וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע הלוויות, אפס נציגי ממשלה: "כנראה שאנחנו לא מספיק אטרקטיביים"

איש משרי הממשלה לא נכח בהלוויותיהם של הרוגי פיגוע הדריסה בירושלים, וההורים זועמים: "לא משהו מיוחד, כולה ילדה נדרסה, לא?". בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS - נתניהו הורה לחייב נציגי ממשלה להגיע להלוויות חיילים. יו"ר "יד לבנים": "מבטיחים כבר שנים ולא מקיימים"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ורד לידני

איש מנציגי הממשלה לא נכח אתמול (שני) בטקסי הלוויותיהם של ארבעת הרוגי פיגוע הדריסה שאירע אתמול בירושלים – שירה צור בבית העלמין בחיפה, שיר חג'אג' בהר הרצל, יעל יקותיאל בבית העלמין בקריית שאול וארז אורבך בכפר עציון. בין היתר, נכחו בטקסים חברי כנסת וראשי עיריות, אולם השרים עצמם לא הכניסו את האירועים ללוח הזמנים שלהם. נציגי משפחת אורבך, עם זאת, סיפרו כי השר נפתלי בנט דווקא התכוון להגיע להלווייתו של ארז, אך התבקש שלא לעשות זאת על מנת להימנע מסיקור תקשורתי במקום.

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו למזכיר הממשלה צחי ברוורמן לגבש נוהל המחייב השתתפות חברי ממשלה - שרים וסגניהם - בהלוויותיהם של חיילי צה"ל שנהרגו בפעילות מבצעית ובפעולות טרור.

"אני לא מצפה לכלום", אמר הרצל חג'אג', אביה של שיר. כנראה שלא היינו מספיק מפורסמים בשביל זה ולא מספיק אטרקטיביים, אם הם לא ראו לנכון לבוא. אף אחד לא גם התקשר. היו נציגים מהצבא וכמה חברי כנסת. לא משהו מיוחד - כולה ילדה נדרסה", הוסיף בציניות. "את מי זה מעניין? העיקר שהמשפחה של המחבל מבסוטים".

פיגוע הדריסה בירושלים - עוד כותרות:
הקצינה שהסתערה על המחבל בירושלים: "לא הרגשתי שמשפט אזריה השפיע"
פיגוע המשאית בירושלים: החשד - אחיו של המחבל ידעו על כוונותיו
כוחות משטרת י-ם פירקו סוכת אבלים שהוקמה לזכר המחבל מפיגוע הדריסה

הלוויתה של שיר חג'אג' שנהרגה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים, בית עלמין הר הרצל, ירושלים. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
הלוייתה של שיר חג'אג', אתמול/נועם מושקוביץ

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, אמר לוואלה! NEWS כי העובדה שאף שר לא נכח בהלווייתה של יקותיאל, בת העיר, היא מבישה. "בושה וכלימה שאף נציג רשמי של ממשלת ישראל לא הגיע לתת כבוד אחרון ליעל. תושבים רבים פנו אליי ושאלו אותי מדוע אף שר להגיע להלוויה, ועד לשעה זאת אין לי תשובה לתת להם", אמר. "לצערי זאת לא הפעם הראשונה שזה קורה. יעל הייתה קצינה בשטח ומן הראוי שנציג רשמי יגיע להלווייתה ויכבד את משפחתה. כמה הייתי גאה ב-1,500 האנשים, רובם תושבי עירנו, שהגיעו לחלוק כבוד אחרון ליעל ז"ל". קרובים שהגיעו להלוויה הוסיפו כי "זו פשוט בושה וחרפה".

ממזכירות הממשלה נמסר מוקדם יותר, כי "על שרי הממשלה לא חלה חובה להגיע להלוויות חיילים, כל שר פועל לפי ראות עיניו". ואולם, כאמור, נתניהו הנחה לרענן את הנהלים.

אלי בן שם, יו"ר ארגון יד לבנים, התייחס גם הוא לנושא ואמר כי "מאז קם ארגון יד לבנים לא יצאו הורים שכולים לרחובות להפגין. הפעם לא נהסס לצאת לרחובות. גם כשנפגענו קשות לאורך שנים, שתקנו והבלגנו בשם הממלכתיות והכבוד לנופלים אך לא עוד. כבר שנים מוליכים אותנו שולל. הבטיחו לנו נוהל מסודר שיבטיח את נוכחותם של שרי ממשלת ישראל וחברי כנסת בלוויות הנופלים, אך דבר לא קרה. הפעם החלטנו לא להבליג. אף אחד לא מוכן לקחת אחריות. אנחנו משפחת השכול חיים מנפילה לנפילה ומפיגוע לפיגוע.

"בעוד שבוע כולם ישכחו, אך אנחנו הבטחנו שלא נסכים לזאת יותר. הדואר הנכנס של השרים ושל ראשי הסיעות מלא בפניות שלי לגיבוש הנוהל והסדרתו . לצערי עובר הזמן והמציאות שוב טופחת על פנינו. אני קורא לממשלת ישראל וליו"ר הכנסת להסדיר את הנוהל למען זיכרון הנופלים, חללי מערכות ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קברה של סג"ם יעל יקותיאל , צוערת בקורס קצינים שנהרגה בפיגוע הדריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 9 בינואר 2017. TPS, קובי ריכטר, תצפית TPS
הלוייתה של יעל יקותיאל/תצפית TPS, TPS, קובי ריכטר

סמוך לשעה 13:30 שלשום, עלה המחבל פאדי אל-קנבר עם משאיתו על טיילת ארמון הנציב בבירה ושעט לעבר קבוצה של צוערים מבה"ד 1 במגמת נחשון שהייתה בשבוע השתלמויות בבירה וירדה מהאוטובוס. הוא דרס למוות את אורבך, בן 20 מאלון שבות, סגן יקותיאל, בת 20 מגבעתיים, סגן חג'אג', בת 22 ממעלה אדומים וסגן-משנה צור, בת 20 מחיפה.

אל-קנבר היה נשוי ואב לארבעה, האחרונה שבהם נולדה לפני שבעה חודשים. הוא לא היה מובטל והמשאית שעמה דרס למוות את החיילים הייתה למקור פרנסתו. הוא החזיק בתעודת זהות כחולה ולדברי משפחתו מעולם לא נעצר על ידי כוחות הביטחון הישראליים. אף שלא זוהתה לו שום השתייכות פוליטית, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי לפי כל הסימנים, המחבל היה תומך ארגון "המדינה האסלאמית (דאעש). חמאס והג'יהאד האסלאמי בירכו אתמול על הפיגוע ובעזה אף התארגנו תהלוכות כדי לחגוג את הפיגוע הראשון של שנת 2017.

(עדכון ראשון: 19:53)

זירת פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. רויטרס
המשאית שעמה ביצע המחבל את הפיגוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully