וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו לשעבר של נתניהו: מעדיף את מעמדו הפוליטי על פני הציבור

8.1.2017 / 0:13

ראש המל"ל לשעבר עוזי ארד תקף את ראש הממשלה ברקע החקירות נגדו והתנהלותו בפרשת אזריה. גם חברי כנסת מהאופוזיציה ביקרו אותו: "קרוב הרגע שבו יצטרך להשעות את עצמו". ח"כ יחימוביץ': "לראש הממשלה יש 'שוגר דדי', כמו טלנסקי"

יותם רונן

(בווידאו: עו"ד של נתניהו: "אין איסור על לקבל סיגרים במתנה מחבר", אתמול)

עם התגברות הדיווחים על פרטי החקירה של ראש הממשלה, ניצלה אתמול (שבת) האופוזיציה את אירועי שבתרבות כדי לתקוף את בנימין נתניהו, אבל יותר מכולם בלטה הביקורת של פרופ' עוזי ארד, לשעבר יועצו של נתניהו וראש המועצה לביטחון לאומי. הוא תקף את התנהלות נתניהו ואמר כי הוא תמיד מעדיף את מעמדו הפוליטי על פני האינטרס הציבורי.

"ראש הממשלה נוקט עמדות החותרות תחת מוסדות השלטון והחוק והן נועדו להבאיש את ריחן", אמר באירוע שבתרבות במבשרת ציון. "ראש הממשלה נמצא בצד הלא נכון של החוק. הוא לא יכול לקרוא לחנינה לחייל אלאור אזריה. זה בניגוד לעיקרון הממלכתיות, וזה לא התחום היחידי שראש הממשלה מתערב בו בצורה לא ראויה. הוא נוקט קו פוליטי ולא ממלכתי".

בעניין חקירות ראש הממשלה אמר כי "מעל ראש הממשלה שלנו מרחפת עננה. האינטרס העליון לפזר את העננה הזו. נתניהו הוא לא אדם צנוע, הוא עושה מה שטוב לו, להישרדות שלו ולמעמדו הפוליטי ותמיד מעדיף את מעמדו הפוליטי על פני האינטרס הציבורי". על השאלה האם נתניהו הוא איש מושחת, ענה ארד: "נתניהו לימד אותנו שאם זה הולך, נראה ומגעגע כמו ברווז, זה ברווז. עכשיו הציבור ישפוט בעצמו".

לקריאה נוספת:
מזוהה עם פידל קסטרו ושווה מאות דולרים: הסיגר שסיבך את נתניהו
עורך דינו של נתניהו: "אין איסור לקבל סיגרים במתנה מחבר"
הנחקר הנוסף ב''תיק 2000": איש עסקים פרטי שמקורב לנתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו נותן הצהרה לאחר נאומו של מזכיר המדינה של ארה"ב ג'ון קרי, 28 בדצמבר 2016. רויטרס
"צריך להחליט אם הוא רוצה להיות אוליגרך או ראש ממשלה". נתניהו, בשבוע שעבר/רויטרס

במחנה הציוני ובמרצ אמרו דברים דומים היום נגד נתניהו. "מדובר בראש ממשלה מושחת במובן הרחב והציבורי של המילה", טענה בתקיפות ח"כ סתיו שפיר מהמחנה הציוני. "גם אם החקירות יתבררו ולא יסוכמו בהאשמות פליליות. את זה אנחנו יודעים באופן ודאי אחרי עשור של קבלת החלטות שלטוניות אך ורק לפי אינטרס ההישרדות האישי".

גם חברתה למפלגה, ח"כ ציפי לבני, נדרשה לחקירות נתניהו. באירוע שבתרבות במודיעין עם עמליה דואק, אמרה כי "נתניהו איבד את התוקף המוסרי להיות ראש ממשלה. הוא צריך להחליט אם הוא רוצה להיות אוליגרך או ראש ממשלה. משפחתו חיה בתפיסה אוליגרכית, שכולם חייבים לה, שחבריה הם רשימת ספקים קבועים. היועץ המשפטי צריך להכריע כמה שיותר מוקדם, ההתמשכות של חקירות בישראל הופכת להיות בעיה".

היא התייחסה גם למהלכים שנקט מתוקף תפקידו ומתחה ביקורת עליהם. "ההתנהלות הפוליטית של נתניהו בעניין עמונה והכשרת הלא חוקי שם, ההתנהלות שלו בעניין אלאור אזריה והניסיון להכשיר את הלא-אתי בצה"ל, והניסיון להכשיר את הלא ערכי וחוקי בעניין משפחתו - גרמו לו לאבד את התוקף המוסרי להיות ראש ממשלה". שרת המשפטים לשעבר תקפה גם מחליפתה בתפקיד. "כששרת המשפטים שקד לא אומרת שחנינה זה לא ערכאת ערעור, שפוליטיקאים לא צריכים להתערב בהכרעת הדין - אז מערכת המשפט נשחקת. לכן נשיאת העליון צריכה להוציא הודעה דחופה שמגנה על השופטים ועל המערכת".

ח"כ ציפי לבני, כנס כלכלי במלון הילטון, תל אביב. 21 ביוני 2016. גידי פישר, מערכת וואלה! NEWS
"ההתמשכות של חקירות בישראל הופכת להיות בעיה". לבני/מערכת וואלה! NEWS, גידי פישר

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' אמרה בשבתרבות ב"הבימה" כי "קרב הרגע שנתניהו יצטרך להשעות עצמו. מדובר בשחיתות מעוררת שאט נפש: ראש ממשלה עם 'שוגר דדי'. זהה למעטפות טלנסקי". עוד אמרה יחימוביץ' למראיין, בן כספית: "הניסיון להקל ראש באספקה שוטפת של סיגרים ואלכוהול לראש ממשלה מכהן לא יצלח. זו אינה פרשה גבולית. זה מתן ישיר של שווה כסף, הרבה כסף. בהכרעת הדין של אולמרט אמר השופט דוד רוזן כי לפני הכול ובלי קשר לשאלה אם הייתה תמורה בעבור הכסף, בית המשפט היה צריך להשתכנע שהייתה העברת כסף מצד לצד. היש משהו פשוט וברור מזה?".

במרצ טענו כי הפרטים על חקירות נתניהו מטרידים. "קבלת קצבה חודשית בסך מאות אלפי שקלים במשך שנים מארנון מילצ'ן זו לא מתנה מחברים – זו עסקת חבילה מטרידה", אמרה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, באירוע שבתרבות בנס ציונה עם יובל קרני. "חשדות לקשר אסור עם איש עסקים על מנת שייטיב עמו מחייבת את היועמ"ש, שהצדק לא רק ייעשה, אלא גם ייראה".

באותו אירוע שבתרבות השתתף גם ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד. "אני בוטח בראש הממשלה וביושרו", אמר אוחנה בהתייחס לחקירות ראש הממשלה. "הבחירות הבאות בישראל יתקיימו ב-2019 ומי שירצה להחליף את נתניהו ייאלץ לנסות ולשכנע אידאולוגית". בדבריו הוא נגע גם בפרשת אלאור אזריה. "מחבלים צריכים לדעת שלא ייצאו בחיים לאחר שינסו לגדוע חייהם של ישראלים - כך משיגים הרתעה, כך מממשים את הזכות להגנה עצמית. כך נותנים קדימות לחיי חיילינו. אינני תולה תקוות בבית הדין הצבאי לערעורים שיהפוך את ההחלטה - הסיכוי לכך כמעט איננו קיים. על כן, יש לחון באופן מידי את אלאור אזריה כפי שחננו את חוקרי השב"כ בפרשת קו 300".

ניצב בדימוס, ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), גינה בשבתרבות ברמת גן את ההתקפה על אגף החקירות במשטרה. "ההתקפה הנלוזה של גורמים בקואליציה על ראשי אגף החקירות במשטרה נועדה לערער את הלגיטימיות של אגף החקירות כולו כדי לאיים ולהפחיד. הטענות הפוליטיות כלפיהם חצופות ומשוללות כל יסוד. מדאיג מאוד שראש הממשלה לא גינה את דבריו החמורים של חבר מפלגתו יו"ר ועדת הפנים של הכנסת ח"כ אמסלם. היה מצופה ממנו לעמוד ולגבות את מערכות אכיפת החוק. עוד לא מאוחר".

כנס שוברים שתיקה אוניברסיטת תל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
"עסקת חבילה מטרידה". גלאון/ראובן קסטרו

ראש הממשלה נחקר ביום חמישי בערב בשנית בנוגע לשתי פרשות בעניינו. אתמול דחה את עורך דינו, יעקב וינרוט, את הטענות נגדו. "אם חבר קרוב מביא לחברו סיגרים, אין בכך שום בדל של איסור", הצהיר וינרוט. "אני משוכנע שכשתשובות ראש הממשלה יישמעו יתברר לכל שומע שבכל הדברים האלה אין שום חשש או אבק של עבירה פלילית", מסר. "אני לא יכול להתייחס לחקירות ראש הממשלה לגופן אבל אני רוצה להתייחס למה שפורסם בחלק מכלי התקשורת", פתח עורך הדין את דבריו. "ביחס לפרשה הראשונה כל בר דעת מבין שאם הביא חבר קרוב לחברו סיגרים כמתנה אין בזה ולא יכול להיות בזה שום בדל של איסור, שום בדל של עבירה פלילית", אמר.

"לגבי הפרשה השנייה מה שאני יכול לומר, שוב מתייחס לפרסומים בכלי התקשורת, שמעתי את תשובות ראש הממשלה והייתי ונשארתי רגוע. לא מדובר בכספים, בהלוואה או במשהו שמקים עבירה. אין לי שום ספק שהחקירות האלה הן חקירות שאולי הספיקו את התשובה של ראש הממשלה והוא נתן את התשובות, אבל בחשדות אין ממש".

(עדכון ראשון: 19:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully