וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד התחרט: יתמוך בחוק ההדחה נגד גטאס אם יוגש כתב אישום

2.1.2017 / 20:33

יו"ר יש עתיד כינה את היוזמה להפעלת החוק נגד הח"כ "מהלך אידיוטי" אך כעת מביעים במפלגה עמדה הפוכה. נתניהו תקף את לפיד על סירובו לחתום על החוק, ואמר כי הוא "איש שמאל בראש מפלגת שמאל"

צילום: ערוץ 10, עריכה: אוהד פיטר

מפלגת "יש עתיד" הודיעה היום (שני) כי תתמוך בהפעלת חוק ההדחה נגד ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת), אם יוגש נגדו כתב אישום. זאת, לאחר שלפני שבועיים אמר בישיבת הסיעה יו"ר המפלגה ח"כ יאיר לפיד כי "סלחו לי, אבל הניסיון להפעיל את חוק ההדחה הוא מהלך אידיוטי. זה יתקע את התהליך לשלוש שנים, שבהן גטאס יסתובב בעולם במלונות פאר ויספר שרודפים אותו פוליטית. מה שצריך זה להדיח אותו עכשיו. לא לחכות שלוש שנים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף לאחרונה את לפיד בשל סירובו לחתום על חוק ההדחה, שלהפעלתו בשלב הראשון נדרשות חתימות של 70 חברי כנסת, והאשים אותו בהיותו "איש שמאל שעומד בראש מפלגת שמאל". גם היום התייחס נתניהו לדברים בעקבות החלטת ועדת האתיקה להדיח את גטאס מפעילות פרלמנטרית למשך חצי שנה. בישיבת סיעת הליכוד אמר ראש הממשלה כי "אני חושב שלא ייתכן שמי שמסייע כל הזמן ותומך בתנועות טרור, ימשיך לקבל משכורת מכנסת ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו לפני חקירתו: "חכו עם החגיגות, לא יהיה כלום"
תושבים בעמונה מתחרטים שוויתרו על מאבק: "המתווה הוא פלופ"
השר לשעבר יעקב נאמן הלך לעולמו בגיל 77 לאחר מאבק במחלה קשה

ישיבת סיעת יש עתיד – פתיחת מושב החורף 2016. נועם מושקוביץ
"חוק ההדחה יתקע את התהליך לשלוש שנים". לפיד/נועם מושקוביץ

"האבסורד הזה מתאפשר בזכות יאיר לפיד, יצחק הרצוג וציפי לבני, כי הם לא נותנים לנו את מקצת הקולות שהיו מאפשרים לנו להדיח את גאטס מהכנסת", הוסיף נתניהו. בהמשך מיקד את דבריו נגד לפיד ואמר כי מפלגתו, "מנסה להתחזות אבל היא מפלגת שמאל שיכולה כעת לזקוף לזכותה את העובדה שבאסל גאטס מקבל משכורת חודשית על חשבון הציבור".

בתגובה לדברים פרסמה מפלגת "יש עתיד" כי "במידה ויוגש כתב אישום נגד חבר הכנסת גטאס, יש עתיד תתמוך בחוק ההדחה". למרות התבטאויותיו של לפיד בעבר, בהודעה נטען כי המפלגה הביעה עמדה זו בעבר, אף שהדברים מעולם לא נאמרו פומבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נתניהו על הפיגוע בטורקיה: המאבק בטרור הוא מאבק עולמי. לשכת העיתונות הממשלתית
"יש עתיד מנסה להתחזות, אבל היא מפלגת שמאל". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

את היוזמה להדיח את ח"כ גטאס מקדם השר להגנת הסביבה ח"כ זאב אלקין. במידה ויושגו 70 חתימות על בקשת ההדחה, יידרשו 90 חתימות חברי כנסת על מנת להביא את ההצעה להצבעה בפועל. חתימותיהם של חברי הכנסת מטעם "יש עתיד" נחוצות להנעת תהליך הפעלת החוק, משום שעשר חתימות מתוך ה-70 חייבות להיות על ידי חברי אופוזיציה.

כאמור, ועדת האתיקה של הכנסת הרחיקה הבוקר את ח"כ גטאס מפעילות פרלמנטרית למשך שישה חודשים. במסגרת ההרחקה, שהתקבלה ברוב של שלושה לעומת אחד, גטאס יוכל להמשיך ולהצביע במליאה – אך לא להשתתף בוועדות או לקבל את זכות הדיבור במליאה. לוואלה! NEWS נודע כי בוועדה עלתה הצעה לשלול את שכרו של ח"כ גטאס.

לצורך אישור ההצעה נדרש אישור פה אחד של כל חברי הוועדה, אך ח"כ יוסף ג'אברין (הרשימה המשותפת) התנגד, וההצעה נדחתה. עם זאת, גם אם הצעה כזו הייתה מתקבלת, שלילת השכר היא למשך שבועיים בלבד. את התלונה לוועדת האתיקה נגד גטאס הגישו חברי הכנסת יעקב פרי, מיקי לוי וח"כים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully