וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר לחיות ככה": מקומות הבילוי באיסטנבול ריקים מאדם

משה שטיינמץ, שליח וואלה! NEWS לאיסטנבול

3.1.2017 / 12:25

יומיים עברו מהפיגוע שבו נהרגו 39 בני אדם בערב השנה החדשה, ותושבי העיר הטורקית מנסים להתאושש. במציאות שבה נדמה כי הטרור לא מתקרב לקיצו, והפיגועים הפכו לשגרה – קשה שלא לחיות בפחד. הנרצחת הישראלית הובאה למנוחות

עריכה: ניר חן

פחות מ-48 שעות עברו מאז הפיגוע, ומועדון "ריינה" באיסטנבול עדיין סגור. נדמה שהמשטרה רק מתגברת את כוחותיה סביבו וקצינים נכנסים ויוצאים מהמבנה - ככל הנראה משלימים את החקירה. ברחוב שבו שוכן המועדון הציבה המשטרה נקודות ביקורת, המכתרות את המועדון במרחק 200 מטרים ממנו. שוטר בודק את הנוסעים בכל רכב שמגיע לגזרה. בפינת הזיכרון הונחו תמונות של 39 ההרוגים ובתוך כל החושך מנצנצים רק כדורי המראות שעל עץ הכריסמס הגבוה שבחצר המועדון.

גם אמש, מקומות הבילוי בשכונת אורטאקוי שברובע בשיקטש ריקים. חלק מהעסקים סגורים, אך בתי הקפה והמסעדות נפתחו ברובם וכמותם כמעט כל בתי האוכל הקטנים והדוכנים במתחם שסביב מסגד אורטאקוי, על גדת מיצרי הבוספורס. שורת בעלי הדוכנים של תפוחי האדמה האפויים נלחמים על כל אחד מהמבקרים המעטים.

"שמענו את כל היריות והיה ברור שזה יפגע פה בעסקים", אומר רבאן, בעל דוכן אוכל, שעוד לפני בקשת הלקוחות ממהר לשלוף עבורם תפוח אדמה מתנור הברזל ומתחיל למלא אותו במיטב הממרחים שערומים אצלו בוויטרינה. "הבום שם הוא בום פה. ככה אי אפשר לחיות. האם הנשיא ארדואן צריך להפסיק את המלחמה בדאעש? אני לא חושב. מה אפשר לעשות? להתפלל".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד מהפיגוע בטורקיה: המחבל מסתער על המועדון ביריות
ארה"ב הזהירה מפיגוע במועדון, האבטחה תוגברה - אך המחבל הצליח לחדור

שוטרים עומדים מחוץ למועדון הריינה יום לאחר שבמקום אירע פיגוע, איסטנבול, 1 בינואר 2017. AP
"אסור להיכנע לפחד". שוטרים מחוץ לזירת הפיגוע, אתמול/AP

בעוד טורקיה מתאוששת, אלפי בני אדם הגיעו להלווייתה של ליאן נאסר, שהצעירה שנרצחה בפיגוע בערב השנה החדשה באיסטנבול שבטורקיה. הלווייתה נערכה בטירה בנוכחות בכירים רבים במגזר הערבי ונציגות נרחבת של הרשימה המשותפת.

מהחקירה עולה עד כה כי המחבל נסע במונית, חצה את מפרץ הזהב והמשיך עד ל"ריינה". לאחר שפשטה המשטרה על דירות בשכונה, ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) קיבל אמש אחריות על הפיגוע. הזירה שוכנת באזור בילוי שוקק חיים במזרח הרובע, שרק לפני פחות מחודש ספג פיגוע תופת בחלקו הדרומי, בסמוך לאצטדיון הכדורגל המרכזי.

עיסא פאדי, בן 38 ממנאמה בירת בחריין, מזמין תפוח אדמה עם גבינה, חמאה ותירס. זהו ביקורו הרביעי באיסטנבול בחודשים האחרונים. הוא למד ארכיטקטורה אך כדי לפרנס את שני ילדיו נטש את המקצוע והחל לייבא מעילים מטורקיה, אותם הוא מוכר בארצו. "אני נוסע הרבה בעולם ורואה מה קורה. רק נגמר הפיגוע בברלין ובא הפיגוע פה. דאעש זו בעיה של העולם והבעיה שאיראן עומדת מאחורי הארגון הזה. והם פוגעים בכולם, בעיראק, בטורקיה, במדינות אירופה וגם בבחריין", סיפר. "אני מפחד בכל מקום. רק בתוך הבית שלי אני לא מפחד. אבל אסור להיכנע לפחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הלוויות ההרוגים בפיגוע הירי באיסטנבול, טורקיה. ינואר 2017. רויטרס
משפחות ההרוגים בהלויויתם, אתמול/רויטרס
מקומות בילוי סביב מועדון הריינה בו אירע בערב השנה החדשה פיגוע, איסטנבול, 2 בינואר 2017. משה שטיינמץ
איסטנבול, אתמול/משה שטיינמץ
שכונת זייטנבורנו, ממנה יצא המחבל מפיגוע הירי באיסטנבול, טורקיה. ינואר 2017. משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, משה שטיינמץ
השכונה ממנה הגיע המחבל, איסטנבול/משה שטיינמץ , משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei
שכונת זייטנבורנו, ממנה יצא המחבל מפיגוע הירי באיסטנבול, טורקיה. ינואר 2017. משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, משה שטיינמץ
שכונת זייטנבורנו, אתמול/משה שטיינמץ , משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully