וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע חשאי של ארה"ב: "25 לוחמי דאעש חוסלו בפשיטה בדיר א-זור"

שני גורמים אמריקניים מסרו לניו יורק טיימס כי כוח אמריקני מיוחד אחראי לפעולה, שעדיין לא ברור מה מטרתה. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי הקרבות נמשכו שעתיים. לאחרונה הגבירה וושינגטון את מבצעיה נגד דאעש

כוחות מיוחדים אמריקניים פשטו על יעדים של דאעש במזרח סוריה כחלק ממבצע חשאי - כך מסרו היום (שני) שני גורמים אמריקניים לניו יורק טיימס. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות 25 לוחמים בארגון הקיצוני נהרגו בפעולה בכפר אל-כובר, שבמחוז דיר א-זור, שנמשכה שעתיים. לא ברור מה הייתה מטרת הפשיטה, אחת מכמה שהוציאה לפועל וושינגטון בשנים האחרונות.

במבצעים הקודמים, השיגו הכוחות האמריקניים מידע מפורט על גורמים בדאעש דרך מחשבים ניידים, טלפונים סלולריים ושאר מכשירים אלקטרוניים, וחומרים שנתפסו סייעו בחיסולים של מנהיגים בכירים בארגון. "זה לא ביג דיל, זה שגרתי", אמר אחד הגורמים, שדיבר בעילום שם.

רוב שטחו של המחוז העשיר בנפט הגובל בעיראק נמצא בשליטת דאעש, והוא נתון למתקפות הקואליציה האמריקנית, כמו גם מצד חיל האוויר של רוסיה ושל סוריה. משטרו של בשאר אסד מחזיק בשדה תעופה צבאי אסטרטגי במחוז, שאותו מנסה דאעש לכבוש ללא הצלחה, כמו גם במחצית משטחה של העיר דיר א-זור, שמכותרת בידי הארגון הסוני הקיצוני.

הכוח שאחראי לפעולה האחרונה גם ביצע פעולות דומות בעיראק. הקבוצה, שנמצאת בפיקוד מטה המבצעים המיוחדים, הגבירה בחודש האחרונים את התקיפות נגד דאעש, הכוללות שימוש במל"טים ופשיטות מיוחדות, בכוונה לפגוע בגורמים בארגון האחראים על תכנון פיגועים במערב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמים מיחידות מיוחדות בצבא ארה"ב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully