וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפתעה שמכינים האנשים שרוצים למנות שר גראס להשבעתו של טראמפ

15.1.2017 / 17:30

יותר מחצי מיליון איש בשנה נכלאים בארה"ב בשל שימוש בסמים קלים, ופעילים למען לגליזציה חוששים שהממשל החדש יחמיר עוד יותר את הענישה. הם מתכוונים לחלק אלפי ג'וינטים ביום ההשבעה. "העונש על עישון חמור יותר מאשר הרג"

צילום: עמרי נחמיאס

.

בקומה השנייה של בית מגורים פרטי בצפון-מערב וושינגטון הבירה, יושבת חבורה של חמישה אנשים, מסביב לשולחן עגול, ומגלגלת. מימינם ומשמאלם שקיות מלאות קנאביס, ניירות גלגול ופילטרים מקרטון. לצד השולחן כעשרה מגשי פיצה בטמפרטורת החדר. 1,200 ג'וינטים כבר מאחוריהם, כשהיעד שהם קבעו לעצמם הוא 4,200 ג'וינטים, שיחולקו בחינם ביום ההשבעה של דונלד טראמפ לנשיא.

20 בינואר, היום שבו ייכנס הנשיא ה-45 של ארצות הברית לבית הלבן, ימשוך תשומת לב בינלאומית עצומה, והמפגינים למען הלגליזציה לא רוצים להישאר בחוץ. לכן, הם החליטו על גימיק משלהם - בבוקר ההשבעה, כאשר מאות אלפי אנשים יגיעו אל תחנת הרכבת הסמוכה לכיכר דופונט, שמשם הם יחלו לצעוד לעבר הטקס, ימתינו להם שם אדם איידינגר וחבריו, עם ג'וינטים שהם מתכוונים לתת לכל דורש.

"מותר להחזיק 56 גרם קנאביס לאדם בוושינגטון הבירה, ולכן אנחנו מתכוונים לפצל את המאגר לכמה עשרות אנשים שיחזיקו 200-150 ג'וינטים כל אחד", אמר בשיחה עם וואלה!NEWS. לדבריו, "אנחנו מצפים גם מתומכי טראמפ שתומכים בלגליזציה להרגיש שהם מוזמנים לבוא. זו לא הפגנה נגדו, כמו שזו דחיפה למען לגליזציה של מריחואנה ופתיחת ההזדמנות הכלכלית הזו. זו הסיבה הראשונה במעלה שבגללה אנשים הולכים לכלא, יותר מחצי מיליון איש בשנה. זה צריך להיפסק".

פעילי לגליזציה בוושינגטון הבירה נערכים ליום השבעתו של הנשיא טראמפ, ינואר 2017. עמרי נחמיאס
כל אחד יחזיק 150 עד 200 ג'וינטים. הפעילים מגלגלים/עמרי נחמיאס
פעילי לגליזציה בוושינגטון הבירה נערכים ליום השבעתו של הנשיא טראמפ, ינואר 2017. עמרי נחמיאס
פעילי לגליזציה בוושינגטון הבירה נערכים ליום השבעתו של הנשיא טראמפ, ינואר 2017/עמרי נחמיאס

תחילה קרא איידינגר לאלה המתכוונים להגיע לטקס ההשבעה לקחת את הג'וינטים עמם ולעשן אותם ב"נשיונל מול", המקום שבו ייערך הטקס - בדיוק ארבע דקות ו-20 שניות אחרי תחילת הנאום (420 הוא שם קוד בינלאומי לעישון קנאביס, ע"נ). "אם נסריח את המקום זה יעביר מסר", אמר בשבוע שעבר. ואולם, בשיחה כעת הוא מדבר מעט אחרת: "זה לא חוקי לעשן בפומבי בעיר, ולא חוקי לעשן על רכוש פדרלי כמו ה'נשיונל מול'".

לדבריו, "אם מישהו רוצה לעשן כדי למחות נגד טראמפ, שיעשה זאת, אבל זה סיכון שהוא לוקח על עצמו. אפשר להימנע מזה. היינו מבקשים מאנשים לא לעשות זאת אילו היה לנו סימן שהנשיא מקשיב ושהוא מתכוון לכך שצריך לכבד את הזכויות של המדינות השונות בעניין. ישנן הרבה הפגנות ביום הזה שהן מפלגות. שלנו לא כזו. אנחנו רוצים לאחד את כולם יחד".

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ, 21 בדצמבר 2016. רויטרס
מינה תובע כללי המתנגד בנחרצות לסמים קלים. טראמפ/רויטרס

את ההפגנה, אומר איידינגר, החליט לארגן בדצמבר, אחרי שטראמפ מינה לתפקיד התובע הכללי את סנאטור ג'ף סשנס מאלבמה, מתנגד חריף ללגליזציה של מריחאונה. הוא חושש שעם כניסתו לתפקיד, סשנס יקשיח את המדיניות הפדרלית בנוגע למריחואנה, דבר שייפגע ישירות בתושבי עיר הבירה שכפופים לחוק הפדרלי. כיום, בנוסף לאחזקה של 56 גרם, הם גם יכולים לגדל בבית שישה שתילים.

"זה נוגע לזכות שלנו לגדל מריחואנה בבית ולחלוק אותו עם חברינו", אמר. הוא כינה את סשנס: "אויב של הרפורמה במריחואנה ואדם שאמר דברים נוראיים על צרכני קנביס". לדבריו, "אשמח לבטל את ההפגנה הזו, כי תגרום לשיבושים. אנשים כן יעשנו שם. אם נכריז ניצחון שהנשיא טראמפ מבטיח למשתמשי המריחואנה שלא ייקחו להם את החירות הזו, זה רציני".

פעילי לגליזציה בוושינגטון הבירה נערכים ליום השבעתו של הנשיא טראמפ, ינואר 2017. עמרי נחמיאס
מגדלים ברחבי וושינגטון נרתמו לטובת המהלך/עמרי נחמיאס

הוא גם התלונן על עצם ההגבלה המוטלת בחוק על אחזקה של כמות מסוימת לאדם. "אני בסדר עם שתי אונקיות (56 גרם, ע"נ). אבל זה כן שמרני. בעיקר לאנשים שצריכים לעשן מסיבות רפואיות", הסביר איידינגר. "אתה לא שואל אנשים כמה בקבוקי אלכוהול יש להם באוטו. אין לזה היגיון. למה, להבדיל, בנאדם יכול להחזיק מאה אלף בקבוקי יין בבית והוא נחשב לאספן מדהים? זה טיפשי לשים מגבלה על הכמות. אם אתה רוצה למלא את הבית שלך במריחואנה – למי אכפת? אם הבנאדם שהבית שלו מלא אלכוהול ישתה הכל, הוא ימות. אם מישהו שהבית שלו מלא במריחואנה יעשן הכל הוא פשוט יירדם".

מאיפה המימון לאלפי הג'ויינטים? איידינגר אמר כי חלק נכבד מהמשקל הכולל של הצמח, פאונד וחצי (כ-700 גרם, ע"נ) הוא תרומה אישית שלו מעציצים שגידל בבית, ואילו היתרה היא תרומה של מגדלים אחרים מרחבי העיר. עם זאת, הוא מודה כי הוא לא מצפה שכל הג'וינטים יישרדו עד 20 בינואר. "אני מצפה שאנשים שעזרו וגלגלו ג'וינטים אולי ייקחו קצת לעצמם, וזה בסדר".

אליזבת' קרויינן, תושבת מרילנד, סיפרה כי מבחינתה מדובר במאורע שתפקידו "לברך לשלום את הנשיא הנבחר". היא הצטרפה למאבק בעד לגליזציה אי-שם ב-1997: "ראיתי חולים שלא יכלו לישון, נשאי איידס שזכו להקלה בכאבים הודות למריחואנה. גם מבחינה כלכלית זה מגוחך שאנחנו סובלים כלכלית, כאשר יש פתרון כל כך קל שנחסם רק בגלל מיתוסים ואינטרסים של חברות פרטיות. יש אנשים פה שמרצים תקופות מאסר ארוכות יותר בגלל עישון מאשר כאלה שהרגו בנאדם ולקחו חיים".

"אם מישהו שהבית שלו מלא במריחואנה יעשן הכל, הוא פשוט יירדם"

אחד משכניה לשולחן העגול מצטרף לדבריה: "אם תחבר את כל הכסף שהממשלה הוציאה כדי לאכוף את זה שאנשים לא יעשנו מאז 1937 (השנהש בה נחקק איסור פדרלי על עישון מריחואנה בארצות הברית, ע"נ) זה בטח טריליונים". הוא הוסיף כי "עשרות אלפי חיים של אנשים נהרסו על כלום. אנשים בכלא, לא יכולים להשיג עבודה כשהם יוצאים, אנשים שלמדו או שהיו להם קריירות והן נהרסו".

למרות הכל, איידינגר בעצמו לא בטוח שיילך ל"נשיונל מול" ויעשן שם. "אני עם רגשות מעורבים. אני רוצה ללכת למגדל טראמפ, לתת לו שק של גראס, ללחוץ לו את היד ולומר לו 'בוא נעבוד יחד', אני אשמח לשרת בממשל שלו בכל תפקיד שהוא צריך".

בתור שר הגראס?

"אנחנו צריכים שר לענייני גראס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully