של עבודות שגררו החרפה בעומסי התנועה. עבור אלפי ישראלים המבלים את רוב שעות הבוקר בדרכים העמוסות לירושלים, מדובר בשדרוג משמעותי שיקל על הפקקים הכבדים - ויהפוך את הדרך בין ירושלים ותל אביב מהירה יותר.

אורכן של המנהרות, שייפתחו לשני הכיוונים, הוא 800 מטרים וקוטרן כ-15 מטרים. בכל צד ישנם שלושה נתיבים, ותקרתן גבוהה במיוחד, ומאפשרות גם לכלי רכב גבוהים לעבור. ביציאה מן המנהרה לכיוון ירושלים, ייסעו הנהגים כמה מאות מטרים ויעלו על גשר מוצא הדרומי החדש, שיפתח לראשונה לתנועה ביום שישי הבא. "בעוד כחצי שנה נסיים את שדרוג הכביש כולו", סיפר שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ. "כך, תהפוך הדרך לירושלים לנוחה, בטוחה ומהירה יותר".

עוד בוואלה! NEWS:
ארבע הלוויות, אפס נציגי ממשלה: "כנראה שאנחנו לא מספיק אטרקטיביים"
הכול נשאר במשפחה: טראמפ צפוי למנות את חתנו ליועץ בכיר בבית הלבן
מקורות פלסטיניים: מנגנוני הביטחון עצרו עשרות אנשי דאעש אחרי הפיגוע בי-ם

פרויקט שדרוג כביש 1 והרחבתו. ינואר 2017. אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה, חטיבת דובר המשטרה
"בעוד כחצי שנה יסתיים שדרוג הכביש כולו". גשר מוצא/חטיבת דובר המשטרה, אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה

הגשר המקביל לכיוון תל אביב נפתח לתנועה כבר לפני מספר חודשים. על פי התכנון, צפויים הגשרים, שאורכם 900 מטרים, להתחבר בעתיד לכביש 16 הנמצא בשלבי הקמה ויהווה דרך נוספת לדרום ירושלים. זאת, בנוסף לכביש 9 המוביל לצפון העיר ולרכבת החשמלית המהירה, שתחבר את ירושלים לגוש דן בתוך 28 דקות.

אחת מאלפי המשתמשים בדרך היא עו"ד דנה לוי, שעובדת במשרד עורכי דין בירושלים ומתגוררת בחולון, נאלצת לקום כל בוקר לפני עלות השחר. מהרגע שהיא יוצאת מפתח ביתה ועד הגעתה למשרד, עוברות שעתיים של הזדחלות בפקקים במעלה כביש 1. "מדובר בסיוט יומיומי מתמשך", סיפרה. "אם לא די בעובדה שאני מגיעה למשרד בשעות הבוקר המוקדמות, גם הפקקים בדרך חזרה הביתה מוסיפים לתחושת התסכול. נוצר מצב אבסורדי שאני מגיעה הביתה רק בשביל לישון, ובשאר הזמן אני בעבודה, ובעיקר בדרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully