וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "רק טיפשים יחשבו שיחסים עם רוסיה זה דבר רע"

נשיא ארה"ב הנבחר התייחס לדוח המודיעיני בנוגע למעורבות הישירה של פוטין בהכוונת מתקפות סייבר נגד המפלגה הדמוקרטית, והבהיר שוב כי "לא נגעו במכונות ההצבעה!". לדבריו, "מדברים על ההאקרים - רק כי הבחירות הביכו את הדמוקרטים"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ התייחס היום (שבת) פעם נוספת לדוח מודיעיני שפרסם המשרד להגנת המולדת בוושינגטון, החושף כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה על מתקפות סייבר במטרה להשפיע על תוצאות הבחירות האחרונות לנשיאות בארצות הברית. בשני ציוצים שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, שב והבהיר טראמפ כי אין ראיות כלשהן להתערבות במערכת ניהול הבחירות.

"המידע המודיעיני ציין בפירוש כי אין כל ראיה לכך שהמתקפות השפיעו על תוצאות הבחירות", כתב, "לא נגעו במכונות ההצבעה!". בציוץ נוסף, עוד טען הנשיא הנבחר, שייכנס לבית הלבן בעוד פחות משבועיים: "הסיבה היחידה שמדברים על הפריצה למפלגה הדמוקרטית, שההגנה שלה גרועה, היא העובדה שההפסד של הדמוקרטים בבחירות הוא כה גדול שהם מובכים לחלוטין!".

בסדרת ציוצים נוספת זמן קצר לאחר מכן, מסר טראמפ: "שמירה על יחסים טובים עם רוסיה היא דבר טוב, לא דבר רע. רק אנשים 'טיפשים', או שוטים, יחשבו שזה רע!". לדבריו, "יש לנו מספיק בעיות מסביב לעולם גם בלי אחת נוספת. כשאני אהיה נשיא, רוסיה תכבד אותנו הרבה יותר מעכשיו".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ על סערת תקיפות הסייבר של רוסיה: "ציד מכשפות פוליטי"
דוח סוכנויות המודיעין: פוטין הורה להשפיע על הבחירות בארה"ב
אחרי שהכתירו אותו בובה של פוטין, טראמפ מתכנן נקמה בגופי המודיעין

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ עם נשים צעירות הלבושות בגדים דרומיים מסורתיים, אלבמה, 17 בדצמבר 2016. רויטרס
טען ל"ציד מכשפות פוליטי". טראמפ בעצרת עם תומכיו בחודש שעבר/רויטרס

על פי הדוח המודיעיני שפורסם אמש, "המטרה של רוסיה היה לחתור תחת אמון הציבור ותחת ההליך הדמוקרטי של הבחירות ולפגוע בקמפיין של הילרי קלינטון". עם זאת, על פי הערכת המשרד לביטחון המולדת, "המערכות ששימשו לניסיונות המתקפה ומקורן מרוסיה לא תקפו מערכות לספירת קולות". עוד עולה מהדוח, כי במסמכים שעלו באתר ההדלפות "ויקיליקס" לא נמצאו ראיות לזיוף בבחירות, כפי שטענו גורמים במפלגה הרפוליבקנית לפני הבחירות, בהם גם טראמפ.

על פי הדוח, שמהווה את הגרסה הלא מסווגת לתדרוך שעבר מוקדם יותר אתמול בנושא טראמפ מפי גורמי מודיעין, ממשלת רוסיה פיתחה "העדפה ברורה לנשיא הנבחר דונלד טראמפ". עוד נכתב, כי לא בוצעה הערכה של השפעת מתקפות הסייבר על תוצאות הבחירות, אם הייתה כזו. לאחר התדרוך מסר טראמפ דברים דומים לציוציו היום, והבהיר כי "נעשו ניסיונות לפרוץ לוועדה הרפובליקנית, אבל יש לה מערכות הגנה חזקות וההאקרים לא הצליחו".

במהלך מערכת הבחירות נחשפו בכמה מקרים תכתובות פנימיות של גורמים במפלגה הדמוקרטית ובמטה הבחירות של המועמדת הדמוקרטית, שרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון. בחודשים האחרונים הביע טראמפ ספק בפומבי בקשר הרוסי לאותן פריצות, ובמהלך סוף השבוע תיאר טראמפ בריאיון לעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" את העיסוק הנרחב במתקפות הסייבר הרוסיות "ציד מכשפות פוליטי".

(עדכון ראשון: 16:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully