וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסע להרס הדמוקרטיה": חוק "שוברים שתיקה" אושר בוועדת השרים לחקיקה

8.1.2017 / 18:03

לפי ההצעה, שר החינוך יוכל לאסור על ארגונים "שסותרים את ערכי צה"ל" לקיים פעילות במוסדות חינוך. היוזמה המשותפת לשר בנט ויו"ר יש עתיד לפיד קודמה בהליך מזורז. מנכ"לית הארגון: "החוק לא יסתום לנו את הפה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: אורן חזן בדיון על הצעת החוק: "אסופה של בוגדים", החודש)

חוק "שוברים שתיקה", שנועד למנוע מארגונים "נגד צה"ל", להיכנס לבתי ספר אושר היום (ראשון) פה אחד בוועדת השרים לחקיקה. החוק יאפשר לשר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי), שיזם את ההצעה יחד עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, לקבוע כללים למניעת פעילות ארגונים בבתי ספר, אם אלו "עומדים בסתירה למטרות החינוך הממלכתי".

הצעת החוק קודמה בהליך מזורז, על רקע ביקורי ארגון "שוברים שתיקה" למוסדות חינוך בתל אביב. בדברי ההסבר להצעה נכתב כי מטרתה "להקנות לשר החינוך כראש המערכת וכזה הנושא באחריות על תלמידי ישראל את הסמכות לאסור על אישים או ארגונים שאינם חלק ממערכת החינוך לקיים פעילות בתוך המוסד חינוכי כאשר אופי הפעילות הוא כזה החותר תחת מטרות החינוך, או כזה הפועל לפגוע בחיילי צה"ל שהם קונצנזוס בחברה הישראלית".

לקריאה נוספת:
בתמיכת כל הקשת הפוליטית: "חוק שוברים שתיקה" יעלה להצבעה בראשון
ח"כ חזן בדיון בכנסת על שוברים שתיקה: "אסופה של בוגדים"
בנט מקדם חוק "שוברים שתיקה": ארגונים "נגד צה"ל" לא ייכנסו לבתי ספר

שר החינוך נפתלי בנט, ישיבת ממשלה, 1 בינואר 2017. אלכס קולומויסקי, פול צלמים
"יוכל לאסור על קיום פעילות החותרת תחת מטרות החינוך". בנט/פול צלמים, אלכס קולומויסקי

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, שמובילה את החוק יחד עם בנט, אמרה כי "גורם שחותר תחת מדינת ישראל ופועל נגדה, לא יורשה לקבל במה בין כותלי מערכת החינוך הממלכתית. המציאות כפי שהיא כיום חייבת להשתנות".

מנכ"לית הארגון, יולי נובק, הצהירה כי החוק לא יסתום לאנשיה את הפה. "האובססיה של בנט להשתיק את 'שוברים שתיקה' רק מגבירה את התעניינותם של בני נוער לשמוע מחיילים על הכיבוש. החוק יעבור, אבל גם הוא לא יסתום לנו את הפה", מסרה. "מצער ומגוחך לראות איך יאיר לפיד הופך שוב לאידיוט השימושי של הסמוטריצ'ים במסע שלהם להרס הדמוקרטיה והמשך הכיבוש וההתנחלויות".

שר החינוך כבר הצהיר לפני שנה כי יקדם מהלך שיאסור את כניסת שוברים שתיקה לבתי ספר, אך התעכב עם הוצאת חוזר המנכ"ל של משרדו בשל קשיים משפטיים בניסוח ההנחיה. בחודש שעבר פרסם המשרד את החוזר ובו נקבע כי תיאסר כניסתם של ארגונים הפועלים נגד צה"ל לבתי הספר, ואולם, מנהלי בתי ספר המשיכו להזמין את הארגון.

בתחילת דצמבר זומן מנהל בית הספר התיכון הגימנסיה הרצליה שבתל אביב, זאב דגני, לשימוע במשרד החינוך, לאחר שאישר הרצאה של ארגון "שוברים שתיקה" בפני תלמידי בית הספר, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS. המפגש עם אנשי הארגון, חיילים ששירתו בגדה המערבית וברצועת עזה, נערך היום בצהריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully