וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בארה"ב: ישנן ראיות חותכות שרוסיה הדליפה מסמכים לוויקיליקס

5.1.2017 / 6:40

הגורמים טענו כי הראיות, שהושגו אחרי הבחירות, מוכיחות כי רוסיה היא זו שפרצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית במהלך הקמפיין. מנגד, מייסד ויקיליקס טען כי מוסקבה אינה זו שהעבירה את המיילים שפורסמו באתרו

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(טראמפ בריאיון לפוקס ניוז על ההאשמות כי רוסיה סייעה לו בבחירות, לאחר ניצחונו)

שלושה גורמים אמריקניים אמרו הלילה (חמישי) כי בידי סוכנויות המודיעין האמריקניות ישנן ראיות חותכות לכך שרוסיה עומדת מאחורי מתקפות הסייבר במהלך הבחירות לנשיאות. לדבריהם, הראיות, שהושגו אחרי הבחירות, מוכיחות שרוסיה היא זו שהדליפה לוויקיליקס מיילים שנגנבו ממחשבי הוועידה הדמוקרטית ומיו"ר הקמפיין של הילרי קלינטון, ג'ון פודסטה, והיא עשתה זאת באמצעות גורם שלישי.

ארצות הברית כבר תלתה את האשמה בנושא ברוסיה, אולם לא הצליחה להראות קשר בין ההדלפה לוויקיליקס לבין אותה פריצה למחשבים המיוחסת לרוסיה. עתה, כך טוענים אותם פקידים, נמצאו הראיות שמוכיחות את הקשר בין הדברים. רוסיה הכחישה בעבר את מעורבותה במתקפת הסייבר.

עיתוי פרסום הדברים של אותם פקידים חשוב לקראת תדרוך סוכנות הביון האמריקניות שאמור להתקיים היום. לדברי אותם גורמים, דוח חקירת הנושא אמור להיות מוצג היום לנשיא היוצא ברק אובמה ומחר לנשיא הנבחר דונלד טראמפ.

לקריאה נוספת:
טראמפ מצדד במייסד ויקיליקס: "אמר כי רוסיה לא הדליפה לאתרו"
"המטוס המריא": הדיפלומטים הרוסים שגירש אובמה עזבו את ארה"ב
טראמפ על ההחלטה לא לגרש דיפלומטים מרוסיה: "פוטין אדם חכם"

דונלד טראמפ בנאום ניצחון בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
ביטל את הטענות למעורבות רוסיה במתקפת הסייבר. טראמפ/רויטרס

נוכח אותה מתקפה, נשמעה ביקורת חריפה כלפי אובמה כי לקח לו זמן רב להגיב לחשדות למתקפת הסייבר על מחשבי המפלגה הדמוקרטית. מנגד, טראמפ ביטל את אותן טענות כי רוסיה היא זו שעומדת מאחורי המתקפה. את דבריו של טראמפ חיזק מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', שטען בריאיון כי מוסקבה היא אינה המקור של הדלפות המיילים שפורסמו באתרו.

לאחר פרסום הדברים של אסאנג' אתמול, צידד בו טראמפ וכתב בטוויטר: "אסאנג' אמר כי הרוסים לא העניקו לו את המידע. הוא אמר כי נער בן 14 היה יכול לפרוץ למייל של פודסטה – מדוע הוועידה הדמוקרטית כזו בלתי-אחראית". בציוץ אחר תהה טראמפ: "מישהו פרץ למחשבי הוועידה הדמוקרטית. מדוע לא היה להם מערכות הגנה כמו שיש במחשבי הוועידה הרפובליקנית?".

אובמה הורה בשבוע שעבר על גירושם של 35 דיפלומטים רוסים המוצבים בארצות הברית בשל מה שהגדיר כ"מאמצים לפגוע באינטרסים אמריקניים" מצד רוסיה, על רקע הקביעה של קהילת המודיעין כי מוסקבה התערבה בבחירות. גם סנאטורים רפובליקנים בכירים כמו ג'ון מקיין ולינדזי גרהאם הצטרפו להערכות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully