וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא לבנון: "המוסד הישראלי חיסל איש עסקים לבנוני באנגולה"

מישל עאון טען כי "יש בידינו מידע כי ישראל אחראית להתנקשות" באמין בכרי, שנמצא ירוי בביתו בלואנדה, בירת המדינה הדרום אפריקנית שבה חי ופעל. על פי סוכנויות מודיעין זרות, כמה חברות לבנוניות באנגולה קשורות לחיזבאללה

איש העסקים הלבנוני אמין בכרי, אנגולה. טוויטר, צילום מסך
המקרה תואר בתחילה כניסיון שוד אלים. בכרי/צילום מסך, טוויטר

נשיא לבנון מישל עאון טען היום (רביעי) כי איש העסקים הלבנוני אמין בכרי, שנורה למוות בלואנדה בירת אנגולה בתחילת השבוע, חוסל על ידי המוסד הישראלי. על פי הדיווח בכלי התקשורת הלבנוניים, עאון התייחס למותו של איש העסקים בישיבת הממשלה בארמונו שבבעבדא, והוסיף: "משרד החוץ הלבנוני עוקב מקרוב אחר המקרה. יש בידינו מידע כי ישראל אחראית להתנקשות הזאת".

עם זאת, עאון לא פירט בנוגע לראיות לכאורה הקיימות בידי הלבנונים, או בנוגע לעיסוקיו של בכרי שעשויים להפוך אותו כביכול למטרה של המוסד. בכרי נמצא ירוי בביתו בבירה, שם הוא חי בעשרות השנים האחרונות, ואתמול הושבה גופתו ללבנון. בדיווחים בלבנון ובאנגולה נמסר כי הוא נורה על ידי חמושים שנמלטו מהמקום, במה שתואר בתחילה כאירוע בנראה כניסיון שוד אלים. הוא נפצע ופונה לבית החולים, שם מת מפצעיו.

עוד בוואלה! NEWS:
הרעייה המסתורית, התפטרות הבכיר ומשתיקי קול: תעלומת חיסול המהנדס
חיזבאללה מאיים: לא מתחייבים להבליג לתקיפות הישראליות בסוריה
הציר השיעי מסתער על לבנון: בכירים מאיראן ומסוריה נפגשו עם הנשיא

איש העסקים הלבנוני אמין בכרי, אנגולה. טוויטר, צילום מסך
תנחומים זרמו מהמערכת הפוליטית. בכרי/צילום מסך, טוויטר

גורמים בכירים במערכת הפוליטית בלבנון, בהם ראש הממשלה סעד אל-חרירי ומנהיגי מפלגות, פנו למשפחתו של בכרי והביעו את תנחומיהם. מלבד הנשיא, אף גורם לא התייחס עד כה למעורבות הישראלית לכאורה במותו.

משפחתו של בכרי פועלת באנגולה, שם חיים גולים לבנונים רבים, כבר עשרות שנים. בדוחות מודיעיניים זרים מהשנים האחרונות נקשרו כמה מהחברות בבעלות לבנונית באנגולה לארגון חיזבאללה, אולם לפי שעה לא ידוע על קשר כלשהו בין בכרי לבין חברות אלה או לארגון הלבנוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully