וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלל לעסקנים: חלוקת הג'ובים של ניסנקורן למניעת הבחירות בהסתדרות

3.1.2017 / 13:00

אחרי שהגדיל את מספר חברי הנהגת ההסתדרות ממשיך היו"ר במאמצים למנוע מיחימוביץ' להתמודד. כחלק ממו"מ לצירוף סיעות לקואליציה חילק והגדיר תפקידים מחדש. ליחימוביץ' נותר פחות מחודש וחצי להחליט אם תתמודד. מקורבים לניסנקורן: ההסתדרות מתרחבת, וגם כוח האדם

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: מפגן תמיכה בניסנקורן לבחירות בהסתדרות, בחודש שעבר)

שישה ימים נותרו לח"כ שלי יחימוביץ' כדי להחליט האם היא מקימה סיעה שבראשה תרוץ להסתדרות, כאשר עד ה-23 בפברואר תוכל להחליט אם תתמודד בראשות סיעה קיימת. היו"ר המכהן, אבי ניסנקורן, כבר החל להיערך ובחודשים האחרונים עושה מאמצים כבירים כדי למנוע את קיומן של הבחירות ולמנוע מיחימוביץ' להתמודד מולו. בין היתר החל לחלק תפקידים ואף הגדיר תפקידים מחדש, כמו "סגן מרחב בשכר", תפקיד שלא קיים.

כחלק מהניסיון למנוע בחירות חדשות מקיים ניסנקורן בימים האחרונים משא ומתן קדחתני עם נציגי הסיעות השונות במטרה לחייב אותם בעתיד להסכם קואליציוני. אחת מההבטחות שהציע לנציגים השונים היא תפקיד שלא קיים כיום בחוקת ההסתדרות והוא "סגן מרחב בשכר". ניסנקורן מתכנן להעביר את השינוי בוועדת החוקה של ההסתדרות ולאחר מכן להעבירו לאישור בקרב הנהגת ההסתדרות (בינ"ה).

לקריאה נוספת:
ניסנקורן: "אנצח את שלי יחימוביץ' בבחירות ליו"ר ההסתדרות"
יו"ר ההסתדרות מתחייב: "אביא לקיצור שבוע העבודה ל-40 שעות"
ללא מתחרים רשמיים: יריית הפתיחה של ניסנקורן להבטחת הכהונה הבאה

אבי ניסנקורן קיים מפגן תמיכה לבחירתו לראשות ההסתדרות. מערכת וואלה! NEWS
הבטיח תפקיד שלא קיים בחוקת ההסתדרות. ניסנקורן, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS

שלשום דווח בוואלה! NEWS כי בתמורה לשני הסכמים קואליציוניים שנעשו עם סיעותיהם של עמיר פרץ ואיתן כבל, הגדיל ניסנקורן את מספר חברי הנהגת ההסתדרות בארבעה נציגים מ-39 ל-43, מהלך שעלותו השנתית היא כרבע מיליון שקלים, וזאת על מנת להבטיח את מחויבותם לקואליציה. בהסתדרות אמרו כי בבסיס המהלך עומד הרצון להעניק ייצוג רב ככל הניתן לכל סיעות הבית.

את המשא ומתן העיקרי מנהל ניסנקורן מול סיעת עוז, אותה ייסד שר העבודה והרווחה חיים כץ שעד עתה נמנע מלהצהיר במי יתמוך בבחירות הקרובות. לפני כחודש דווח בוואלה! NEWS כי יחימוביץ' מנהלת מגעים עם כץ כדי לגייס אותו לתמוך בה. נכון לעכשיו, נדמה כי כץ מנסה לאחוז בחבל בשני קצותיו, כדי לשדרג את דרישותיו מול ניסנקורן. השניים עדיין לא הגיעו להסכם ברור, אך כדי לתמוך בניסנקורן דורש כץ חמישה סגנים ביצועיים בשכר, את תפקיד ממלא מקום יו"ר ההסתדרות והדחת יו"ר מרחב חיפה, רפי מאסט.

ח"כ שלי יחימוביץ', סיעת המחנה הציוני, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועה איזנשטט
מנסה לגייס את תמיכת השר כץ. יחימוביץ'/נועה איזנשטט

סמי שושן, גיסו של עמיר פרץ שעומד בראש סיעת עוצמה, כבר חתם על הסכם קואליציוני עם ניסנקורן. בתמורה דרש הבטחה ליו"ר אגף בהסתדרות או תפקידי סגני מרחב בשכר. גם המשא ומתן של סיעת העבודה בראשות פיני קבלו נע סביב הדרישה לסגנים בשכר או תפקיד יו"ר אגף. בסביבתו של קבלו אמרו כי "יש דיבורים על תפקיד של סגן מרחב בשכר, אבל צריך עדיין לאשר את זה בחוקת ההסתדרות". יו"ר סיעת הליכוד רועי שרעבי צפוי לדרוש מינויים לסגנים בשכר וככל הנראה ידרוש גם את המשך כהונתו כסגן יו"ר ההסתדרות. לסיעתו של כבל הוצע תפקיד של יו"ר אגף חדש שלא היה עד כה.

גורם המעורה בפרטים אמר כי "בסוף מדובר בכספים של העובדים, על כל ג'וב של יו"ר מרחב שכבר הפך לפוליטי לגמרי יהיה ג'וב של סגן בשכר. מדובר בחלוקת שלל לעסקנים, זו ממש שערורייה". הוא הוסיף כי "ניסנקורן חייב להחזיק את חברי הסיעות חזק וצמוד לחזה עד ה-8 בפברואר, המועד האחרון לסיעות קיימות להודיע האם הן מתמודדות כסיעה. מאחר שניסנקורן מצרף את כולם לקואליציה, האחוזים שיש לו לחלק הולכים וקטנים והוא צריך להעניק להם צ'ופרים אחרים".

חיים כץ שר הרווחה חותם על תכנית למימוש זכויות ניצולי השואה בישראל, בית העיתונאים סוקולוב – תל אביב. ניב אהרונסון
נמנע מלהצהיר במי יתמוך בבחירות הקרובות. כץ/ניב אהרונסון

בסביבתו של ניסנקורן אמרו כי "כל המהלכים האלו הם ברמת החלטות שיתקבלו אחרי הבחירות, ואז יכול להיות שיהיו מספר תקנים של סגנים, הרבה פחות ממספר המרחבים וממספר ראשי המרחבים וראשי עמותת נעמת. בעבר היו חמישים מרחבים (כיום המספר עומד על 24 - ד"י)".

מקורביו הוסיפו כי "כל הדברים האלו הם ברמת החלטות שיתקבלו אחרי הבחירות בליווי משפטי ובביקורת מאוד גדולה. צריך להתחשב בגדילה של ההסתדרות. ההסתדרות מתרחבת בפעילות ומקבלת אליה עוד כוח אדם, יכול להיות שיהיו כמה סגנים, והכול יהיה בקריטריונים בטח יותר מחמירים מאשר ברשויות המקומיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully