וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: התעייפנו מציד המכשפות של ארה"ב סביב מתקפות הסייבר

בקרמלין הגיבו לראשונה לדוח המודיעין האמריקני, שקבע כי פוטין בעצמו הורה על החדירה למחשבי המפלגה הדמוקרטית ולגופים אחרים. "לא ברור על מה הם מתבססים, זה מעשה של טירונים"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

רוסיה אמרה היום (שני) כי הטענות של ארצות הברית ולפיהן מוסקבה אחראית למתקפות הסייבר נגדה בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות לנשיאות "הן ציד מכשפות". התגובה הראשונה של הקרמלין לדוח שפורסם ביום שישי על ידי סוכנויות המודיעין דומה לזאת של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, שדוחה את מסקנותיהן.

דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב אמר לכתבים כי הטענות הן חסרות בסיס וכי הוא דוחה "מכל וכל כי מוסקבה הייתה מעורבת במתקפת סייבר כלשהי". לדבריו, "לא ברור על מה הם מסתמכים, זה מעשה של טירונים". מרבית חברי הקונגרס מסכימים למסקנות של סוכנויות המודיעין, שהובילו את הנשיא היוצא ברק אובמה להטיל סנקציות על הקרמלין ולגרש עשרות דיפלומטים רוסים.

עם זאת, הם מסרבים לומר כי הדבר סייע לטראמפ לגבור על יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון. הנשיא הנבחר טוען כי זהו מהלך של יריביו, שאינם מצליחים להתאושש מהניצחון המוחץ שלו, כלשונו. ביום שישי הוא נפגש עם בכירי קהילת המודיעין ואמר כי הייתה זו פגישה טובה, אך אמר כי רוסיה היא רק אחת ממדינות רבות אחרות שחדרו למוסדות ולגופים אמריקניים. טראמפ הבטיח להקים כוח מיוחד למלחמה במתקפות סייבר בתוך 90 יום מרגע כניסתו לבית הלבן.

הדוח, שפורסם בגרסה מצונזרת, קבע כי פוטין בעצמו הורה על מתקפות הסייבר כדי לנקום בקלינטון, שלשיטתו אחראית להפגנות הנרחבות נגדו ב-2011 וב-2012. מנגד, נקבע כי רוסיה לא חדרה למערכות ההצבעה הממוחשבות, מסקנה שבה מנפנף טראמפ כדי לטעון שניצחונו לא הושג בזכותה של מוסקבה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנאום לרגל השנה החדשה, 31 בדצמבר 2016. רויטרס
לא משתכנעים מהדוח המודיעיני. פוטין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully