וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: עובד שגרירות ישראל תועד מבקש "להפיל" את סגן שר החוץ

8.1.2017 / 4:58

כלי תקשורת בממלכה פרסמו סרטון שצולם בחשאי כחלק מתחקיר של רשת אל-ג'זירה, שעליו דווח לראשונה בוואלה! NEWS, ובו נראה איש צוות בשגרירות הישראלית אומר כי ברצונו לפגוע במעמדו של חבר הפרלמנט אלן דאנקן - מבקר חריף של ישראל. השגרירות: "הערות בלתי מקובלות"

סרטון שבו נשמע עובד שגרירות ישראל בבריטניה מבקש לחפש דרכים "להפיל" את סגן שר החוץ הבריטי, אלן דאנקן, פורסם הלילה (ראשון) בדיילי מייל הבריטי ועורר סערה – שגררה התנצלות רשמית של השגריר הישראלי בממלכה. מדובר בחלק מתחקיר מיוחד של רשת "אל-ג'זירה" העוסק בפעילות הלובי למען ישראל בבריטניה, ובמסגרתו התחזה עיתונאי לפעיל למען ישראל ונפגש עם נציגים ישראליים רשמיים. בסוף השבוע פורסם לראשונה בוואלה! NEWS על אודות התחקיר וההסתננות של תחקירן סמוי לשורות ארגונים פרו-ישראליים, שמסעירים את הקהילה היהודית.

בסרטון המדובר נראה שי מסוט, עובד בשגרירות, בפגישתו במסעדה בלונדון עם מריה סטריזולו - עוזרת בכירה של שר החינוך הבריטי היהודי רוברט חלפון. בפגישה נכח גם העיתונאי, שהציג את עצמו כרובין הארו, חבר בארגון "ידידי ישראל בלייבור". במהלך השיחה אומרת סטריזולו כי היא פועלת כדי שחלפון יהיה לשר מצליח, ומסוט עונה לה: "זה מובן, אבל את יכולה לעשות גם את ההפך? אני יכול לתת לך כמה שמות של חברי פרלמנט? דאנקן גורם להרבה בעיות. אני יכול לתת לך כמה שמות של חברי פרלמנט שיש להפיל?".

סטריזולו אמרה בתגובה כי לכל חבר פרלמנט יש דבר שהוא רוצה להסתיר, ומסוט פנה לרובין הארו וציין: "היא יודעת איזה חברי פרלמנט אני רוצה להפיל. סגן שר החוץ". בהמשך, אמר מסוט כי דאנקן, הידוע כמתנגד למדיניות ישראל, משפיע על מדיניות החוץ בגלל ששר החוץ בוריס ג'ונסון "אידיוט ללא תחומי אחריות. אם משהו יקרה, זה יהיה בגלל דאנקן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עובד שגרירות זוטר שיסיים את תפקידו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסרטון נוסף שמביא הדיילי מייל מתוך תחקיר "אל-ג'זירה" נראה מסוט אומר לחברת פרלמנט בכירה ממפלגת הלייבור, חואן ראיין, כי יש ברשותו "יותר ממיליון פאונד" כדי לשלם לחברי המפלגה האוהדים את ישראל להגיע לביקור במדינה. העיתון אף מציין כי קיים סרטון נוסף שבו מכנה מסוט את מנהיג הלייבור, ג'רמי קורבין, "משוגע", ואת תומכיו הוא מכנה "מוזרים".

בעקבות הדיווחים פרסמה שגרירות ישראל הודעה לפיה "ההערות הושמעו מפי עובד שגרירות זוטר שאינו דיפלומט ישראלי, והוא יסיים את תפקידו תוך זמן קצר. השגריר מרק רגב שוחח עם דאנקן, התנצל והבהיר כי השגרירות רואה בהערות כדבר בלתי מקובל".

דוברו של שר החוץ ג'ונסון אישר כי שגריר ישראל התנצל על האירוע. "הוא הבהיר כי ההערות האלה לא מייצגות את העמדה של שגרירות ישראל או ממשלתה. לבריטניה וישראל יש יחסים חזקים ואנו רואים את הסיפור כסגור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully