וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחווה אחרי הפיגוע: שער ברנדנבורג בברלין הואר בצבעי דגל ישראל

לאות הזדהות עם קורבנות פיגוע הדריסה בירושלים, נצבע השער, אחד מהסימנים הבולטים של בירת גרמניה, בצבעי כחול-לבן ועם סמל מגן דוד. ברשת בירכו על הצעד: "תודה רבה על התמיכה". רב העיר ברלין: "יחד נגבר על החושך"

ספק 500

(בווידאו: אבי ניר, ציר שגרירות ישראל בברלין)

שער ברנדנבורג שבברלין, בירת גרמניה, הואר אמש (שני) בצבעי דגל ישראל לאות הזדהות עם קורבנות פיגוע הדריסה שאירע אתמול בטיילת ארמון הנציב שבירושלים. השער, שמהווה את אחד מסמליה הבולטים של העיר, נצבע כחול-לבן שבמרכזו מגן הדוד. התגובות ברשת למראה התמונות היו נרגשות. אחד הגולשים כינה את המחווה "מרגשת ומדהימה", ואחר הוסיף: "גרמניה, תודה רבה על התמיכה".

הרב יהודה טייכטל, רב הקהילה היהודית בברלין, הצטרף למבקרים הרבים בשער ברנדנבורג שהגיעו לצפות בדגל ישראל המוקרן על גביו. "דווקא פה, במקום מרכזי בעיר ברלין, שבה לפני שבועיים היה פיגוע דריסה, אנחנו עומדים ואומרים לאנשים בארץ הקודש שאנחנו יחד איתם", אמר.

"אנחנו מביעים סולידריות עם משפחות ההרוגים והפצועים. כמו כן, בשם הקהילה היהודית פה בברלין, אני רוצה לשלוח את תנחומינו למשפחות צור, יקותיאל, חג'אג' ואורבך. ביחד האור יגבר על החושך", הוסיף, "המטרה של המחבלים היא לזרוע פחד אבל הם ייכשלו, גם בברלין וגם בירושלים".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ארבע הלוויות, אפס נציגי ממשלה: "כנראה שאנחנו לא מספיק אטרקטיביים"
הקצינה שהסתערה על המחבל בירושלים: "לא הרגשתי שמשפט אזריה השפיע"
פיגוע המשאית בירושלים: החשד - אחיו של המחבל ידעו על כוונותיו

שער ברנדנברג מואר בדגל ישראל בעקבות פיגוע הדריסה בירושלים אמש, 9 בינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
"מחווה מדהימה ומרגשת". שער ברנדנבורג בברלין בצבעי דגל ישראל, אמש/צילום מסך, טוויטר

הרב טייכטל היה אחד מאלפי היהודים והלא יהודים שחתמו בימים האחרונים על מכתב לעיריית ברלין שבו בקשה להקרין את הדגל על גבי השער ההיסטורי.

זו לא הפעם הראשונה ששער ברנדנבורג מואר בצבעי דגלים כאות הזדהות עם מדינות אחרות בעולם. בנובמבר 2015 הואר השער בצבעי דגל צרפת כמחווה לקורבנות מתקפת הטרור בפריז. כמה חודשים לאחר מכן, במרץ 2016, הואר שוב השער, הפעם בצבעי דגל בלגיה, כסולידריות עם הרוגי הפיגועים בבריסל.

(עדכון ראשון: 20:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully