וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת חקירה נוספת: "למשטרה הקלטות המו"מ בין נתניהו לאיש העסקים"

8.1.2017 / 7:38

במהלך השבוע הקרוב צפוי ראש הממשלה לעבור חקירה שלישית במסגרת הפרשה המרכזית, המכונה תיק 2,000. בלב הפרשה, איש עסקים שעל פי החשד פעל לקידום עניינו מול נתניהו והבטיח להיטיב עמו בתמורה. לפי דיווח ב"הארץ", בידי חוקרי יאח"ה הקלטות המתעדות את המגעים ביניהם

יותם רונן

במהלך השבוע הקרוב צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לעבור חקירה שלישית על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בפיקודו של תת-ניצב כורש ברנור, במסגרת פרשה 2000. גורם במערכת אכיפת החוק הסביר בשיחה עם וואלה! NEWS כי במרכז הפרשה נמצא איש עסקים, שעל פי החשד פעל מול נתניהו לקידום עניין משמעותי הקשור לפעילותו העסקית, בתמורה לשימוש בהשפעתו על נושא הקשור לראש הממשלה. לפי דיווח הבוקר (ראשון) ב"הארץ", בידי חוקרי המשטרה יש הקלטות המתעדות את המגעים בנוגע לטובות ההנאה בין איש העסקים לבין ראש הממשלה.

"בסיפור הזה לא ניתנו מתנות או כסף, אלא מדובר בהשפעה הדדית בין איש העסקים לראש הממשלה", הסביר הגורם, שפירט כי "עיקרי הפרשה הוצגו במסגרת החקירה השנייה של ראש הממשלה. נתניהו התייחס לחשד שהוטח בפניו ומסר את גרסתו".

לדברי הגורם, בעקבות גרסתו של ראש הממשלה "נדרשים החוקרים לבצע שורה של תשאולים של גורמים שראש הממשלה העלה בפני החוקרים. רק לאחר שהחוקרים יגיעו ויתשאלו את אותם גורמים, ניתן יהיה לקיים חקירה נוספת של ראש הממשלה". הוא הוסיף כי "כמובן שהחוקרים יידרשו לאמוד את טיב המידע שיתקבל מתשאול אותם גורמים ולהשוות אותם עם המידע שהצטבר עד עתה, כולל גרסת ראש הממשלה".

עוד בוואלה! NEWS:
יועצו לשעבר של נתניהו: מעדיף את מעמדו הפוליטי על פני הציבור
מזוהה עם פידל קסטרו ושווה מאות דולרים: הסיגר שסיבך את נתניהו
הטלפון האדום והכיסאות הנמוכים: קרב המוחות של נתניהו והחוקרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס שגרירים, משרד החוץ, ירושלים. ינואר 2017. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"אין בדל של עבירה פלילית". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

כמו כן, חוקרי יאח"ה עשויים לשוב ולחקור את נתניהו גם בנוגע לפרשה 1000, שעניינה קבלת מתנות יקרות ערך משני אנשי עסקים, בהם ארנון מילצ'ן, שכללו סיגרים ובקבוקי שמפניה יקרים. ביום שישי מסר פרקליטו של נתניהו, עו"ד יעקב וינרוט, כי "אין בדל של עבירה פלילית" במעשים המיוחסים לו בפרסומים בתקשורת. "כל בר דעת מבין שאם הביא חבר קרוב לחברו סיגרים כמתנה אין בזה ולא יכול להיות בזה שום בדל של איסור". לדבריו, שמע את תשובות נתניהו בחקירה והוא משוכנע שכשאלה יתפרסמו "יתברר לכל השומעים כי אין בהם שום חשש או אבק של עבירה פלילית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ברק: "נתניהו לא יוכל להמשיך לכהן כראש הממשלה"

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הגיב הבוקר לפרסום כשצייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "הלם! ביבי לא יוכל להמשיך לכהן כרה"מ. ישרי הדרך בין שריו ייאלצו להוליכו החוצה או לאבד גם את עולמם". עוד הוסיף ברק: "סוף למריחה. יום עצוב, אך אין לנו ארץ אחרת!".

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) התייחסה אמול באירוע "שבתרבות" בתל אביב לחקירות ראש הממשלה. "הניסיון להקל ראש באספקה שוטפת של סיגרים ואלכוהול לראש ממשלה מכהן לא יצלח", אמרה. "זו אינה פרשה גבולית. זה מתן ישיר של שווה כסף, הרבה כסף. בפועל היה לנתניהו 'שוגר דדי' שסיפק לו פינוקים יקרי ערך באופן שאין לתאר, בצורה שוטפת, וככל הנראה הוא לא היה ה'שוגר דדי' היחיד שלו. זה מעורר שאט נפש ובוז, זו חרפה, וזו שחיתות לשמה. קרב הרגע שבו ראש הממשלה יצטרך להשעות עצמו מתפקידו. לא צריך לחכות לרגע שבו נגיע לכתב האישום".

גם ח"כ ציפי לבני התייחסה לנושא באירוע "שבתרבות" במודיעין. "נתניהו צריך להחליט אם הוא רוצה להיות אוליגרך או ראש הממשלה", אמרה. ח"כ סתיו שפיר הוסיפה כי "מדובר בראש ממשלה מושחת במובן הרחב והציבורי של המילה, גם אם החקירות יתבררו ולא יסוכמו בהאשמות פליליות". לדבריה, "את זה אנחנו יודעים באופן ודאי אחרי עשור של קבלת החלטות שלטוניות אך ורק לפי אינטרס ההישרדות האישי".

בהכנת הכתבה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully