וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית משרד החינוך: "אי אפשר לקחת מערכת שלמה כבת ערובה"

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS התייחסה מיכל כהן לשביתה שבוטלה, ואמרה כי היא תומכת בהשגת תנאים למורים. "זה ראוי וכדאי, אבל יש דרך", אמרה. מזכ"לית הסתדרות המורים: "לא יעלה על הדעת שמורים לא יודעים בכל חודש מה השכר שלהם"

עריכת וידאו: ניר חן

מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, אמרה היום (שלישי) כי היא תומכת בהשגת תנאים עבור המורים, אבל "אי אפשר לקחת מערכת שלמה כבת ערובה". זאת לאחר שביתת האזהרה שעליה הכריזה הסתדרות המורים, שנמנעה לבסוף. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הוסיפה כהן כי עם כניסת יפה בן דוד לתפקיד מזכ"לית הסתדרות המורים, "ביקשתי להגיע להידברות בעקבות כל מיני טענות שלהם. הם הגיעו ביום חמישי והודיעו שהם פותחים במעשים ולא בדיבורים".

לדברי כהן, בפגישה שנערכה שלשום במשרד האוצר ביקשו במשרדה לטפל בפגיעה במורים בעקבות הרפורמה בתחבורה הציבורית. "הסתדרות המורים באה ואמרה 'אנחנו רוצים להחריג את המורים'. אני חושבת שכל דבר שצריך להשיג עבור המורים זה ראוי וכדאי, אבל יש דרך. אם רוצים להגיע להסכמה, או לבקש משהו חדש שלא ביקשו לפני כן, אי אפשר לקחת בני ערובה מערכת שלמה ומשק שלם. בן דוד רוצה להראות מעשים וזה בסדר, אבל מעשים זה לא אומר קודם כל שביתה". כהן הוסיפה כי "אני לא שמחה להגיע להידברות בחסות בית משפט אבל לצערי, לאורך הזמן, אני רואה שזו הדרך היחידה למנוע התנהלות כוחנית נגד המערכת, שהיא יקרה ללב כולנו, כי המורים הם שלנו".

הורים מביאים את ילדיהם לגנים ובתי הספר לאחר ביטול השביתה של הסתדרות המורים הבוקר, 3 בינואר 2017. טליה קדוש, מערכת וואלה!
בדרך לבית הספר, הבוקר/מערכת וואלה!, טליה קדוש

בן דוד הסבירה כי לפני כחודש הכריזה על סכסוך עבודה, "בעקבות קיזוזי שכר שנעשו על ידי משרד החינוך מבלי הסכמתו של המורה, באופן חד צדדי ולא כחוק. מורים שמגיעים עם רכבם הפרטי, לפני הרפורמה שילמו להם 1,200 שקלים עבור נסיעות וכיום משלמים להם 400 שקלים. זה לא יעלה על הדעת.

"משרד החינוך לא הסכים להחריג את עובדי ההוראה משאר עובדי המדינה, תפקידנו לדאוג להם לשכר מלא. לא יעלה על הדעת שמדי חודש בחודשו שכרם ינוקה מבלי שהם ידעו למה והם לא יודעים בכל חודש מה השכר שלהם. כיצד המורים יכולים לכלכל את המשפחות שלהם? יש להם משפחות, משכנתאות והלוואות. אנחנו כאיגוד מקצועי לא יכולים לאפשר דבר כזה. לא יקום ולא יהיה", הוסיפה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

השביתה בוטלה אך ההורים זועמים

למרות שהשביתה בוטלה לבסוף, הורים רבים זועמים על כך שבית הדין לעבודה התכנס לדון בצו המניעה רק הבוקר, וההחלטה התקבלה בשעה 08:30. "אני מודה לבית המשפט שקיבל את בקשת ההורים להתחיל את הלימודים בשעה 09:00, למרות שבשעה הזו כבר אף אחד לא הספיק להגיע ולמעשה הלימודים החלו בשעה 10:00", אמר גיא ירניצקי, מראשי ועדי ההורים.

"יש לנו אמפתיה למורים, אנחנו מודעים לבעיה שיש איתם, אבל מי שמייצג אותם או מתיימר לייצג אותם כנראה לא פועל בדרך הנכונה, בטח לא בדרך שמשפרת את מצבם של המורים ומעמדם. להתייחס לילדים כשלטר, או רכבת שלא יוצאת לנמל זו לא הדרך", הוסיף.

הורים מביאים את ילדיהם לגנים ובתי הספר לאחר ביטול השביתה של הסתדרות המורים הבוקר, 3 בינואר 2017. טליה קדוש, מערכת וואלה!
"עכשיו אפשר להיות רגועים"/מערכת וואלה!, טליה קדוש

אם לתלמיד מהצפון אמרה כי "התנהלות בית הדין לעבודה הייתה שערורייתית. יש תלמידים שההסעות שלהם יוצאות בסמוך לשעה 7:30. איך הם יגיעו כעת לבית הספר? מדוע בית הדין לא התכנס בלילה כדי לדון בסוגיה הבוערת שנוגעת למאות אלפי הורים ותלמידים?".

ינון, אבא לתלמיד מרמת גן, אמר: "אנחנו כועסים. אני עצמאי וזה פגע לי באופן משמעותי בעבודה, אני לא כועס על השובתים אלא על מי שצריך לשלם את המשכורות".

הורים מביאים את ילדיהם לגנים ובתי הספר לאחר ביטול השביתה של הסתדרות המורים הבוקר, 3 בינואר 2017. טליה קדוש, מערכת וואלה!
הלימודים החלו באיחור של שעה/מערכת וואלה!, טליה קדוש

אורי, שבתו לומדת בגן לבנית ברמת גן, אמר כי "בהתחלה חשבנו שהשביתה היא עד 11:00, ואז אשתי התקשרה ואמרה שאפשר לקחת את הילדה לגן. אז עכשיו אפשר להיות רגועים, מרגישים נחת".

שרית דבורה נאלצה להביא את נכדתה לגן הבוקר במקום ההורים. "אני ממלאת מקום כי אין ברירה להורים, הם יפסידו את העבודה במצב הזה", אמרה. "הם הביאו אותה אליי, והבאתי אותה לגן ברגע שאימא שלה התקשרה אליי ואמרה שהשביתה נגמרה. הילדים משגעים את ההורים, כל פעם שיש שביתה צריך לדאוג למישהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully