וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיצומה של חקירת נתניהו: ראש אגף החקירות עתיד להודיע על פרישתו

9.1.2017 / 13:00

פרסום ראשון: ניצב מני יצחקי, שמעוניין להתמנות לראש הרשות להגנת עדים, יידרש להודיע למפכ"ל על עתידו בימים הקרובים. אלשיך ביקש שיפרוש רק לאחר שישלים חקירות רגישות. אישור מינויו לראש הרשות דרוש את אישור הממשלה - ובהם הנחקר נתניהו

צילום: רוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר

בעיצומן של חקירת פרשות ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, להודיע למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, ולשר לביטחון פנים גלעד ארדן אם הוא פורש מתפקידו ומגיש מועמדות לתפקיד ראש הרשות להגנת עדים. במשטרה מעריכים היום (שני) כי ניצב יצחקי יידרש להודיע על כך בימים הקרובים. עם זאת, לא ברור אם המהלך ייעשה בתום חקירת נתניהו או בעיצומה. אישור מינויו לראש הרשות להגנת עדים דרוש את אישור הממשלה - ובראשם הנחקר נתניהו.

ניצב יצחקי ביקש כבר לפני זמן מה מהמפכ"ל לקבוע תאריך לסיום תפקידו ולפרוש מהמשטרה משום שהשלים לדבריו שירות מלא בארגון. ואולם, המפכ"ל ביקש ממנו שהפרישה מהתפקיד תתבצע רק לאחר שישלים שורה של חקירות רגישות שאותן הוא מנהל. לכן, ההנחה היא שניצב יצחקי יפרוש בשלהי 2017, רק לאחר שישלים את חקירותיו.

ניצב יצחקי הוא דמות מרכזית בניהול חקירות ראש הממשלה נתניהו והוא זה שמתווה את מדיניות החקירה, אולם כנראה שכבר בימים הקרובים יידרש יצחקי לקבל החלטה משמעותית לגבי עתידו המקצועי. יצחקי רואה את עצמו מועמד לתפקיד ראש הרשות להגנת עדים, אחד התפקידים היוקרתיים במערכת אכיפת החוק ובקרב בכירים בקהילת המודיעין והביטחון של ישראל.

לקריאה נוספת:
"נוני מנסה להפיל שלטון": תולדות היחסים העכורים בין נתניהו למוזס
פנייה למבקר המדינה: בדוק את הקשר בין נתניהו ל"ישראל היום"
הקלטת השיחה בין נתניהו למוזס נמצאה בביתו של ארי הרו

מפכ?ל המשטרה רנ?צ רוני אלשיך בוועדת הפנים של הכנסת בנושא איסוף חומרים על נבחרי ציבור בכנסת. 6 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
יידרש להודיע בימים הקרובים על החלטתו. יצחקי לצד אלשיך/נועם מושקוביץ

לפני כמה חודשים פרש ניצב בדימוס אבי בן חמו מתפקיד ראש הרשות. עד שיימצא לו מחליף, מונה כממלא מקום תת-ניצב בדימוס ר'. אלא שהאחרון הסתכסך עם בכירי הרשות, ושניים מהם התפטרו בימים האחרונים מתפקידם. אחרים הודיעו כי הם לא מוכנים להמשיך בתפקידם כל עוד ר' בתפקיד.

במקביל, מתנהלת בדיקה בנציבות שירות המדינה לגבי כמה עניינים הקשורים ברשות ובר'. ברקע הבדיקה פנה ראש האגף לפני כמה ימים וביקש לחזור לתפקיד המקורי שלו ברשות ולא לשמש ממלא מקום ראש הרשות. אך לאחר כמה שיחות משך האחרון את מכתב ההתפטרות שלו כממלא מקום ראש הרשות. לדברי גורמים במשרד לביטחון הפנים, השר ארדן, המודע למשבר הקשה ברשות, מבקש למנות מנהל לרשות בטווח הקצר. נכון לעכשיו ישנם 50 מועמדים לתפקיד, חלקם אנשי מוסד, אנשי שב"כ לשעבר וכן כמה קציני משטרה בכירים.

מינוי מנהל הרשות מתבצע על ידי ועדת איתור, שאנשיה מורכבים מנציגי הפרקליטות, אגף החקירות במשטרה והמשרד לביטחון הפנים. בוועדה חבר גם ראש אגף החקירות יצחקי. ועדת האיתור ממליצה על מינוי והממשלה נדרשת לאשרו. יצחקי מעוניין מאוד בתפקיד ראש הרשות לאחר פרישתו. לדברי גורמים במערכת אכיפת החוק, הוא המועמד המועדף לתפקיד בקרב אישים במשרד המשפטים בפרקליטות ובמשטרה. לצדו של יצחקי, ישנם שני מועמדים מובילים נוספים: ניצב בדימוס אהרון אקסול ותת-ניצב אבי נוימן. "הבעיה של יצחקי היא שהוא חייב לפרוש מתפקידו כראש אח"מ בטרם הוועדה תבחן את מועמדותו", אמר גורם בכיר במערכת אכיפת החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully