וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על סערת תקיפות הסייבר של רוסיה: "ציד מכשפות פוליטי"

הנשיא הנבחר ביקר את העיסוק הנרחב בפריצה הרוסית למחשבי הוועידה הדמוקרטית, שנועד לכאורה לסייע לניצחונו בבחירות. לדבריו, יריביו מתביישים בהפסד ולכן עוסקים ללא הפסקה בפרשה. לאחר שתודרך הערב בנושא, אמר כי "התקיפות לא השפיעו על התוצאות"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ אמר היום (שישי) בריאיון ל"ניו יורק טיימס" כי הסערה סביב התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות היא "ציד מכשפות פוליטי" שמונהג בידי מתנגדיו. לדבריו, יריבו מתביישים בהפסדם ועל כן עוסקים ביתר שאת בפרשה, שבמסגרתה פרצו כפי הנראה האקרים מרוסיה למחשבי הוועידה הדמוקרטית כדי לסייע לטראמפ לזכות בכרטיס לבית הלבן.

"סין, יחסית לאחרונה, פרצה ל-20 מיליון שמות שקשורים בממשל", אמר טראמפ והתייחס למתקפת סייבר גדולה שהתרחשה בסוף 2014 ותחילת 2015. "איך אף אחד לא מדבר על זה? זה ציד מכשפות פוליטי", הוסיף. לטענתו, היו ניסיונות פריצה מוצלחים נוספים למחשבי הבית הלבן והקונגרס, ואין זה הוגן שמתקפות אלו לא קיבלו תשומת לב בהיקף דומה לפריצה הרוסית. "לצד מה שאמרתי, אני לא רוצה שמדינות אחרות יפרצו למדינה שלנו", סיכם טראמפ. "הם פרצו לבית הלבן, הם פרצו לקונגרס, אנחנו כאילו בירת ההאקינג של העולם".

עוד בוואלה! NEWS:
ברקע התערבות רוסיה בבחירות: טראמפ מינה ראש קהילת מודיעין חדש
הצעות נגד האו"ם וסנקציות על רוסיה: הקונגרס ה-115 יוצא לדרך
בצל השערוריות: טראמפ הודיע על סגירת קרן הצדקה שלו

דונלד טראמפ נואם בכנס בחירות בניו המפשייר, אוקטובר 2016. AP
פקפק בכך ששירותי המודיעין בכלל בחנו את שרתי המחשב. טראמפ/AP

זמן קצר לאחר מכן תודרך טראמפ לגבי החשדות בהתערבות של מוסקבה, שבהן הטיל ספק באופן פומבי בכמה מועדים עד כה. "בזמן שמדינות אחרות, יחד עם קבוצות ואנשים, מנסים כל הזמן לפרוץ את מערכות הסייבר המגנות על מוסדות השלטון, בהם הוועדה הדמוקרטית, לא הייתה שום השפעה על תוצאות הבחירות ולא שובשו מערכות ההצבעה", אמר לאחר התדרוך. "נעשו ניסיונות לפרוץ לוועדה הרפובליקנית, אבל יש לה מערכות הגנה חזקות וההאקרים לא הצליחו. אמנה צוות שיבנה תכנית תוך 90 ימים מרגע כניסתי לתפקיד, כדי לעצור באופן מידי את מתקפות הסייבר".

ברקע המשך חקירת המעורבות הרוסית בבחירות, קרא היום סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לטראמפ "להתבגר" וביקר את מתקפותיו על קהילת המודיעין האמריקנית. לדברי ביידן, זה "חסר היגיון לחלוטין" שלנשיא הנבחר אין אמון בסוכנויות המודיעין של ארצו.

אמש פקפק טראמפ פעם נוספת לגבי רמת הביטחון של המודיעין האמריקני לגבי מתקפת הסייבר הרוסית, ותהה "אם הם אי פעם ביקשו לבחון את שרתי המחשב" של הוועידה הדמוקרטית. "זה לא הגיוני שלנשיא אין ביטחון בסוכנויות המודיעין, החל ממשרד ההגנה ועד ה-CIA, ושהוא לא מוכן להקשיב להן", אמר ביידן בריאיון ל-BBC בתגובה לדברים. "הרעיון שאתה חושב שאתה יודע יותר מקהילת המודיעין הוא כמו לומר 'אני יודע יותר על פיזיקה מהמורה שלי'. לא קראתי את הספר, ולכן אני לא יודע יותר".

כשנשאל מה הוא חושב על מתקפותיו השגרתיות של טראמפ בחשבון הטוויטר שלו, אמר ביידן: "תתבגר, דונלד. זה הזמן להיות מבוגר. אתה נשיא, זה הזמן לעשות משהו, תראה לנו מה אתה שווה". לאחר מכן, כינה את הנשיא הנבחר "אדם טוב".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ג'ו ביידן מכריז כי לא יתמודד לנשיאות, הבית הלבן, אוקטובר 2015. רויטרס
"זה כמו לומר 'אני יודע יותר פיזיקה מהמורה שלי'". ביידן/רויטרס

ביידן טען בריאיון כי קרא את דוח סוכנויות המודיעין שהדגיש את מעורבותה של רוסיה בפריצה למחשבי הוועידה הדמוקרטית בחודש יולי, שנעשה לכאורה על מנת לשפר את סיכויי הזכייה של טראמפ. על פי הוושינגטון פוסט ורשת NBC, גורמים מודיעיניים טוענים כי באמצעי תקשורת של בכירים בממשל במוסקבה אותרו לאחר הבחירות סימנים לחגיגות בשל ניצחונו של טראמפ. כמו כן, זוהו אזרחי רוסיה שסיפקו מיילים שהודלפו מהוועידה הדמוקרטית לאתר "וויקיליקס".

בדיווח ב-NBC נמסר כי זוהתה גם מעורבות רוסית בניסיון פריצה למחשבי הבית הלבן, לראשי צוות הקמפיין של הילרי קלינטון, לתאגידים אמריקניים ולמחשבי מחלקת המדינה. טראמפ ציין בריאיון ל"ניו יורק טיימס" כי יבקש מהקונגרס לחקור את "שיתוף המידע הסודי" עם NBC.

צעד חסר תקדים: טראמפ הורה לשגרירים לעזוב ב-20 בינואר

בתוך כך, צוותו של הנשיא הנבחר טראמפ דרשו היום בצעד חסר תקדים מכל השגרירים שמונו בידי הנשיא ברק אובמה לעזוב את משרותיהם ב-20 בינואר. ההחלטה מסמנת שבירה של מסורת ארוכת שנים ולא מאפשרת לשגרירים אפילו יום אחד של חסד מעבר לתקופת כהונתו של אובמה.

רקס טילרסון, מנכ"ל חברת אקסון נבחר לכהן כשר החוץ בממשלו של דונלד טרמאפ , 13 בדצמבר 2016. רויטרס
ייתכן ששגרירים יערערו על ההחלטה ויפנו אליו. שר החוץ הנכנס טילרסון/רויטרס

הצעד מעורר המחלוקת עלול להותיר את ארצות הברית ללא שליחים רשמיים במדינות כמו בריטניה, גרמניה וקנדה למשך חודשים ארוכים. כמו כן, משפחותיהם של השגרירים יצטרכו למצוא מקום מגורים חלופי בארצות הברית במהירות. על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", צוותו של טראמפ מסר כי הסרת השגרירים מתפקידיהם תיעשה "ללא יוצאי דופן", וצו רשמי של מחלקת המדינה נשלח אליהם ב-23 בדצמבר.

לפי גורם המקורב לטראמפ, בצעד שנוקט צוותו אין שום "כוונה רעה". ההחלטה, לדבריו, היא רק ניסיון להבטיח שנציגיו של אובמה מעבר לים יעזבו את הממשל בזמן. לפי דיווחים שונים, חלק מהשגרירים שוקלים לערער על ההחלטה ולפנות לשר החוץ הנכנס, רקס טילרסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully