וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה הודיעה על החזרת נושאת המטוסים מסוריה: "מצמצמים כוחות"

6.1.2017 / 12:39

הרמטכ"ל אמר כי המהלך הוא בהתאם להוראות פוטין, שהכריז על הפחתת הכוחות המוצבים בסוריה כחלק מהפסקת האש במדינה. עם זאת, גם בשנה שעברה מסרה מוסקבה הודעה דומה, אולם המשיכה לסייע לאסד במלוא הכוח וללא צמצום אמיתי של נוכחותה

עריכה: יוסי אלטר

רוסיה הודיעה היום (שישי) כי תשיב את נושאת המטוסים שלה מחופי סוריה, כחלק מצמצום הכוחות המוצבים במדינה. רמטכ"ל צבא רוסיה אמר כי הצעד ננקט בהתאם להוראת הנשיא ולדימיר פוטין, שהכריז על כך בעת שהודיע על הפסקת האש בחודש שעבר. "משרד ההגנה של רוסיה מתחיל בצמצום הכוח הצבאי בסוריה", צוטט גנרל ואלרי גרסימוב על ידי סוכנויות הידיעות הרוסיות.

"אדמירל קוזניצוב" הגיעה לאזור בסוף השנה שעברה, כשהיא מלווה בקבוצת ספינות קרב במטרה להפגין את עוצמתה של מוסקבה. היא שימשה יותר למטרות תעמולה והייתה אמורה לשוב לבסיסה בתקופה הקרובה עוד לפני ההסכם שהושג בין רוסיה לטורקיה. לפי צילומי לוויין, רוב מטוסי הקרב שנשאה הוצבו בבסיס חמימים בלטקיה, וכלל לא יצאו לגיחות מסיפונה. שני מטוסים אף התרסקו במהלך שהותה באזור, כשניסו לשוב אל נושאת המטוסים.

גם במרץ אשתקד הודיעה מוסקבה על כך שהיא מתחילה בנסיגה מסוריה, אולם הקמפיין האווירי שהיא מנהלת מאז אוקטובר 2015 לצדו של השליט בשאר אסד נמשך ביתר שאת, וסייע לכיבושה מחדש של חאלב. גם בהחלטה האחרונה על צמצום הכוחות לא פורט סדר הגודל שיישאר בסוריה, כשגם ההיקף הנוכחי אינו ידוע.

מפקד הכוחות הרוסיים בסוריה, גנרל אנדריי קרטפולוב אמר היום כי משימתה של קבוצת נושאת המטוסים הסתיימה בהצלחה, אחרי שיצאו ממנו 420 גיחות שהביאו להשמדתן של 1,252 "מטרות של טרוריסטים" בחודשיים. הוא הוסיף כי לרוסיה תישמר יכולת ההגנה האווירית בזכות מערכות ה-S-300 וה-S-400 הפרוסות במדינה.

הצי הצפוני של חיל הים הרוסי, ובו נושאת המטוסים אדמירל קוזנצוב ושייטת פיוטר הגדול, לחופי נורבגיה. 19 באוקטובר 2016. רויטרס
נושאת המטוסים "אדמירל קוזניצוב" בדרך לסוריה, אוקטובר/רויטרס

ההודעה של צבא רוסיה נמסרה בזמן הפסקת אש שברירית השוררת בסוריה זה כשבוע. על אף שהלחימה פסקה באזורים רבים במדינה, הקרבות בין נאמניו של אסד לבין המורדים נמשכים באזור דמשק. כוחות המשטר מנסים להשתלט על אזור ואדי ברדא, מקור אספקת המים העיקרי לעיר הבירה. בחודש שעבר שיבשו המורדים את האספקה הסדירה ודמשק סובלת מאז ממחסור חמור במי שתייה.

אם תחזיק הפסקת האש מעמד בחודש הקרוב, אמורות להתחיל שיחות באסטנה, בירת קזחסטן, שאותן מארגנות רוסיה וטורקיה. מוסקבה ואנקרה הגבירו את שיתוף הפעולה בחודשים האחרונים על מנת להגיע להסדר שיסיים את המלחמה בסוריה. למרות זאת, נותרו ביניהן לא מעט מחלוקות, העיקרית שבהן היא עתידו של אסד. ממשלו של רג'פ טייפ ארדואן אמנם הנמיך את הטונים נגד השליט, אך עדיין מתעקש על כך שאינו יהיה חלק מכל פתרון. ברוסיה ובאיראן, שגם היא צד בשיחות, טוענים כי יהיו אלו האזרחים שיקבעו את גורלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully