וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המדינה מדממת": כ-1,500 הפגינו בכיכר רבין על ההסתה נגד הרמטכ"ל

7.1.2017 / 20:52

ברקע סערת אלאור אזריה, מאות בני אדם ושורה של חברי כנסת נענו לקריאתו של החייל זיו שילון, שנפצע בעזה ואיבד את ידו. כמה תומכים בחייל המורשע הפגינו מנגד, וראש המטה התפרץ לבמה ונעצר. "תתביישו, אתם לא חלק מהעם היהודי"

ספק 500

כ-1,500 בני אדם מתכנסים הערב (שבת) בכיכר רבין שבתל אביב, בעקבות קריאתו של סרן זיו שילון להתאסף לעצרת הזדהות וסולידריות. זאת ברקע סערת הרשעתו של החייל אלאור אזריה וההסתה נגד הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט. נוסף לאזרחים שנענו לבקשתו של שילון, שנפצע אנושות ברצועת עזה ואיבד את ידו, הגיעו גם כמה חברי כנסת, בהם יצחק הרצוג, ציפי לבני ואיילת נמחיאס ורבין (המחנה הציוני), יהודה גליק ויואב קיש (הליכוד) ויאיר לפיד (יש עתיד).

במקביל, התכנסו במקום כ-15 מפגינים שקראו קריאות נגד ההפגנה ובעד אזריה. ראש המטה רן כרמי התפרץ לבמה, הורד ממנה בכוח ונעצר. באותו זמן ניסו המאבטחים למנוע מהצלמים לתעד את האירוע. המפגינים קראו "לשחרר את אלאור, הוא זכאי, הוא זכאי", ו"תתביישו לכם, אתם לא חלק מהעם היהודי. בזכותו אתם יושבים בבתי קפה". כוחות המשטרה במקום הרחיקו אותם מהכיכר.

עוד בוואלה! NEWS:
גנץ שלח מכתב לאיזנקוט: "מצדיע לרמטכ"ל שמקפיד על ערכים"
"לא רוצים להתאמץ": התמיכה באזריה רחבה – אך הציבור נותר ברשת
קצינים במילואים: פגיעה בצה"ל חמורה יותר מכל אירוע שנוי במחלוקת

עצרת שיזם פצוע מצוק איתן זיו שילון בכיכר רבין, 7 בינואר 2017. ראובן קסטרו
מפגינים בכיכר רבין, הערב/ראובן קסטרו
ראש העמותה למען שחרור אלאור אזריה הצתפרץ לבמה בעצרת שיזם פצוע מצוק איתן זיו שילון בכיכר רבין, 7 בינואר 2017. ראובן קסטרו
ראש המטה למען שחרור אזריה על הבמה, הערב/ראובן קסטרו
ראש העמותה למען שחרור אלאור אזריה הצתפרץ לבמה בעצרת שיזם פצוע מצוק איתן זיו שילון בכיכר רבין, 7 בינואר 2017. ראובן קסטרו
כרמי מובל למעצר על ידי המשטרה, הערב/ראובן קסטרו

גם משפחתו של גיל-עד שער, אחד משלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בגוש עציון בשנת 2014, הגיעו להפגנה. האם בת גלים שאר אמרה: "זה לא משנה באיזה תפקיד אנחנו, אם אנחנו אזרחים, או פשוטי העם, או בהנהגה, לכל אחד מאיתנו יש אחריות ללכידות". לדבריה, "אי אפשר להרשות לעצמנו שמחלוקות יקרעו מבחינה חברתית. צריך לדעת לדבר, להתווכח. אני בטוחה שהרבה אנשים לא מסכימים פה על הרבה דברים - אבל אנחנו עם אחד".

"לפני שנתיים וחצי בכיכר הרגשנו גלים של אהבה וחום, רצינו לעשות רק טוב", הוסיפה שער, בנוגע להפגנה הגדולה שנערכה טרם איתור גופותיהם של שלושת הנערים. לדבריה, "יש בתקופה האחרונה קולות של אנשים שמנסים להחליש אותנו. כשהאויב מנסה לפגוע בנו, לא משנה לו מה הדעות שלנו. כשאנחנו מפולגים זה מאפשר לו לפגוע בנו. אסור לנו לחכות לאסונות כדי להיזכר כמה טוב יש בנו, השונות היא דבר שמקדם ומפרה אותנו, היכולת לשמוע את הדעות של אחרים, גם אם אנחנו לא מסכימים להם".

עצרת אחדות בכיכר שיזם פצוע מצוק איתן זיו שילון בכיכר רבין, 7 בינואר 2017. ראובן קסטרו
זיו שילוני, יוזם העצרת, במהלך הנאום בכיכר רבין, הערב/ראובן קסטרו
עצרת שיזם פצוע מצוק איתן זיו שילון בכיכר רבין, 7 בינואר 2017. ראובן קסטרו
אחד המפגינים בכיכר רבין, הערב/ראובן קסטרו

"נעשו פה לאורך כל הדרך שגיאות", מסר ח"כ גליק, "אנחנו במצב של קיטוב". לדבריו, "באנו לומר, 'יש לנו מדינה אחת, צבא אחד, ואוי ואבוי שמישהו יגייס את הצבא ויגיד שהוא שייך רק לצד פוליטי' אחד".

חלק מהמפגינים שהגיעו לכיכר נשאו דגלי ישראל ושלטים. על אחד מהשלטים נכתב: "זיו, באנו לחבק אותך ואת המדינה המדממת שלנו". יצחק בקיש, תושב ראשון לציון שהגיע להפגנה, הסביר: "המדינה מידרדרת לתהום, המצב לא טוב". לדבריו, "צריך להאמין במערכת המשפטית במערכת הצבא. אספסוף בכיכר לא ינהל את המדינה, אנשי הממשל צריכים לקום בבוקר ולמחות נגד ההידרדרות הזאת".

עצרת שיזם פצוע מצוק איתן זיו שילון בכיכר רבין, 7 בינואר 2017. ראובן קסטרו
שילון ולפיד בעצרת הערב/ראובן קסטרו

יממה לאחר הרשעתו של אזריה בהריגת המחבל המנוטרל בחברון, פרסם שילון פוסט בפייסבוק שבו כתב כי הוא כואב את הפילוג בעם. "אני מרגיש שהעם שלנו מפולג, כואב, שונא, מאוכזב, מיואש", כתב, "אני יושב מול מסך הטלפון ופשוט קורא בניסיון לאתר שביב ופשוט לא מצאתי. אבי בן ה-70 ישב לצדי בסלון ואמר, 'שנאה כזאת לא ראיתי בחיים שלי במדינה', בפשטות הכל כך אופיינית לו. אז זה הכה בי הכאב הזה בחזה, הלכתי לחדר ופשוט התחילו לזלוג לי דמעות".

עוד כתב שילון: "אני, שלא בכיתי ברגעים קשים שאיני מאחל לאיש, ישבתי היום ופשוט בכיתי, לבד עם עצמי, דמעות מאופקות אך מלאות כאב כפי שלימדו אותי לבכות בצבא על אחים לנשק שאבדו לי, בכיתי על עם ישראל שקורע את עצמו לרסיסים בשנאה חסרת תקדים. בכיתי על הידיים שהשארתי בעזה ושאלתי את עצמי, אולי בפעם הראשונה בחיי, האם היה שווה להילחם על עם ששונא את עצמו?".

"בכיתי על שירה שלי, שבמציאות אחרת אני הייתי מלמד אותה לקשור נעליים והיום איני יכול לעשות זאת, בכיתי על המציאות שאליה היא גדלה, על החברים לכיתתה שההורים שלהם 'לא ישלחו לצבא', לצבא שאני כל כך אוהב, הם לא ילכו? לצבא שבו איבדתי חברים כה רבים בשמירה על המולדת, הם לא ילכו? לצבא שהיה עד כה קונצנזוס, מגדל אור לכל צבאות העולם והיום חלקים מהעם עליו הוא מגן קוראים לרצח של העומד בראשו? לצבא היחיד שמבטיח את קיומו של העם הזה. אוי כמה כואב לי לשמוע את האמירות היום, בלי קשר לאג'נדה פוליטית, הכל פשוט מלא שנאה".

בסיום הפוסט כתב שילון: "אני קורא לכולכם ימין, שמאל, דתיים, חילונים, כאלו שאינם יהודים, פוליטיקאים, אומנים, אנשים מן השורה, אזרחי ישראל: בואו חבקו את המדינה שלנו - היא מדממת".

הפוסט של שילון בפייסבוק

אחרי פרסום הפוסט כתבה לבני: "קראתי את הפוסט של זיו שילון ונקרע לי הלב על כולנו, על מה שקורה לנו. לא את אבדן ידיו הוא מבכה, אלא את החברה הישראלית. זיו מבקש מאתנו אזרחי ישראל שנבוא לכיכר לחבק את המדינה. אני אגיע. אם זיו מוכן עדיין להילחם על המדינה - אנחנו לא יכולים לוותר עליה". לפיד שיתף את הפוסט של שילון בפייסבוק וכתב רק שתי מילים: "אני אגיע".

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג קרא גם הוא להצטרף הערב למחאה שמוביל שילון. "אני קורא לאזרחים שסולדים מהשיח האלים שמשתלט לנו על המדינה ומאיים לפרק את החברה הישראלית, לבוא הערב לכיכר רבין", מסר, "על כולנו, ימין ושמאל, מנהיגי ציבור ומובילי דעה, מראש הממשלה ועד אחרון חברי הכנסת, לצאת הערב באמירה ברורה וחד משמעית שקוראת לעצור את הטירוף וההתלהמות ולהשיב את השפיות והסובלנות למדינה".

(עדכון ראשון: 17:28)

עצרת שיזם פצוע מצוק איתן זיו שילון בכיכר רבין, 7 בינואר 2017. ראובן קסטרו
ח"כ גליק בכיכר רבין, הערב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully