וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישום נגד ח"כ גטאס: "ניצל חסינותו להימנע מבידוק - וסיכן את המדינה"

היועמ"ש אישר להעמיד לדין את הח"כ מהרשימה המשותפת ובית המשפט שחרר אותו ממעצר בית. מכתב האישום עולה כי גטאס נכשל בבדיקת מגנומטר בכניסה לכלא וסירב לעבור אותה שוב. עורך דינו: החלטה מפלה. ח"כ קיש: חסינות אינה כלי לפגיעה במדינה

צילום: יוני ריקנר, עריכה: ורד לידני

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר להגיש כתב אישום נגד ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) - כך עולה ממכתב שהעביר היום (חמישי) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ולפרקליט המדינה. גטאס נעצר בחודש שעבר בחשד שהבריח טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות. שופט בית משפט השלום ברחובות, מנחם מזרחי, שחרר את גטאס ממעצר בית, אך אסר עליו להיכנס למתקני שב"ס וקבע כי עליו לצאת מביתו בליווי ערב.

לפי כתב האישום, גטאס ניצל את חסינותו הפרלמנטרית כדי להעביר טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים. בחודש שעבר הוא נפגש עם אסעד דקה, אחיו של ואליד דקה, שנושא עונש מאסר של 31 שנה בגין חטיפה ורצח חייל צה"ל משה תמם ב-1984, ותכנן עמו כיצד להעביר את הטלפונים, כמו גם מידע, לתוך כותלי הכלא. גטאס, נכתב בכתב האישום, ביקר את דקה במסגרת ביקור, שנועד לוודא את תנאי כליאתו של האסיר.

לפני ביקורו בכלא נפגש גטאס עם אסעד בתחנת דלק שם קיבל מידיו 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי סים, שני מטענים לטלפונים ניידים ואוזניה לטלפון. הח"כ הסתיר את תכולת החבילות שקיבל מתחת לחולצתו.

כתב האישום מתאר כיצד התחמק גטאס מחיפוש על גופו. בעת כניסתו לכלא, נכתב, הוא עבר במכשיר המגנומטר, שהתריע עקב הטלפונים הניידים שהוסתרו בחולצתו. הח"כ טען בפני הסוהר שבדק אותו כי המגנומטר צפצף בגלל חגורתו, אך סירב להיבדק שוב בטענה כי יש לו חסינות.

לקריאה נוספת:
אחיו של מחבל נאשם שהעביר טלפונים לגטאס: "ידע שזה יסכן חיי אדם"
ח"כ זחאלקה על פרשת גטאס: "רוצים ערבי בכלא, את אולמרט ודרעי לא עצרו"
ח"כ חזן בכנסת: המשותף לגטאס ואובמה - שניהם מסייעים למחבלים

חבר הכנסת באסל גטאס בהארכת המעצר בבית משפט השלום ראשון לציון, 26 דצמבר 2016. מגד גוזני
יעמוד לדין. גטאס בהארכת מעצרו, בחודש שעבר/מגד גוזני

גטאס מואשם עוד כי היה מודע להשלכות מעשיו, שעלולים היו להסתיים בסיוע לפגיעה בנפש בפעולת טרור. "הנאשם העביר מסמכים לאסיר שלא דרך הנהלת בתי הסוהר; הכניס לבית הסוהר ציוד קצה במטרה להביא לסיכון חיי אדם, לגרום חבלה חמורה לאדם, לפגוע בביטחון המדינה או לסייע לארגון טרור; ועשה פעולה ברכוש שיש בה לקדם או לסייע בביצוע עבירת טרור חמורה - והכול תוך ניצול מעמדו כחבר כנסת, דבר שאיפשר את כניסתו לכלא ומנע את בדיקתו על ידי הסוהרים עת נכנס לכלא. במעשים אלו עשה הנאשם, שהינו עובד ציבור, במילוי תפקידו, גם מעשה של מרמה והפרת אמונים הפוגע בציבור", נכתב.

פרקליט מחוז דרום ציין בדיון הארכת מעצר שנערך לחבר הכנסת כי זה לא רגיל שהיועץ המשפטי לממשלה פונה ליו"ר הכנסת ומגיש לו עותק של כתב האישום שאותו הוא מתכוון להגיש. "לרוב, כשנתפס חשוד שמבריח טלפונים לאסירים ביטחוניים הוא נעצר מיד ולאחר מכן, במהלך תקופת מעצרו, מוגש נגדו כתב אישום. אבל כאן היה שוני, רצינו לאזן בין העובדה שהוא מייצג חלק מהציבור בכנסת. היום נוצר מצב חדש שבו הוגשה בקשה להסרת חסינות על סמך העתק כתב האישום שאותו מתכוון היועץ המשפטי להגיש לבית המשפט. לח"כ יש את הזכות לערער על הבקשה במשך 30 ימים כדי למנוע את הסרת חסינותו. עד אז אנחנו מבקשים להשאיר את תנאי שחרור הערובה, קרי מעצר בית למשך 30 ימים". סנגורו של ח"כ גטאס אמר לשופט כי חבר הכנסת מתכוון לפנות לכנסת ולבקש להשתמש בחסינות שלו כדי לבטל את כתב האישום נגדו בטענה כי מדובר באפליה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

עו"ד של גטאס: "הליך שתוצאותיו ידועות מראש"

עורכי דינו של גטאס טוענים כי מדובר ברדיפה פוליטית, שכן מנדלבליט קשר בין זכות השימוע לדרישה להאריך את תנאי מעצרו. "הצעד של היועמ"ש הוא צעד בלתי חוקי וחסר תום לב, שמטרתו למנוע את זכות השימוע מח"כ גטאס ולהאריך את מעצר הבית. היועמ"ש פנה אלינו שלשום בבקשה להסכים להאריך את מעצר הבית של ח"כ גטאס בתנאי למסירת החומר ומתן זכות שימוע - דבר תמוה ולא מקובל כשלעצמו, שמעיד על כוונה לקיים הליך שתוצאתו ידועה מראש", אמר עו"ד חאלד תיתי.

ראשוני. הארכת מעצר ח"כ גטאס. ניב אהרונסון
"הצעד של היועמ"ש הוא צעד בלתי חוקי וחסר תום לב". גטאס/ניב אהרונסון

"ההודעה שמסר היועמ"ש היום ליו"ר הכנסת חורגת מהמסגרת הנורמטיבית והחוקית והיא בבחינת איפה ואיפה ומניעת הליך הוגן. מדובר בהמשך להתנהלות המפלה והדורסנית של היועמ"ש מתחילת התיק, שככל הנראה נגועה בשיקולים זרים ומניעים פוליטיים, כפי שנעשה כבר בבקשה להסיר החסינות בצעד חסר תקדים, שלא היה בו צורך ושלא נעשה עם ח"כ אחר בעבר. אנו עומדים על זכותו שלח ח"כ גטאס לשימוע לפני קבלת החלטה סופית להגשת כתב אישום, מצרים על התנהגות היועמ"ש ולא נוותר על זכות זו".

גם ברשימה המשותפת דרשו מהיועץ המשפטי לממשלה לדאוג להליך הוגן ושוויוני לח"כ באסל גטאס ולקיים לו שימוע. לא הייתה התנהלות דומה מצד היועץ נגד אנשי ציבור, גם כשהיה מדובר בעבירות חמורות יותר מאלה שיוחסו לח"כ גטאס", אמרו שם.

בתחילת השבוע הרחיקה ועדת האתיקה של הכנסת את גטאס מפעילות פרלמנטרית במשך שישה חודשים. במסגרת ההרחקה, שהתקבלה ברוב של שלושה לעומת אחד, גטאס יכול להמשיך ולהצביע במליאה – אך לא להשתתף בוועדות או לקבל את זכות הדיבור במליאה, ושכרו לא ייפגע.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש, שקידם את הסרת חסינותו של גטאס, בירך על ההחלטה. "ידע כל חבר כנסת כי חסינותו אינה כלי לפגיעה בביטחון המדינה וניצול הדמוקרטיה", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, בירכה על ההחלטה וכינתה את גטאס "האויב של כולנו". לדבריה, "גטאס משתף פעולה עם טרוריסטים ומחבלים שדם יהודים על ידיהם. כפי שאמרתי בעבר: לסוסים טרויאנים אין מקום בכנסת ישראל. ישנם עוד חברי כנסת ערבים נוספים שאסור להם לכהן בכנסת בגלל התנהגותם החותרת תחת מדינת ישראל ופוגעת בביטחון ובשלום אזרחיה - גם זמנם יגיע".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ רוברט אילטוב ברך על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, ומסר כי "טוב היה אילו באסל גטאס, חנין זועבי וחבריהם מרשימת המרגלים והבוגדים המשותפת היו פועלים למען הציבור שבחר בהם במקום לסייע לטרוריסטים".

(עדכון ראשון 10:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully