וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחקר הנוסף ב''תיק 2000": איש עסקים פרטי שמקורב לנתניהו

6.1.2017 / 8:50

"ראש הממשלה יצא מהחקירה נינוח", סיפר אדם בסביבת נתניהו שהתייחס לפרשה השנייה עליה נחקר רה"מ. לוואלה! NEWS נודע כי הנחקר הנוסף בפרשה הוא אדם פרטי, ולא בן למשפחת נתניהו או נושא תפקיד ציבורי

צילום: רוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: קציני יאח"ה מגיעים למעון ראש הממשלה, אמש)

"ראש הממשלה יצא מהחקירה השנייה נינוח ורגוע". כך אמר הבוקר (שישי) אחד ממקורביו של בנימין נתניהו, בתום חקירת מה שמכונה "תיק 1000", שנערכה אמש במעון ראש הממשלה בירושלים במשך כחמש שעות. "הוא אמר לי כי הפרשה השנייה היא זוטות של דברים, ונראה כי אבן גדולה ירדה מלבו", הוסיף המקורב.

נתניהו נחקר בחשד לקבלת טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים משני אנשי עסקים, ובפרשה נוספת, המכונה "תיק 2000", שפרטיה עוד לא ידועים. במשטרה מסרבים לפי שעה לפרסם את זהותו של איש העסקים הנוסף שנחקר בפרשה, אך לוואלה! NEWS נודע כי מדובר באדם פרטי, ולא בן למשפחת נתניהו או אדם הנושא בתפקיד ציבורי כזה או אחר.

עוד בוואלה! NEWS:
הטלפון האדום והכיסאות הנמוכים: קרב המוחות של נתניהו והחוקרים
חקירת נתניהו: שני אנשי עסקים הודו שהעניקו מתנות לראש הממשלה
נתניהו על הכרעת הדין: "אני תומך במתן חנינה לאלאור אזריה"

קציני יאח"ה הגיעו לחקור את ראש הממשלה במעונו בפעם השנייה. רוני כנפו
החקירה נמשכה כחמש שעות. החוקרים מגיעים למעון ראש הממשלה, אמש/רוני כנפו

חקירתו השנייה של ראש הממשלה נמשכה אתמול כחמש שעות, כשבראש צוות החוקרים עמד גם הפעם תנ"צ כורש ברנור, מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). במרכז החקירה עמדה הפרשה הראשונה "תיק 1000", שעיקרה החשד כי נתניהו קיבל מתנות יקרות ערך, בין היתר סיגרים בשווי עשרות אלפים דולרים, מאיש העסקים ארנון מילצ'ן, במספר רב של הזדמנויות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס שגרירים, משרד החוץ, ירושלים. ינואר 2017. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"נראה שאבן גדולה ירדה מלבו". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בעדותו בפני החוקרים טען מילצ'ן כי העניק את הסיגרים לנתניהו במסגרת מערכת היחסים החברית בין המשפחות. החוקרים סבורים כי הסיגרים ניתנו במתנה, כדי לקדם את ענייניו של מילצ'ן, ואת הסרטים שהוא מפיק בישראל, בין היתר בערוץ 10, שהוא מחזיק בחלק מהמניות בו.

החוקרים עימתו את ראש הממשלה עם מידע נוסף, העוסק במתנות שקיבל מאיש עסקים אחר. רק לאחר מספר רב של שאלות בעניין הציגו החוקרים לנתניהו חלק מהפרשה השנייה, והטיחו בו את המסגרת הכללית של החקירה, מבלי להיכנס לעדויות או ראיות שיש בידיהם בעניין. מטרת החקירה הייתה לשמוע את הגרסה הראשונית של ראש הממשלה, וככל הנראה בחקירה הבאה, שתיערך בשבוע הבא, יידרש נתניהו להתעמת עם הממצאים שטרם הוצגו בפניו.

ארנון מילצ'ן. AP
טען כי העניק לנתניהו סיגרים במסגרת החברות עמו. מילצ'ן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully