וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: לפחות 25 הרוגים בפיגוע בלב מעוזו של אסד

מכונית תופת התפוצצה בעיירה ג'בלה, שנמצאת במחוז לטקיה. עשרות מכוניות עלו באש וחנויות סמוכות ניזוקו בשל הפיצוץ. שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה, שאירעה בזמן הפסקת האש השברירית

עריכה: ורד לידני

לפחות 25 איש נהרגו היום (חמישי) בפיצוץ מכונית תופת במחוז לטקיה שבמערב סוריה, מעוזו של השליט בשאר אסד ושל המיעוט העלוואי - כך דיווחה רשת סקיי ניוז בערבית. לפי הטלוויזיה הסורית, מניין ההרוגים בפיגוע בעיירה ג'בלה הוא תשעה. עשרות מכוניות עלו באש וחנויות סמוכות ניזוקו בשל הפיצוץ העז. שום ארגון לא קיבל אחריות על הפיגוע, שאירע בזמן הפסקת אש שברירית השוררת במדינה.

העיירה שוכנת מדרום לשני בסיסים אוויריים המשמשים את חיל האוויר הרוסי המסייע לאסד מאז אוקטובר 2015. רצועת החוף של סוריה נותרה יחסית יציבה בהשוואה ליתר חלקי המדינה, אולם ביום ראשון נהרגו שני אנשי ביטחון בעיר טרטוס, גם היא ברצועת החוף. דאעש קיבל אחריות וטען כי שניים מאנשיו פוצצו שתי מכוניות תופת.

בחודש מאי נהרגו 150 איש ונפצעו עוד 200 נוספים בסדרת פיצוצים בג'בלה ובטרטוס. גם על המתקפה הקטלנית הזו קיבל דאעש אחריות. הארגון הסוני הקיצוני, שאינו נכלל בהפסקת האש שהושגה בתיווך טורקיה וסוריה, רואה במיעוט העלוואי כופרים.

עוד על המלחמה בסוריה
סוריה: עשרות הרוגים בתקיפה אווירית נגד ג'בהת א-נוסרה באידליב
הילד הסורי חסר הידיים שהשתקע בארצות הברית תלוי בחסדיו של טראמפ
למרות הפרות ההסכם: מועצת הביטחון קיבלה את הפסקת האש בסוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיירה ספגה פיגוע קשה גם בחודש מאי. זירת המתקפה בג'בלה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

חרף הפסקת האש, הקרבות באזור דמשק סביב מקור המים העיקרי לבירה נמשכים. מאז קטעו המורדים השולטים על ואדי ברדא את אספקת המים לעיר, היא סובלת ממחסור חמור במים. תושבים בעיר סיפרו כי מחיר של בקבוק מים זינק פי שניים בעקבות הפגיעה באספקה.

כוחות המשטר, בסיוע חיזבאללה, מנסים להשתלט על השטח שמצפון-מערב לדמשק בזמן שבחלקים אחרים במדינה הפסקת האש שנמצאת ביומה השביעי מחזיקה מעמד. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, חיל האוויר של סוריה תקף עשרות פעמים באזור אתמול בערב, לצד ירי ארטילרי ורקטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully