וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהלך המפתיע של שר האוצר: מתכוון להקים סיעה של "כולנו" בהסתדרות

9.1.2017 / 18:00

גורמים בהסתדרות טענו כי הצעד נעשה בעזרת ניסנקורן והביעו תמיהה: "שר האוצר מקבל משאבים וכסף ממי שאמור לנהל עמו מו"מ על נושאים שונים". יחימוביץ' לא הודיעה על הקמת סיעה עצמאית, אך למרות זאת בהסתדרות לחוצים ומבקשים להקדים את לוח הזמנים לבחירות

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: מפגן תמיכה בניסנקורן לבחירות בהסתדרות, בחודש שעבר)

המהלך המפתיע של הבחירות הקרבות להסתדרות הוא הודעתה של מפלגתו של שר האוצר משה כחלון יו"ר מפלגת כולנו, בדבר הכוונה להקים סיעה בהסתדרות בפני וועדת הבחירות המרכזיות. מדובר בהליך ביניים לקראת ההליך המרכזי שיתקיים ב-23 בפברואר, מועד הגשת מועמדות לבחירות לתפקיד יו"ר ההסתדרות. תאריך חשוב נוסף עבור המועמדות הוא 24 במרץ, מועד הודעה על עמידה בקריטריונים של איסוף החתימות הנחוצות להקמת סיעה.

על פי גורמים בהסתדרות, "מהלך זה נעשה בעזרתו של היו"ר המכהן אבי ניסנקורן, כאשר סיעת כולנו תקבל שלד של סיעה קיימת בהסתדרות בשם 'תמורה לעובדים ולגמלאים' בראשות איציק ג'רופי. כך, יוקל על מפלגת כולנו מבחינת הקמת הסיעה". גורמים נוספים בהסתדרות הביעו תמיהה על כך ששר האוצר משה כחלון ממפלגת כולנו, "שתפקידו המסורתי הוא לעומתי להסתדרות, בוחר להריץ סיעה במסגרתה". לדבריהם, "אם כך הדבר, יש פה מצב ששר האוצר מקבל משאבים וכסף מיו"ר ההסתדרות, עמו הוא אמור לנהל משא ומתן משני צדי המתרס".

לקריאה נוספת:
"שלל לעסקנים": טענות נגד חלוקת הג'ובים של ניסנקורן בהסתדרות
ניסנקורן: "אנצח את שלי יחימוביץ' בבחירות ליו"ר ההסתדרות"
ללא מתחרים רשמיים: יריית הפתיחה של ניסנקורן להבטחת הכהונה הבאה

שר האוצר משה כחלון בכנס פיתוח הצפון במעלות תרשיחא, 26 בדצמבר 2016. אדריאן הרבשטיין
סיעת כולנו תקבל שלד של סיעה קיימת. כחלון/אדריאן הרבשטיין

מפלגה נוספת שתכננה להקים סיעה בהסתדרות היא יש עתיד. ואולם, למרות הודעתה על הכוונה להקים סיעה בראשות ח"כ מאיר כהן, נוכחו במפלגה כי הדברים אינם פשוטים כפי שחשבו וכי אין להם קול אהדה בקרב הוועדים. על כן, החליטו ביש עתיד לסגת מהתכנית.

ליחימוביץ' נשאר חודש כדי להחליט אם היא רצה בסייעה קיימת

בשבוע שעבר נשלח זימון לחברי וחברות ועדת הבחירות המרכזית לישיבה שבה תאושר ההצעה להקדמת מועד הכרזת סיעות הבית בדבר הכוונה להתמודד. המועד האחרון שבו סיעות קיימות יכולות להודיע אם הן מעוניינות להתמודד בבחירות הוא 8 בפברואר, ובהסתדרות מבקשים להקדימו ל-5 בפברואר. ועדת הבחירות כבר פרסמה את לוחות הזמנים וכדי לשנות אותן יש לקבל לכך אישור מחברי ההנהגה בוועדת הבחירות המרכזית.

למרות המשא ומתן הנמרץ שקיים בחודש האחרון ניסנקורן עם סיעות הבית הקיימות, כדי למנוע את הבחירות ולהגיע להסכם קואליציוני של 100%, הוא מבין כי גם לו יתקיימו ההסכמים הללו, הם אינם מהווי ערובה למניעת הבחירות. לח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), שהודיעה כי היא שוקלת להתמודד על ראשות ההסתדרות, נותן עוד חודש כדי לגייס סיעה קיימת לרוץ בראשה. היא צריכה לפעול מהר כדי לצמצם את הסיכון שבו ההסתדרות תקדים את המועד שבו היא עדיין יכולה להכריז על מועמדות בסיעה קיימת.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר בינ"ה שלמה אביטן בישיבה לשם הכרזה על סכסוך כללי במשק, 15 נובמבר 2016. מגד גוזני
בסביבתו מודעים לזמן שנותר ליחימוביץ'. ניסנקורן/מגד גוזני

בסביבתו של ניסנקורן היו אמורים להיות רגועים מכך שיחימוביץ' עוד לא הודיעה על הקמת סיעה עצמאית, אך הם מודעים ליתרת הזמן שיש לה כדי להודיע על ריצה בסיעה קיימת, כאשר רוב הסיכויים שסיעה זו תהיה סיעתו של ח"כ איתן כבל. בשבועות האחרונים הרחיב ניסנקורן את מספר חברי ההנהגה, לצורך חתימת הסכמים קואליציוניים, והבטיח לשנות את חוקת ההסתדרות כך שבכל מרחב יהיה תפקיד שלא קיים - "סגן מרחב בשכר".

מיש עתיד נמסר: "יש עתיד רואה בהסתדרות זירה כלכלית חברתית ופוליטית חשובה. אולם לאור הערכתנו שהבחירות הכלליות מתקרבות, ההחלטה האסטרטגית של הנהגת המפלגה כרגע היא למקד את כל משאביה הכלכליים והאנושיים למשימה החשובה ביותר לאזרחי ישראל: החלפת הממשלה והעומד בראשה. יש עתיד מאחלת עשייה פוריה והצלחה לכל הסיעות המשתתפות בבחירות להסתדרות, לטובת חיזוק הביטחון התעסוקתי בישראל".

מפלגת כולנו וההסתדרות מסרו: "אין תגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully