וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל קיצצה 6 מיליון ד' מתרומתה לאו"ם במחאה על גינוי ההתנחלויות

6.1.2017 / 17:15

פרסום ראשון: כחלק מצעדי המחאה נגד ההחלטה של מועצת הביטחון, הודיעה המשלחת הישראלית לארגון כי קיצצה מתרומתה סכום שווה ערך לזה שהמוסד הבינלאומי מעביר מדי שנה לגופים אנטי-ישראליים. דנון: "על האו"ם להפסיק לשמש במה לניגוח"

צילום: אדריאן הרבשטיין

ישראל הודיעה רשמית אתמול (שישי) לאו"ם על קיצוץ של שישה מיליון דולר מתרומתה השנתית לארגון לשנת 2017, כחלק מצעדי המחאה של ירושלים בעקבות החלטה 2334 של מועצת הביטחון, המגנה את ההתנחלויות. לדברי גורמים מדיניים, הסכום שווה לזה שמעביר האו"ם מדי שנה למימון גופים אנטי-ישראליים הפועלים תחת חסותו למען הפלסטינים.

מיד לאחר הצבעת מועצת הביטחון של האו"ם שקבעה כי ההתנחלויות בגדה המערבית ובמזרח ירושלים מנוגדות לחוק הבינלאומי, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו על שורת צעדים דיפלומטיים נגד המדינות שהצביעו בעד ההחלטה, והנחה את משרד החוץ להפסיק מימון של חמישה גופים הפועלים תחת חסות האו"ם בנושאים פלסטיניים.

מדובר בסוכנויות העוסקות בארגון כנסים וסמינרים בנושא הפלסטיני בעולם, קשר עם ארגונים לא-ממשלתיים אחרים בנושא, הפקת דוחות על ישראל, הפצת מידע וקשר עם עיתונאים תחת חסותו הרשמית של האו"ם. בין הארגונים ניתן למצוא את המחלקה לזכויות פלסטינים, תכניות מידע מיוחדות בנושא הפלסטיני במחלקת קשרי הציבור של האו"ם וועדה מיוחדת שחוקרת את "השפעת הפעילות הישראלית על זכויות האדם של הפלסטינים".

עוד בנושא:
מחכים לטראמפ: כל ההשלכות האפשריות של החלטת האו"ם נגד ההתנחלויות
נתניהו: "החלטת האו"ם - מחטף אנטי-ישראלי מביש של אובמה"
הקונגרס האמריקני גינה את החלטת האו"ם נגד ההתנחלויות

דיון של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא חאלב, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
"לא ייתכן שישראל תתן יד למימון גופים שפועלים נגדה". מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

"לא ייתכן שישראל תמשיך לתת יד למימון גופים שפועלים נגדה בחסות האו"ם. המצב האבסורדי שבו האו"ם מתקצב גופים שכל מטרתם היא הסתה והפצת תעמולה אנטי-ישראלית מוכרח להיפסק", אמר שגריר ישראל באו"ם, דני דנון. הוא הוסיף כי "זהו הזמן לבצע שינוי עמוק באו"ם כך שיחזור לשרת את המטרות שלשמן הוקם ויפסיק לשמש במה לניגוח אובססיבי של מדינת ישראל".

ישראל מעבירה מדי שנה סכום משוער של כ-40 מיליון דולר לתקצוב האו"ם, והסכום שיקוצץ, כאמור, שווה ערך לסכום שמקצה האו"ם למימון הגופים הללו. משלחת ישראל לאו"ם הודיעה היום במטה האו"ם על הקיצוץ והדגישה כי מדובר בצעד מחאה ראשון מתוך שורה של צעדים שנשקלים בתגובה להחלטת מועצת הביטחון.

במקביל, לדברי גורמים מדיניים, במשלחת מגבשים כעת דרכי פעולה נוספות לשינויים מערכתיים שישפיעו על הפעילות האנטי ישראלית באו"ם שיקודמו לאחר חילופי הממשל בארצות הברית. כבר עתה מתגלגלות שורה של יוזמות בקונגרס האמריקני, ואמש אישר בית הנבחרים גינוי חריף להחלטת מועצת הביטחון, ברוב של 342 חברים בעד ו-80 נגד. כמו כן, 22 סנאטורים בכירים משתי המפלגות פרסמו הצעת גינוי להחלטה 2334 וקראו לביטול או שינוי יסודי שלה "כך שלא תהיה יותר חד צדדית". יוזמה נוספת, שאותה מובילים הסנאטורים הפרו-ישראלים לינדזי גראהם וטד קרוז, מבקשת לקצץ את המימון האמריקני לאו"ם עד לשינוי ההחלטה.

(עדכון ראשון: 17:15)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully