וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפרסום: סעיף "התנהגות רעה" של חייל שערק בגלל מצב כלכלי יימחק

8.1.2017 / 8:57

בצבא הוחלט למחוק את הסעיף מתעודת השחרור של חייל יוצא אתיופיה, שבוואלה! NEWS דווח על עתירה שהגיש לאחר שגילה בדיעבד כי שוחרר מצה"ל על הסעיף. היום: ועדת השרים תדון בהצעת חוק של ח"כ שמולי המבקשת להסיר את הסעיף לאלתר מתעודות השחרור

עריכה: ניר חן

צה"ל ימחוק סעיף "התנהגות רעה וחמורה" מתעודת שחרור של חייל שערק בעקבות מצב סוציו-אקונומי קשה. זאת, לאחר פרסום בוואלה! NEWS על עתירת האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים שהוגשה לבג"ץ בשם החייל, בן העדה האתיופית. ועדת השרים לחקיקה תדון היום (ראשון) בהצעת החוק שהגיש ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), שמטרתה להסיר את סעיף ההתנהגות מתעודת השחרור.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי כיום נוצר עיוות בתעודת השחרור, כאשר תוכנה מכיל לעיתים סיבת שחרור והתנהגות שלילת. אחת הדוגמאות לכך הוא האחוז הגדול מבין החיילים שנשפטים בגלל עבירות עריקות או נפקדות, שמקורן בנסיבות כלכליות קשות ביותר. כך, נוצר עיוות שכן התעודה אינה ממלאת את ייעודה כמליצת יושר, אלא פוגעת בחייל שהיה מעוניין בשירות צבאי, אך נמנע ממנו מסיבות כלכליות להשלימו עד תום. "חיילים מרקע חלש לא צריכים להסתובב עם אות קין כל החיים. גם מעידה חד פעמית בשירות עלולה להוביל להשחרת התעודה ותקשה על השילוב בשוק התעסוקה", הסביר ח"כ שמולי.

עוד בוואלה! NEWS:
"אטימות": חייל ממוצא אתיופי גילה בדיעבד ששוחרר בגין "התנהגות רעה"
מגרש המשחקים של חיזבאללה: כך מגן צה"ל על ההר המסוכן בישראל
"פורצת דרך בלחימה העתידית": כך כבשה מהפכת הרובוטים את צה"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לירון סמיי/מערכת וואלה!, צילום מסך
לירון סמיי באולפן וואלה על העתירה שהגיש נגד צה"ל. מערכת וואלה!
תעודת השחרור של סמיי/מערכת וואלה!

במרץ האחרון פורסם בוואלה! NEWS סיפורו של המשוחרר, לירון סמיי, שגילה בדיעבד כי שוחרר מצה"ל על סעיף של "התנהגות רעה וחמורה", לאחר שערק בעקבות מצבו הכלכלי הקשה. סעיף זה אף שלל מסמיי, המתגורר בנתניה, את מענק השחרור שלו. תופעה זו אינה זרה, שכן בחמש השנים האחרונות למעלה מ-8,000 חיילים שוחררו עם הסעיף המדובר. אנשי הסיוע טענו כי שחרור מצה"ל על פי סעיף זה נפוץ בקרב בני העדה האתיופית, בו דנה גם ועדת העלייה והקליטה, וזוהי אינה הפעם הראשונה בה הצעת חוק כזו מוגשת לשולחן הכנסת.

עתירתו של סמיי לבג"ץ לא הייתה היחידה. עתירה נוספת של חייל עם אותן נסיבות עומדת לצד הדיון בוועדת שרים לחקיקה. "מאז העתירה בעניינו של לירון סמיי, נדונה העתירה הקודמת שהגשנו בעניינו של חייל נוסף. בג"ץ טען שיש ספק בקיומן בדבר הוראות דין המסמיכות את הצבא להוסיף בתעודת השחרור את ההערה 'התנהגות וחמורה' מאחר ואין הוראת חוק שמתייחסת לכך", הסבירה עו"ד מלי ורוסלבסקי, שייצגה יחד עם עו"ד דקלה צרפתי דלג'ו את שני החיילים.

"לאחר בדיקה, הסכים הצבא להסיר את ההערה מתעודת השחרור של העותר הקודם וגם לדון מחדש בבקשתו להחזיר לו את ההטבות שנשללו ממנו. בעניינו של סמיי, הצבא הודיע שהוא מוכן להסיר גם במקרה זה ולדון מחדש בשלילת ההטבות", הוסיפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully