וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המספרים נחשפים: כמה עלה טקס הגעת מטוסי האדיר לישראל?

10.1.2017 / 8:17

ממידע שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי האירוע בבסיס נבטים שבו נכחו אלפים, עלה לצה"ל 685 אלף שקלים. מלבד הוצאות אבטחה יקרות, הוקצו עשרות אלפים ל"רכש חד-פעמי" ולכיבוד האורחים המכובדים

עריכה: ורד לידני

אלפי בני אדם הגיעו באמצע החודש שעבר לטקס חגיגי בבסיס חיל האוויר בנבטים לרגל הגעתם של שני מטוסי ה"אדיר" לישראל. עם זאת, ממידע שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי האירוע, שבו השתתפו בכירים רבים ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עלה לצה"ל 685 אלף שקל. מהנתונים, שהגיעו בעקבות בקשה מצה"ל לפרסומם על בסיס חופש המידע, עולה כי 270 אלף שקלים הוקצו להשכרת ציוד מולטימדיה, כיסאות ישיבה ובניית במה ואוהל, ו-200 אלף שקלים נדרשו למימון הפעלתו של גנרטור גיבוי ותשתית החשמל.

120 אלף שקלים הוקדשו לאבטחת ראש הממשלה - כמו גם להסעות עבור האורחים הרבים שהגיעו לטקס, בהם שגרירים, נספחים צבאיים, אלופים לשעבר, ראשי התעשיות הביטחוניות ובכירי צה"ל. מלבד זאת, 55 אלף שקלים הוצאו על "ציוד חד-פעמי" ו"רכש לתפעול" – סכום הכולל מדבקות מיוחדות שהונפקו לרגל המאורע ועליהן תמונתו של המטוס. עלות הכיבוד והמזון הגיעה ל-40 אלף שקלים.

עוד כתבות בנושא:
"פורצת דרך בלחימה העתידית": כך כבשה מהפכת הרובוטים את צה"ל
היסטוריה: תיעוד ראשון מטיסת הבכורה הישראלית ב-F-35. צפו
מטוסי ה-F-35 נחתו בישראל; נתניהו: "רק עוצמה מעוררת כבוד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומטוס ה-F-35, בסיס נבטים, 12 בדצמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
אבטחתו עלתה עשרות אלפי שקלים. נתניהו בטקס קבלת ה"אדיר"/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הטקס, לאחר שמאות האורחים כבר הגיעו לבסיס שבנגב, חל עיכוב בלתי מתוכנן בהגעת שני מטוסי הקרב המיוצרים על ידי חברת לוקהיד מרטין, בשל תנאי מזג האוויר הקשים באזור נמל התעופה שבו חנו באיטליה. החשש היה כי הצבא ייאלץ לדחות את הטקס שעלה מאות אלפי שקלים, וככל שעבר הזמן חלק מהנכבדים שהוזמנו לאירוע עזבו את המקום. ואולם, בסופו של דבר נערך הטקס כמתוכנן.

טקס קבלת מטוס האדיר בבסיס נבטים, 12 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
קבלת מטוס ה"אדיר" בנבטים/ראובן קסטרו

מדובר צה"ל נמסר כי "מטוס ה'אדיר' הוא כלי טיס מהמתקדמים בעולם, בעל יכולות גבוהות, ולפיכך מהווה מכפיל כוח אסטרטגי לצה"ל. לאור החשיבות הלאומית שבקבלתו, נערך טקס ממלכתי בבסיס 'נבטים', שנפתח לציבור הרחב ובו השתתפו כ-5,000 אורחים, ובהם שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר, שגריר ארצות הברית דן שפירו, נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, ראש המטה הכללי רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל, נציגי התעשיות הביטחוניות ומגוון שותפים אסטרטגיים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully