וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמות וטיסנים במכונות כביסה: נחשפה רשת להברחת ציוד לחמאס

9.1.2017 / 13:40

שב"כ התיר לפרסם כי בפעילות עם המשטרה וצה"ל התגלתה רשת של סוחרים שהבריחו ציוד, שחלקו יועד לגורמי חמאס ברצועת עזה. שני סוחרים, אחד מהרצועה והאחר מהגדה, נעצרו והוגש נגדם כתב אישום

דובר צה"ל

(תיעוד: סיכול הברחה ימית של חמאס בעזה)

נחשפה רשת של מבריחים שעסקה בהברחת ציוד דו-שימושי מהגדה המערבית לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום – כך הותר היום (שני) לפרסום. פעילות הרשת בדצמבר האחרון נחשפה בעבודה משותפת של שב"כ, משטרת ישראל וצה"ל. לפי כתב האישום, הרשת הבריחה מאות מצלמות בתוך טלוויזיות, מכונות כביסה ומקררים, שחלקן יועדו לגורמי חמאס ברצועת עזה לצרכי התעצמות.

במהלך החודש שעבר נעצרו לחקירה שני חשודים ברשת ההברחה, נופל אבו סריה, סוחר מרצועת עזה, ונאדר מסאלמה, סוחר מהגדה. היום, הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום נגדם בבית משפט השלום בבאר שבע. השניים הואשמו העברת חומר דו-שימושי ללא רישיון וקבלה והעברה של דבר בנסיבות מחמירות. בחקירות המעורבים עלה כי חלק מאנשי הרשת היו מודעים לכך שהמצלמות שהוברחו הגיעו, בין היתר, לגורמי חמאס צבאיים.

לקריאה נוספת:
נחשפה רשת הברחות רכבי שטח מישראל לחמאס; שלושה ישראלים נעצרו
הותר לפרסום: נעצר פלסטיני שהבריח חומרי נפץ וניסה לתכנן פיגוע
חליפות צלילה ובגדי ספורט: סוחר מעזה מואשם בהברחת ציוד לחמאס

נחשפה רשת טרור שהבריחה ציוד עבור חמאס בתוך מכשירי חשמל דרך מעבר כרם שלום. ינואר 2017. שב"כ, עיבוד תמונה
שני הסוחרים שנעצרו/עיבוד תמונה, שב"כ

בחקירות בשב"כ עלה כי במהלך 2016 הבריח אבו סריה בכמה הזדמנויות, סחורה המוגדרת כדו-שימושית, שהעברתה לרצועת עזה טעונה קבלת היתר. הסחורה הוברחה לרצועת עזה עבור אחמד אבו נאפר וזאהר ביטאר, תושבי רצועת עזה, שבבעלותם עסק למכירת מצלמות אבטחה. סחורה זו כללה מאות מצלמות, טיסנים וכבלי תקשורת, והסוחרים הצליחו להבריח את הפריטים באמצעות הסלקתם בתוך מוצרי חשמל שונים, כמו טלוויזיות, מכונות כביסה ומקררים.

לפי כתב האישום, בעת העברת הסחורה במעבר גבול כרם שלום לא צוין בפני עובדי הציבור כי מדובר בהעברה של מצלמות אבטחה כדי להטעות את הבודקים במעבר. בשני מקרים, במאי ובנובמבר, הבודקים אכן לא איתרו את מצלמות האבטחה בתוך מכונות הכביסה, ועקב מצג השווא אושרה הכנסת הסחורה לרצועת עזה.

עם זאת, בחודש יולי הסחורה שנשלחה במשאית למעבר הגבול כרם שלום נתפסה ולא הועברה לשטח רצועת עזה. גם בחודש דצמבר 2014 ניסה אחד הנאשמים להעביר את הטיסנים לשטח רצועת עזה דרך מעבר גבול כרם שלום, יחד עם סחורה שתואמה – הלבשה, בדים וצעצועים. ואולם, בעת בדיקה במעבר הגבול בכרם שלום, אותרו הטיסנים, ובסופו של דבר, הסחורה נתפסה במעבר הגבול.

משפחת אורון שאול – מחאה על הסכם הפיוס מול טורקיה – חסימת כרם שלום למעבר משאיות. לירון מולדובן
הפריטים הוסלקו בתוך מכשירי חשמל מבלי שהבודקים הבחינו בהם. מעבר כרם שלום/לירון מולדובן

בשב"כ אמרו כי "מדובר בעדות נוספת לשימוש שעושים סוחרים מרצועת עזה בהיתרים הניתנים להם להעביר סחורה המיועדת לשימוש האוכלוסייה האזרחית, לטובת הברחה של ציוד דו-שימושי לרצועת עזה המיועד, בין היתר, לגורמי טרור". לפי הודעת שב"כ, "שיטת ההברחה שנחשפה על ידי כוחות הביטחון ממחישה את המאמצים שנוקט ארגון חמאס, באמצעות סייעניו, לצורך התעצמותו, תוך ניצול ציני של היתרי המסחר הניתנים על ידי ישראל על מנת לאפשר לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה לנהל אורח חיים תקין".

במערכת הביטחון אמרו כי הם רואים בחומרה את האירוע ובכוונתם |להמשיך לאתר ולסכל ניסיונות להברחת ציוד, סחורות וחומרים דו-שימושיים לרצועת עזה, שעלולים לסייע לחמאס ולארגוני טרור נוספים בהתעצמות, תוך מיצוי הדין עם כלל המעורבים בישראל, בגדה וברצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully