וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי המודיעין בארה"ב מזהירים: "רוסיה - איום גדול לממשל ולצבא"

בשימוע בסנאט שעוסק באיום הסייבר ובהתערבותה של מוסקבה בבחירות לנשיאות הזהירו הגורמים הבכירים כי מייסד ויקיליקס מהווה סכנה "לחיי אמריקנים". זאת ברקע המחלוקת עם טראמפ, שמפקפק בהערכותיהם וייפגש עמם מחר

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

"רוסיה מהווה איום מרכזי על הממשל, על הצבא ועל תשתיות אחרות" - כך קבעו היום (חמישי) ראשי המודיעין האמריקני בשימוע בסנאט, שעוסק בסכנת הסייבר הנשקפת לארצות הברית ובהתערבותה של מוסקבה בבחירות לנשיאות. הנשיא הנבחר דונלד טראמפ דחה בימים האחרונים את ההערכות הללו, ומחר הוא אמור לקבל תדרוך בנושא מצד גורמי מודיעין.

ג'יימס קלאפר, ראש קהילת המודיעין המסיים את תפקידו בימים הקרובים, אמר כי מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' "מעמיד בסיכון את חייהם של אמריקנים". לדבריו, המניע של המתקפה יפורסם בשבוע הבא. הוא לא פירט מה הביא אותו למסקנות הללו, אך אלו נתמכו גם בהערכות סוכנות הביון המרכזית (CIA) וחברות אבטחה פרטיות.

גורמי מודיעין טוענים כי מוסקבה העבירה לוויקיליקס את המיילים של המפלגה הדמוקרטית ושל ג'ון פודסטה, מנהל הקמפיין של הילרי קלינטון. אלו פורסמו באתר במהלך קמפיין הבחירות והזיקו לתדמיתה של המועמדת הדמוקרטית. אסאנג' טען כי מוסקבה היא אינה המקור של הדלפות המיילים וטראמפ צידד בו אתמול.

"אסאנג' אמר כי הרוסים לא העניקו לו את המידע", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "הוא אמר כי נער בן 14 היה יכול לפרוץ למייל של פודסטה – מדוע הוועידה הדמוקרטית כזו בלתי-אחראית". בציוץ אחר תהה טראמפ: "מישהו פרץ למחשבי הוועידה הדמוקרטית. מדוע לא היה להם מערכות הגנה כמו שיש במחשבי הוועידה הרפובליקנית?".

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ מצדד במייסד ויקיליקס: "אמר כי רוסיה לא הדליפה לאתרו"
גורמים בארה"ב: ישנן ראיות חותכות שרוסיה הדליפה מסמכים לוויקיליקס

ראשי המודיעין האמריקני בשימוע בסנאט על מעורבות רוסיה בבחירות, 5 בינואר 2017. רויטרס
מזהירים מפני מוסקבה. קלאפר/רויטרס

הוא הוסיף כי הוא משוכנע בכך שמוסקבה חדרה למחשבי המפלגה הדמוקרטית ולמוסדות פוליטיים אחרים לצד הפצת תעמולה וחדשות כוזבות לפני הבחירות שהתקיימו ב-8 בנובמבר. "ההערכה שלנו עתה מוחלטת עוד יותר מזו הקודמת", אמר קלפר בהתייחסו להודעת הממשל מ-7 באוקטובר, אז לראשונה הואשמה רוסיה באופן פומבי באחריות למתקפות הסייבר.

הסנאטור ג'ון מקיין, יו"ר הוועדה ומבקר חריף של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר היום כי השימוע הנוכחי ואלו שהוא מתכוון לערוך בחודשים הקרובים לא נועדו לפקפק בתוצאות הבחירות לנשיאות. מקיין הרפובליקני וסנאטורים רבים אחרים ממפלגתו ומהמפלגה הדמוקרטית תומכים בחרפת הסנקציות שהטיל בשבוע שעבר על רוסיה הנשיא היוצא ברק אובמה.

אובמה הורה על גירושם של 35 דיפלומטים רוסים המוצבים בארצות הברית בשל מה שהגדיר כ"מאמצים לפגוע באינטרסים אמריקניים" מצד רוסיה. הוא הטיל עיצומים גם על שתי סוכנויות מודיעין רוסיות וסגר מתחמים ששימשו לפי החשד לפעילות חתרנית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנאום לרגל השנה החדשה, 31 בדצמבר 2016. רויטרס
מוסקבה דוחה את ההאשמות. נשיא רוסיה פוטין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully