וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שינה את היחס למופעי לווייתנים": מת "טילי" הלווייתן שהרג 3 בני אדם

"טיליקום", שכיכב בסרט התיעודי שמתח ביקורת חריפה נגד החזקת לווייתני הקטלן בשבי, מת בגיל 36 בפארק "סיוורלד" שבו הוחזק מאז שהיה בן שנתיים. טיליקום עלה לכותרות לאחר שגרר את המאמנת שלו אל מתחת למים עד למותה

טיליקום לווייתן קטלן שהרג שלושה בני אדם מת בגיל 30 בארצות הברית. רויטרס
סיבת המוות עדיין לא ידועה. טיליקום/רויטרס

טיליקום, הלווייתן מסוג קטלן שאחראי למותם של שלושה בני אדם וכיכב בסרט התיעודי "בלאקפיש", מת אתמול (שישי) בפארק המים "סיוורלד" שבארצות הברית שבו הוחזק. טיליקום, שמת ככל הנראה בגיל 36, עלה לכותרות ברחבי העולם לאחר שגרר את המאמנת שלו אל מתחת למים עד למותה בשנת 2010 במהלך תצוגה בפלורידה.

בחודשים האחרונים בריאותו של טיליקום, שכונה "טילי", התדרדרה והוא קיבל טיפול נגד זיהום בריאות. עם זאת, סיבת המוות הרשמית עדיין לא ידועה, שכן נתיחתו שלאחר המוות טרם הושלמה. "לטיליקום היה וימשיך להיות מקום מיוחד בלב משפחת 'סיוורלד' וכן בלבם של מיליוני בני אדם ברחבי העולם", אמר נשיא חברת הפארקים, ג'ואל מנביץ.

עוד בוואלה! NEWS:
משולש אהבה בספארי: קרנף שניסה לגנוב את לבה של קרנפית - נדחף למים
"האב הגיבור": פרידה מדוב הפנדה שסייע להציל את בני מינו
בשל ציד וסחר בלתי-חוקי: החיה המהירה בעולם בסכנת הכחדה מלאה

טיליקום לווייתן קטלן שהרג שלושה בני אדם מת בגיל 30. AP
נשבה בשנת 1983, כשהיה כבן שנתיים. טיליקום/AP

תדמיתו של פארק המים המפורסם ספגה מכה קשה לאחר יציאתו של הסרט "בלאקפיש" בשנת 2013, שמתח ביקורת חריפה נגד החזקתם בשבי והצגתם לראווה של לווייתני הקטלן. הסרט גולל את חייו של טיליקום, שנשבה בשנת 1983 כשהיה בערך בן שנתיים, ושהה 25 שנים בכלוב ב"סיוורלד".

חוץ מהריגתה של המאמנת שלו, דון ברנצ'ו, מול יושבי הקהל המזועזעים באורלנדו, טיליקום היה מעורב במותם של עובד בפארק ימי אחר בשנת 1991, ושל תייר באורלנדו שנמצא מוטל על גבו של הלווייתן בשנת 1999 לאחר שנכנס אל האקווריום שלו.

"מהרגע שנלקח ממשפחתו באוקיינוס, חייו היו טרגיים ומלאים בכאב, כפי שנראים חייהם של כל החיות שנמצאות באקווריומים ואולמות התצוגה של 'סיוורלד'", אמרה סגנית נשיאת ארגון זכויות בעלי החיים PETA, ליסה לאנג'. לטיליקום נולדו 21 צאצאים, 11 מהם מתו בשבי, ציינו ב-PETA.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

שער ה"אינדיפנדנט" המודיע על מותו של טילי:

טיליקום לווייתן קטלן שהרג שלושה בני אדם מת בגיל 30. AP
22 לווייתני קטלן נותרו בפארקי "סיוורלד". טיליקום/AP

לאחר פרסום הסרט התיעודי ומחאות ארגון PETA ב"סיוורלד" נאלצו לפטר עובדים, איבדו עסקאות פרסום והתמודדו עם ירידה חדה במבקרים. בשנה שעברה התחייבה החברה להפסיק להרבות לווייתני קטלן שבשבי ולבטל בהדרגה את מופעי הבידור בהשתתפותם. לאחר מותו של טיליקום, 22 לווייתני קטלן נותרו בפארקים באורלנדו, סאן אנטוניו וסאן דייגו.

על פי המנהל הימי והאטמוספרי של ארצות הברית, לווייתני קטלן הזכרים חיים עד גיל 30 בממוצע, אך יכולים גם להגיע לגילאי ה-50 וה-60. הנקבות לעומת זאת, חיות בממוצע 50 שנים ויכולות להגיע גם לגיל 100.

(עדכון ראשון: 23:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully