וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה לבן בכנסת: הצעת החוק לדחיית שידורי התאגיד אושרה

3.1.2017 / 7:26

לאחר שאושרה דחיית השידורים ל-30 באפריל בקריאה ראשונה, יזמה האופוזיציה ליל "פיליבסטר", בניסיון לעכב את אישור החוק בקריאה שנייה ושלישית. הקואליציה פעלה לביטול האירוע, אך חברי האופוזיציה נשאו דברים במשך יותר מ-12 שעות

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: משה כחלון על התאגיד, בחודש שעבר)

מליאת הכנסת אישרה הבוקר (שלישי) את החוק לדחיית שידורי התאגיד. החוק אושר ברוב של 32 תומכים ו-17 מתנגדים. לפני אישורו קיימה האופוזיציה הלילה "פיליבסטר" שנמשך יותר מ-12 שעות, במטרה לעכב את אישור החוק לאחר שמליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את ההצעה בשבוע שעבר – מהלך שזכה לגינויים רבים מצד גורמים באופוזיציה. ועדת הרפורמות אישרה ביום רביעי את התיקון לחוק, הקובע כי מועד עליית התאגיד לאוויר יידחה לסוף חודש אפריל.

את הפיליבסטר יזמה סיעת "המחנה הציוני", שהגישה עשר הסתייגויות להצעת החוק, כאשר כל אחת מהן אפשרה נאום של כ-50 דקות לכל דובר. כמו כן, גם מפלגת "יש עתיד" הגישה שתי הסתייגויות. מדובר למעשה במהלך פוליטי שנועד לעכב אישור הצעת חוק, באמצעות משיכת זמן על ידי נאומים ארוכים מצד המתנגדים לה.

לקריאה נוספת:
חוק התאגיד עבר בקריאה ראשונה; בג"ץ לנתניהו: נמק את העיכוב בהקמתו
האופוזיציה בקרב על תאגיד השידור: "הקמת ועדה מיוחדת - לא לגיטימי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון. ישיבת ממשלה, 31 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
הקרב הפוליטי בין השניים עדיין בעיצומו. נתניהו וכחלון/פול צלמים, עמית שאבי

השינוי בחוק נועד לסכל את העתירה לבג"ץ שהגישו יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל ואלדד יניב, בה ביקשו להורות לממשלה על פתיחה מיידית של שידורי התאגיד, לאור העובדה שהוא מוכן לעלות לאוויר.

מתאגיד השידור הציבורי "כאן" נמסר: "הספירה מתחדשת. נעלה לאוויר ב-30 באפריל 2017 ונביא לישראל שידור ציבורי איכותי, עצמאי ומגוון בכל הפלטפורמות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו טען בעבר כי הצעת החוק נועדה "לקנות זמן", ככל הנראה כדי למנוע את הקמת התאגיד. אולם, שר האוצר משה כחלון תומך בשידורי התאגיד והקרב הפוליטי בין השניים נמצא עדיין בעיצומו. סביב הפיליבסטר התנהלו ויכוחים וניסיונות מצד גורמים בקואליציה לביטולו מול יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, אך אלו לא צלחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully