וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות פלסטיניים: מנגנוני הביטחון עצרו עשרות אנשי דאעש אחרי הפיגוע בי-ם

לפי המקורות, 37 אנשי דאעש נעצרו בגדה במהלך הלילה. זאת, ברקע החלטת הקבינט בישראל על מעצר מנהלי לתומכי הארגון הסוני. במשטרה מתכוננים להריסת ביתו של המחבל תומך הארגון, ונערכים להפרות סדר

צילום: רוני כנפו, רויטרס ומשטרת ישראל. עריכה: יוסי אלטר.

ברקע החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני לעצור מנהלית את מי שמזדהה עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ופיגוע הדריסה בירושלים בידי תומך הארגון, 37 אנשי דאעש נעצרו אמש (שני) במסגרת פעילות מעצרי נרחבת של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ברחבי הגדה - כך על פי מקורות פלסטיניים. במסגרת הפעילות, נעצרו גם חמישה אנשי חמאס.

בין החלטות הקבינט, שהתכנס שלשום לאחר הפיגוע שבו נהרגו ארבעה חיילים, הוחלט לפעול להריסת בית המחבל בהקדם האפשרי, לדחות בקשות לאיחוד של בני משפחת המחבל עם בני אדם מעזה ויהודה ושומרון ולמנוע את העברת גופת המחבל למשפחתו.

עוד בנושא:
ארבע הלוויות, אפס נציגי ממשלה: "כנראה שאנחנו לא מספיק אטרקטיביים"
הקצינה שהסתערה על המחבל בירושלים: "לא הרגשתי שמשפט אזריה השפיע"
פיגוע המשאית בירושלים: החשד - אחיו של המחבל ידעו על כוונותיו

הצבת בטונדות לאחר פיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים, שכונת ג'בל מוכבר. ינואר 2016. רויטרס
"לא עונש". הבטונדות שהוצבו בכפר/רויטרס

בירושלים נערכים לאפשרות של הפרות סדר סביב הריסת בית המחבל. היחידה הצה"לית מחיל ההנדסה האמונה יחד עם משטרת המחוז על הריסת בתי מחבלים, צפויה לבצע בימים הקרובים את מדידות הבית לקראת הריסתו.

גורמי המודיעין במשטרת ירושלים חוששים כעת מפיגועים דומים באמצעות משאיות, ומקווים שהשקט שנשמר ביממה האחרונה יימשך במזרח העיר. אתמול תוגברו הכוחות באזור בכלל, ובג'בל מוכבר בפרט. כמו כן, שוטרי המחוז מבצעים בידוקים בכל הכניסות לכפר על כל רכב שנכנס ויוצא ממנו, וברחובות השכונה הורגשה לאורך כל היום תנועה ערה של כוחות משטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לאחר פיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים, שכונת ג'בל מוכבר. ינואר 2016. נועם מושקוביץ
נוכחות גבוהה ברחבי הכפר/נועם מושקוביץ

בבוקר פירקה המשטרה את סוכת האבלים שהוקמה בסמוך לבית משפחת המחבל, ומנעה כל כוונה להקימה מחדש. גורמים במחוז הבהירו היום כי יאפשרו למשפחה להתאבל אולם לא במרחב הציבורי של הכפר. במרחק גדול מהבית, בנקודת התפר שבין שכונת ארמון הנציב לכפר, נורו אמש זיקוקים, ככל הנראה על ידי בני נוער. בתגובה, לכך הציבה המשטרה את הבטודנות במקום והבהירה כי לא מדובר בענישה בשל הפיגוע אלא בצעד מנע כלפי מפירי הסדר. הצבת הבטודנות אף מאפשרת גזרת פעולה רחבה יותר לכוח שמוצב תדיר על "המרפסת" - רחבת בטון במקום.

לאורך היום התנהלו החיים בג'בל מוכבר כשגרה. תנועת התושבים התקיימה כרגיל, ובתי הספר והעסקים בכפר היו פתוחים כבכל יום. במשטרה שאבו עידוד מהעובדה שלא היו לפיגוע ספיחים בדמות הפרות סדר בג'בל מוכבר ובשכונות מזרח ירושלים בכלל, אך פריסת הכוחות הגדולה עדיין לא צומצמה.

(עדכון ראשון: 22:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully