וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על הרשעת אזריה: "יש שופטים בתל אביב - הכרעתם מחייבת"

5.1.2017 / 9:41

שר הביטחון אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי בית הדין הצבאי קיבל החלטה ראויה נקייה מלחצים וביקש לנהוג באיפוק: "אפשר להביע דעה, אבל אנחנו לא המחליטים". הוא עקץ את בנט שדרש כי יפעל לחנינה: "מציע לו שיקח שיעור פרטי במשפטים"

עריכת וידאו: ניר חן

שר הביטחון אביגדור ליברמן המשיך לגבות היום (חמישי) את מערכת המשפט הצבאית שהרשיעה אתמול את אלאור אזריה בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת, אמר כי בית הדין הצבאי קיבל החלטה ראויה נקייה מלחצים וקרא לנהוג באיפוק. "בזמנו היה בן אדם שכולנו מכבדים ומוקירים שאמר 'יש שופטים בירושלים', במקרה זה יש שופטים בתל אביב", אמר ליברמן בריאיון לאולפן וואלה! NEWS בפרפרזה על הדברים שיוחסו לראש הממשלה לשעבר מנחם בגין.

ליברמן הבהיר כי למרות שההרשעה אינה לרוחו, יש לכבדה. "בלי קשר לעמדה האישית, נכבד ונקבל את ההכרעה המשפטית. אין הכרעה אחרת, יש גוף אחד במדינת ישראל שהוא מוסמך לקבוע קביעה סופית אם בן אדם אשם או זכאי. אנחנו, כל אחד, עם כל ההערכה העצמית שלי וגם של האחרים, אנחנו פה לא רלוונטיים. אנחנו יכולים להביע דעה אישית, אבל לא מוסמכים לקבוע או להחליט.

"צריך לזכור שבסופו של דבר מדובר במחבל שבא להרוג יהודים באשר הם, ומדובר בחייל", הוסיף ליברמן. "זה לא משנה, לכל אחד יש את הרגשות והאמוציות שלו והדעות שלו. כולנו מחויבים ולכבד הכרעה שהתקבלה בבית המשפט או בבית הדין, בלי קשר לדעה. ברגע שההכרעה נפלה צריך לכבד את זה עם הדעה האישית. אני מכבד כל אחד על הדעה האישית שלו".

לקריאה נוספת:
עקב פוסט בפייסבוק: צעיר נעצר בחשד להסתה נגד שופטי אזריה
"אלאור כעס כי דקרו את חברו": העדויות שהובילו להרשעת אזריה
ההרשעה פילגה גם את הכנסת: כך הגיבו במפלגות לאפשרות לחנינה

שר הביטחון אביגדור ליברמן בפתח ישיבת הממשלה. אוקטובר 2016. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"אפשר להביע עמדה, אבל אנחנו לא הקובעים. תנו לנו לעבוד". ליברמן/פול צלמים, אוהד צויגנברג

שר הביטחון התייחס לאפשרות שאזריה יזכה לחנינה ואמר כי ייתן את דעתו ברגע שיידרש לכך. "מערכת ביטחון יודעת איך להתמודד סביב העניין ואיך לטפל בחייל או בסוגיה. אנחנו לא צריכים שום עזרה, שלא יפריעו. אני לא נותן עצות או מסביר את עמדתי בכלי תקשורת. מערכת ביטחון של מדינת ישראל היא אחראית ורצינית, צריך לקחת את השיקולים בחשבון ולמצות את כל התהליכים. כשאתבקש לקבוע בנושא חנינה, אתן את עמדתי".

הוא הדף את הביקורת מימין ותקף את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שאמר כי שר הביטחון צריך "להיות נאמן להבטחותיו" ויפעל לחנינה מידית. "אני מציע ששר החינוך יקח שיעור פרטי משרת המשפטים ויקרא את החוק לפני שהוא מדבר עליו. החוק מאוד ברור: כל הנושא של החנינה אפשר ליישם אותו רק לאחר גזר הדין. האנשים שמוסמכים ויכולים לפנות לנשיא המדינה בנושא החנינה הוא רק הנאשם עצמו, עורכי דינו או קרובי משפחה מדרגה ראשונה. לא אף פוליטיקאי, רב ראשי לישראל ולא קפטן של נבחרת כדורגל. מה שאני מציע לכולם - אלו שמחפשים את טובתו של אלאור אזריה, לא את טובתם האישית או קולות של בוחרים - לתת את השקט למערכת הביטחון".

עוד באותו נושא

"המחבל צריך למות": הכרעת הדין המלאה במשפט אזריה

לכתבה המלאה
שר הביטחון משה יעלון ושר החינוך נפתלי בנט, ישיבת ממשלה, 31 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
"מי שרוצה בטובת החייל, ולא בטובתו האישית, שייתן שקט למערכת הביטחון". יעלון ובנט/פול צלמים, עמית שאבי

ליברמן, שהגיע לתמוך באזריה לאורך משפטו בטרם נכנס לתפקיד, שלל את הטענה כי הפך את עורו מאז מונה לשר הביטחון - והמשיך בביקורת על קודמו במשרד. "אני מציע שתלך בחזרה לארכיונים ותראה מה שאמרתי אז. אני עומד בכל מילה גם היום. אמרתי שלא יכול להיות שירשיעו את החייל לפני שיתחילו הליך משפטי. בא שר הביטחון דאז, מתייצב מול המיקרופונים ואומר שהחייל פשע ופגע במוסדות של צה"ל - לפני שהתחיל הליך משפטי.

"במדינת ישראל, הגוף היחידי שמוסמך להחליט אם בן אדם אשם או זכאי זה בית משפט או בית דין צבאי. בוגי הוסיף חטא על פשע, לקח את התחקיר המבצעי והקריא אותו מעל במת הכנסת, ומדובר בסוד. זאת חציית קווים אדומים. מביאים תחקיר מבצעי ומקריאים אותו, זה דבר חסר תקדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully