וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכל עם המחבל לפני המתקפה: נעצר חשוד במעורבות בפיגוע בברלין

התביעה הכללית במדינה הודיעה כי נעצר צעיר ממוצא תוניסאי שהיה בקשר עם אניס עמרי, שרצח 12 איש בשוק חג המולד בבירה הגרמנית. במקביל, שר הפנים הציג תכנית לביצוע רפורמה בשירותי הביטחון

ספק 500

דוברת התביעה הכללית בגרמניה, פראוקה קוהלר, אמרה היום (שלישי) כי הרשויות במדינה עצרו צעיר בן 26 ממוצא תוניסאי בחשד שהיה מעורב בתכנון מתקפת הטרור בשוק חג המולד בברלין שאירעה בדצמבר, ובה נהרגו 12 בני אדם. לפי קוהלר, הצעיר הכיר את המחבל אניס עמרי מאז 2015, והשניים סעדו יחד במסעדה לילה לפני הפיגוע. היא ציינה כי הארוחה המשותפת הובילה את התביעה לחשוד כי הוא ידע על האירוע.

קוהלר ציינה כי החוקרים בוחנים טלפונים שנמצאו במהלך הפשיטה על ביתו של החשוד, כמו גם בפשיטה נוספת על דירה של אדם אחר שהיה בקשר עם עמרי. עם זאת, היא הדגישה כי בשלב זה אין ראיות מספיקות להגשת כתב אישום.

עוד כתבות בנושא:
הפיגוע בברלין: נעצר אזרח תוניסיה בחשד שסייע למחבל
גרמניה: שבעה מהגרים מואשמים בהצתת חסר בית בברלין בחג המולד
בנה של ההרוגה בפיגוע בברלין הדליק חנוכייה בעיר: "ניצחון על החושך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעצר חשוד שהיה בקשר עם המחבל. אניס עמרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, שר הפנים של גרמניה, תומס דה מזייר, הציג אתמול את תכניתו לקיום רפורמה בשירותי הביטחון במדינה, בעקבות מתקפת הטרור בבירה הגרמנית. במסגרת הרפורמה, יינתן כוח רב יותר לכוחות הפדרליים על חשבון כוחות הביטחון של מדינות המחוז בתחום המודיעין, ויתבצע גירוש מהיר יותר של מהגרים בלתי-חוקיים.

לדברי דה מזייר, על מנגנון המודיעין הפנימי לעבור לידי הרשויות הפדרליות, שכן האיום לא נתון על מדינת מחוז כזו או אחרת, אלא על כל המדינה. כמו כן, על פי תכניתו יוקמו מתקני כליאה פדרליים, שבהם ישהו מהגרים שבקשת המקלט שלהם נדחתה עד לגירושם.

"עלינו לגבש כללים זהים ולשפר את התיאום בין כלל הגופים, בין היתר בכל הנוגע לבדיקת חשודים מסוכנים", הוסיף דה מזייר בטור לעיתון מקומי. "אין לנו בשלב זה סמכות להתמודדות עם אסונות לאומיים. הפעילות של המשטרה הפדרלית מוגבלת לתחנות רכבת, לנמלי תעופה ולגבולות. זה הזמן לבחון מחדש את מערך הביטחון בגרמניה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תומס דה מזייר, שר הפנים של גרמניה, ינואר 2017. רויטרס
"לשפר את התיאום בין כלל הגופים". דה מזיר/רויטרס

ביקורת רבה נשמעה על כוחות הביטחון בגרמניה לאחר המתקפה, נוכח העובדה שהמחבל הצליח להימלט ולהגיע עד מילאנו, שם נתפס בידי המשטרה המקומים ונורה למוות. במקביל, אתמול דווח כי בעיתון סודויצ'ה צייטונג כי הרשויות בגרמניה קבעו בפברואר האחרון כי עמרי מהווה איום, אך פסקו כי בלתי-סביר שהוא יוציא לפועל מתקפה

לפי הדיווח, מידע מודיעיני הצביע על כך שעמרי יצר קשר עם אנשים החשודים בהשתייכות לדאעש, ואמר כי ברצונו להוציא לפועל פיגוע התאבדות. עוד דווח כי הוא רצה לרכוש נשק וחיפש שותפים לביצוע מתקפה. עם זאת, גורמים רשמיים קבעו כי הוא לא מהווה איום במידה שתוביל בית משפט להורות על גירושו. בעבר דווח כי עמרי, שמוצאו בתוניסיה, היה צריך להיות מגורש למדינתו לפני חודשים, אך השלטונות בתוניס לא סיפקו את הניירת הדרושה לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully